ទម្រង់ Portrait Lighting ទាំង ៦ ដែលអ្នកថតរូបគ្រប់គ្នាគួរស្វែងយល់
- 2017-09-28 02:35:35
- ចំនួនមតិ 0 | ចំនួនចែករំលែក 0
ទម្រង់ Portrait Lighting ទាំង ៦ ដែលអ្នកថតរូបគ្រប់គ្នាគួរស្វែងយល់
ចន្លោះមិនឃើញ
ការថតរូប Subject ឲ្យមានលក្ខណៈ Portrait លេចល្អ អ្នកក៏ត្រូវការគ្រប់គ្រង និងគិតទៅលើ Lighting patterns ផងដែរ។ Lighting pattern សំដៅលើពន្លឺ និងស្រមោលដែលបង្ហាញលើមុខក្នុងការបង្ហាញនូវរូបរាងផ្សេងគ្នា ហើយបើនិយាយសាមញ្ញគឺ រូបរាងអ្វីជាស្រមោលលើមុខ។ អ្នកអាចពិនិត្យមើលនូវលក្ខណៈរបស់ Lighting patterns ទាំង ៦ ដូចខាងក្រោម៖
១. Split Lighting
Split lighting ធ្វើការញែកនូវមុខម្ខាងទៅនឹងពន្លឺ និងម្ខាងទៀតទៅនឹងស្រមោល។ វាត្រូវបានប្រើប្រាស់ក្នុងការបង្កើតនូវរូបភាពដូចជា Portrait នៃតន្ត្រីករ ឬសិល្បករជាដើម។ Split lighting ជា Patterns ដែលមានការប្រើប្រាស់ច្រើនសម្រាប់បុរស ជាងស្ត្រី។
ដើម្បីសម្រេចបាននូវ Split lighting អ្នកដាក់នូវប្រភពពន្លឺ ៩០ ដឺក្រេ ពីឆ្វេង ឬស្ដាំនៃ Subject ហើយអាចងាកទៅក្រោយក្បាលបន្តិច។ ទីតាំងដែលអ្នកដាក់នូវពន្លឺទៅនឹង Subject អាស្រ័យលើមុខមនុស្ស។ អ្នកអាចពិនិត្យមើលនូវពន្លឺដែលជះលើមុខ ហើយកែប្រែតាមការគួរ។ ប្រសិនបើងាកក្បាលពួកគេបន្តិច ហើយមានពន្លឺបន្ថែមលើថ្ពាល់គាត់ នោះមុខគាត់មិនសូវសមក្នុងការប្រើប្រាស់ Pattern មួយនេះនោះទេ។
ចំណាំថា Lighting pattern ណាមួយក៏ដោយអាចបង្កើតបានលើ Facial view ណាមួយ (ទិដ្ឋភាពខាងមុខដែលបង្ហាញទាំងត្រចៀក ឬមុខ ឬពេញតែម្ដង)។ ម្យ៉ាងទៀត ប្រភពពន្លឺត្រូវតែស្របទៅតាម មុខដើម្បីរក្សានូវ Lighting pattern។ ប្រសិនបើពួកគេងាកក្បាលនោះ Pattern នឹងផ្លាស់ប្ដូរ ដូច្នេះអ្នកអាចប្រើប្រាស់វាជាគុណសម្បត្តិដើម្បីងាយស្រួលក្នុងការកែប្រែនូវ Pattern ដោយគ្រាន់តែងាកក្បាលពួកគេបន្តិច។
អ្នកអាចសម្គាល់នូវរូបភាពខាងលើនេះ ភ្នែករបស់ក្មេងមានការ Reflection ទៅនឹងប្រភពពន្លឺ។ វាបង្ហាញចំណុចពណ៌សតូចមួយ ប៉ុន្តែប្រសិនបើយើងមើលឲ្យជិតនោះ យើងអាចឃើញរូបរាងនៃពន្លឺដែលបានប្រើប្រាស់ក្នុងលក្ខណៈ Portrait នេះ។ អ្នកអាចឃើញនូវចំណុចភ្លឺ ជា Hexagon (ឆកោន) ជាមួយនឹងចំណុចពណ៌ខ្មៅកណ្ដាល។ ពន្លឺនោះជា Hexagon តូចមួយមានរូបរាងជាប្រអប់ដែលចេញពី Canon speedlight។ លក្ខណៈបែបនេះហៅថា Catchlight។ កាលណាភ្នែកនៃ Subject មិនមាននូវពន្លឺនេះ ភ្នែកនឹងបង្ហាញមកងងឹត គ្មានជីវិត។ អ្នកគួរប្រាកដថា មានយ៉ាងហោចណាស់ក៏ភ្នែកម្ខាងមាននូវ Catchlight ដើម្បីផ្ដល់ជីវិតលើ Subject។ ម្យ៉ាងទៀត វាក៏បំភ្លឺនូវប្រស្រីភ្នែក និងភ្នែកទាំងមូលផងដែរ។
២. Loop Lighting
Loop lighting កើតឡើងដោយការបង្កើតនូវស្រមោលតូចមួយនៃ Subjectដែលជាច្រមុះលើថ្ពាល់។ ក្នុងការបង្កើតនូវ Loop lighting ប្រភពពន្លឺត្រូវតែខ្ពស់ជាងកម្រិតភ្នែកបន្តិចប្រហែលជា ៣០ ទៅ ៤៥ ដឺក្រេពីកាមេរ៉ា (អាស្រ័យលើមនុស្ស អ្នកគួរធ្វើការសិក្សាលើរបៀបពិនិត្យមើលមុខរបស់មនុស្ស)។ អ្នកអាចពិនិត្យមើលនូវរូបភាពនេះដើម្បីឃើញនូវទីតាំងដែលស្រមោលធ្លាក់ទៅ ហើយនៅលើចំហៀងខាងឆ្វេងរបស់ពួកគេ អ្នកអាចឃើញនូវស្រមោលតូចមួយនៃច្រមុះរបស់ពួកគេ។ ក្នុង Loop lighting ស្រមោលនៃច្រមុះ និងថ្ពាល់មិនប៉ះគ្នានោះទេ។ អ្នកគួរធ្វើការរក្សានូវស្រមោលតូច ហើយតម្រង់ចុះក្រោមបន្តិច ប៉ុន្តែគួរដឹងថាការមាននូវប្រភពពន្លឺខ្ពស់ពេកនឹងធ្វើឲ្យស្រមោលមិនស្អាត និងបណ្ដាលឲ្យបាត់បង់នូវ Catchlight។ Loop light មានការនិយមប្រើប្រាស់ច្រើន ដោយសារងាយស្រួលបង្កើត និងសាកសមទៅនឹងមនុស្សភាគច្រើន។
ក្នុងដ្យាក្រាមនៃ ផ្ទាំងពណ៌ខ្មៅខាងក្រោយតំណាងឲ្យបណ្ដុំដើមឈើពីក្រោយពួកគេ។ ព្រះអាទិត្យជះមកលើដើមឈើ ប៉ុន្តែពួកគេស្ថិតក្នុងម្លប់។ Reflector ពណ៌សត្រូវបានប្រើប្រាស់នៅកាមេរ៉ាខាងឆ្វេងដើម្បីឲ្យពន្លឺត្រលប់ចូលទៅមុខ Subject។ Reflector ប្រហែលជាមិនស្ថិតចំពន្លឺព្រះអាទិត្យ ប៉ុន្តែអ្នកនៅតែអាចទទួលបានពន្លឺ។ អ្នកអាចពិនិត្យមើលនូវមុំ ដោយកែប្រែទីតាំងនៃ Reflector ដែលអ្នកអាចផ្លាស់ប្ដូរនូវ Lighting pattern។ Loop lighting វានឹងត្រូវការទីតាំងណាមួយប្រហែលជា ៣០ ទៅ ៤៥ ដឺក្រេពីកាមេរ៉ា។ វាក៏ត្រូវការនៅខាងលើកម្រិតភ្នែកបន្តិច ដូច្នេះ ស្រមោល នៃមុំច្រមុះចុះក្រោមទៅកែមមាត់ ដែលជាកំហុសមួយ ដែលភាគច្រើនកើតមានសម្រាប់អ្នកថតរូបដំបូងចំពោះការដាក់នូវ Reflector ចូលទាប ហើយមុំវាឡើងលើ។ ពន្លឺនៅលើនោះ ខាងក្រោមនៃច្រមុះរបស់ Subject មិនបង្កើតនូវ Pattern សមស្របនោះទេ។
៣. Rembrandt Lighting
Rembrandt lighting ជាឈ្មោះរបស់អ្នកគំនូរគឺលោក Rembrandt គេប្រើប្រាស់ឈ្មោះគាត់ ដោយសារភាគច្រើននៃគំនូររបស់គាត់ប្រើប្រាស់នូវ Pattern នៃពន្លឺនេះ។ Rembrandt lighting ត្រូវបានកំណត់ដោយត្រីកោណនៃពន្លឺលើថ្ពាល់។ មិនដូចទៅនឹង Loop lighting ដែលទីតាំងស្រមោលនៃច្រមុះ និងថ្ពាល់មិនប៉ះគ្នា ចំណែកឯ ក្នុង Rembrandt lightin ពួកវាប៉ះគ្នា ដែលបង្កើតបានជាត្រីកោណនៃពន្លឺតូចមួយនៅចំណុចកណ្ដាល។ ដើម្បីបង្កើតនូវ Rembrandt lighting ឲ្យត្រឹមត្រូវ អ្នកគួរប្រាកដថាភ្នែកនៅលើស្រមោលចំហៀងនៃមុខមានពន្លឺ និងមាន Catchlight បើមិនដូច្នោះទេ ភ្នែកនឹងបង្ហាញងងឹត។ Rembrandt lighting មានលក្ខណៈស្រដៀងនឹង Split lighting ដែលវាបង្កើតនូវលក្ខណៈ Mood និងអារម្មណ៍ងងឹត (សោកសៅ) ទៅកាន់រូបភាព។
ដើម្បីបង្កើតនូវ Rembrandt lighting នោះ Subject ត្រូវតែងាកចេញពីពន្លឺ។ ពន្លឺត្រូវតែនៅពីលើក្បាលរបស់ពួកគេ ដូច្នេះស្រមោលពីច្រមុះធ្លាក់ចុះទៅកាន់ថ្ពាល់។ យ៉ាងណាមិញ មិនមែនមុខមនុស្សគ្រប់គ្នាសមស្របសម្រាប់ការបង្កើតនូវ Rembrandt lighting នោះទេ។ ប្រសិនបើពួកគេមានឆ្អឹងថ្ពាល់ខ្ពស់ ឬលេចធ្លោ វានឹងដំណើរការល្អ។ ប្រសិនបើពួកគេមាននូវច្រមុះតូច វាប្រហែលជាពិបាកសម្រេចបន្តិច។
៤. Butterfly Lighting
Butterfly lighting មានឈ្មោះយ៉ាងត្រឹមត្រូវសម្រាប់ស្រមោលដែលមានរូបរាងដូចទៅនឹងមេអំបៅ ដែលត្រូវបានបង្កើតនៅក្រោមច្រមុះដោយដាក់នូវប្រភពពន្លឺសំខាន់ពីលើ និងដោយផ្ទាល់ពីក្រោយកាមេរ៉ា។ អ្នកថតរូបអាចថតពីក្រោមប្រភពពន្លឺសម្រាប់ Pattern នេះ។ វាភាគច្រើនប្រើប្រាស់សម្រាប់ការថតស្ទិល Glamour ហើយបង្កើតនូវស្រមោលក្រោមថ្ពាល់ និងចង្កា ដែលសាកសមសម្រាប់ Subject ចាស់។
Butterfly lighting ត្រូវបានបង្កើតដោយការមាននូវប្រភពពន្លឺដោយផ្ទាល់ពីក្រោយកាមេរ៉ា និងនៅលើកម្រិតភ្នែក ឬក្បាលបន្តិចនៃ Subject។ ពេលខ្លះ វាត្រូវបានបំពេញបន្ថែមដោយដាក់នូវ Reflector ដោយផ្ទាល់ក្រោមចង្កា។ Pattern នេះសាកសមទៅនឹង Subject ដែលមានឆ្អឹងថ្ពាល់លេចធ្លោ និងមុខស្គមស្ដើង។ នរណាម្នាក់ដែលមានទម្រង់មុខមូល ធំទូលាយអាចល្អប្រសើរជាមួយនឹង Loop ឬ Split ដើម្បីធ្វើឲ្យមុខស្គមស្ដើង។
៥. Broad Lighting
Broad Lighting មិនសូវពាក់ព័ន្ធនឹង Pattern ច្រើននោះទេ ប៉ុន្តែជាស្ទិលនៃពន្លឺ។ Pattern នៃពន្លឺខាងក្រោម អាចជា Broad ឬ Short, Loop, Rembrandt, Split។ Braod lighting គឺពេលដែលមុខរបស់ Subject ងាកចេញបន្តិចពីចំណុចកណ្ដាល និងចំហៀងនៃមុខឆ្ពោះទៅកាន់កាមេរ៉ាដោយប៉ះនឹងពន្លឺ។ Broad lighting ពេលខ្លះប្រើប្រាស់សម្រាប់ Protrait លក្ខណៈ High key (ភ្លឺ)។ ប្រភេទនៃពន្លឺនេះធ្វើឲ្យមុខរបស់មនុស្សមើលទៅធំ ហើយអាចប្រើប្រាស់លើនរណាម្នាក់ដែលមានមុខស្គមស្ដើង ដើម្បីពង្រីកវា។
ដើម្បីបង្កើតនូវ Broad lighting នោះ មុខគួរងាកចេញពីប្រភពពន្លឺ។ អ្នកអាចសម្គាល់នូវរបៀបដែលចំហៀងមុខឆ្ពោះទៅកាមេរ៉ាមាននូវពន្លឺភាគច្រើនលើវា ហើយស្រមោលធ្លាក់ទៅឆ្ងាយចំហៀងមុខ ដែលឆ្ងាយបំផុតពីកាមេរ៉ា។ ជាធម្មតា Broad lighting ប្រើសម្រាប់បំភ្លឺនូវផ្នែកធំបំផុតនៃការបង្ហាញមុខ។
៦. Short Lighting
Short lighting ផ្ទុយពី Broad lighting ដែលអ្នកអាចឃើញឧទាហរណ៍នៅទីនេះ Short lighting ដាក់នូវចំហៀងឆ្ពោះទៅកាមេរ៉ា ដែលមាននូវស្រមោលកាន់តែច្រើន។ ជារឿយៗ វាត្រូវបានប្រើប្រាស់សម្រាប់ Portrait លក្ខណៈ Low key (ងងឹត)។ វាដាក់នូវភាគច្រើននៃមុខក្នុងស្រមោល មានលក្ខណៈដូចរូបភាពឆ្លាក់, បន្ថែមនូវគុណភាព 3D និងមានលក្ខណៈស្ដើង សាកសមនឹងមនុស្សភាគច្រើន។ ក្នុងលក្ខណៈ Short lighting មុខបែរឆ្ពោះទៅកាន់ប្រភពពន្លឺ។ អ្នកអាចសម្គាល់នូវផ្នែកនៃមុខដែលបែរចេញពីកាមេរ៉ាមាននូវពន្លឺភាគច្រើនលើវា ហើយស្រមោលធ្លាក់ទៅជិតនឹងចំហៀងមុខ។ ជាធម្មតា Short lighting មានស្រមោលលើផ្នែកធំបំផុតនៃមុខក្នុងការបង្ហាញ៕
ទទួលបានព័ត៌មានថ្មីៗ គន្លឹះមានប្រយោជន៍រួមទាំងចំណេះដឹងផ្សេងៗពីបច្ចេកវិទ្យា កុំភ្លេចចុច Like Page Sabay News Technology...
ចុចអានបន្ត ៖