តាមបច្ចេកទេស តើរថយន្តប្រើហ្គាសងាយបង្កការឆាបឆេះ ជាងយានយន្តប្រើសាំង?
- 2018-08-16 01:48:46
- ចំនួនមតិ 0 | ចំនួនចែករំលែក 0
តាមបច្ចេកទេស តើរថយន្តប្រើហ្គាសងាយបង្កការឆាបឆេះ ជាងយានយន្តប្រើសាំង?
ចន្លោះមិនឃើញ
មានការជជែកវែកញែកជាច្រើន ទាក់ទិនទៅនឹងបញ្ហារឿងយានយន្តប្រើហ្គាស និងយានយន្តប្រើសាំង ពិសេសលើរឿងសុវត្ថិភាពតែម្ដង ដែលមានមនុស្សមួយចំនួនបានលើកឡើងថា ការប្រើប្រាស់យានយន្តប្រភេទប្រើហ្គាស (LPG) អាចបង្កឲ្យមានការឆាបឆេះ មានគ្រោះថ្នាក់លើសយានយន្តដែលប្រើសាំង។ តើការលើកឡើងខាងលើនេះជាការពិតមែនឬទេ?
ផ្អែកតាមបទពិសោធន៍អ្នកប្រើប្រាស់ និងតាមបច្ចេកទេសរបស់យានយន្តដែលប្រើហ្គាសជា ឥន្ធនៈ ការលើកឡើងមកដែលថា យានយន្តដែលប្រើហ្គាសងាយឆាបឆេះជាង យានយន្តដែលប្រើប្រេងសាំងនោះគឺ មិនពិតទេ ដោយមានសំអាងតាមហេតុផលបច្ចេកទេស ដូចខាងក្រោមនេះ៖
១. ធុងផ្ទុកហ្គាស LPG ផលិតពីដែកសុទ្ធ មិនមែនប្លាស្ទិកទេ ធុងផ្ទុកសាំងរបស់យានយន្តមួយចំនួនមិនមែនសុទ្ធតែផលិតពីលោហៈ (ដែក)នោះទេ ដោយមានខ្លះធ្វើឡើងពីប្លាស្ទិក និងសមាសធាតុចម្រុះប៉ុណ្ណោះ។ ប៉ុន្តែ ធុងផ្ទុកហ្គាសវិញ ត្រូវបានផលិតពីដែកសុទ្ធដែលមានដង់ស៊ីតេខ្ពស់ ពោលគឺវាមានកម្រាស់ស្ដើង ប៉ុន្តែអាចទ្រាំទ្រនឹងសម្ពាធខ្ពស់បានយ៉ាងល្អ។ ជាទូទៅធុងផ្ទុកហ្គាសមានកម្រាស់ពី ៣ ម.ម ទៅ ៦ ម.ម ដែលអាចប្រើប្រាស់សម្រាប់ផ្ទុកហ្គាសបានយ៉ាងមានប្រសិទ្ធភាព ហើយវាមិនងាយរងការខូចខាត និងលេចធ្លាយឡើយ ទោះបីជាមានការប៉ះទង្គិចធ្ងន់ធ្ងរក៏ដោយ ដោយសារតែភាពរឺងមាំរបស់វា។
២. ប្រព័ន្ធការពារពីការចាក់ហៀរ ធុងហ្គាសសម្រាប់យានយន្ត ត្រូវបានភ្ជាប់មកនូវជាមួយប្រព័ន្ធ Automatic Fill Limiter (AFL) ដែលនឹងផ្ដាច់ការបញ្ចូលហ្គាសភ្លាមៗ មិនឲ្យមានការបញ្ចូលច្រើនហួសកម្រិតវាទេ។ ម៉្យាងទៀត បើប្រៀបធៀបជាមួយនឹងធុងសាំងវិញ បើយើងចាក់សាំងហៀរបន្តិចបន្តួច សាំងនឹងហូរចេញមកក្រៅ អាចប៉ះពាល់ថ្នាំរថយន្ត និងអាចឆាបឆេះបានលឿនទៀតផង ខុសពីហ្គាស ប្រសិនបើចាក់លើស វានឹងហើរចេញទៅបាត់មិនបន្សល់ស្លាកស្នាមឡើយ។
៣. ក្បាលវ៉ាល់បន្ថយសម្ពាធ ធុងហ្គាសសម្រាប់យានយន្ត ត្រូវបានធ្វើឡើងសម្រាប់ឲ្យវាធ្វើការក្នុងស្ថានភាពដ៏លំបាកបំផុត។ មាឌរបស់វាធំជាងចំណុះហ្គាសដែលបានកំណត់ដល់ទៅ ២០ភាគរយ ឯណោះដើម្បីបង្ការពេលសីតុណ្ហភាពឡើងក្ដៅ ធ្វើឲ្យហ្គាសរីកមាឌ និងកើនសម្ពាធខ្លាំង។ បើសិនជាហ្គាសរីកមាឌលើសពីទំហំធុងផ្ទុកនោះទៀត ក្បាលវ៉ាល់បន្ថយសម្ពាធនឹងចាប់ផ្ដើមដំណើរការ ដោយវានឹងបញ្ចេញឧស្ម័នខ្លះពីខាងក្នុងធុងមក កុំឲ្យវាណែនខ្លាំងពេក នៅក្នុងសីតុណ្ហភាពក្ដៅខ្លាំង។
៤. ប្រព័ន្ធបិទដោយស្វ័យប្រវត្តិ
មួយវិញទៀត ធុងហ្គាសសម្រាប់យានយន្តមានប្រព័ន្ធភ្លើងសុវត្ថិភាពសម្រាប់បិទការបង្ហូរហ្គាសដោយស្វ័យប្រវត្តិទៅក្នុងម៉ាស៊ីន ពេលវាលែងដំណើរការដោយចៃដន្យ។ ម្យ៉ាងទៀត វាក៏នៅមានឧបករណ៍ និងក្បាលវ៉ាល់សុវត្ថិភាព ដែលនឹងដំណើរការដោយស្វ័យប្រវត្តិតែម្ដង នៅពេលដែលមានអាសន្ន។
៥. វ៉ាល់ការពារការហូរចេញទៅវិញ (Back-Check Valve) ក្បាលវ៉ាល់ការពារការហូរចេញទៅវិញ (Back-Check Valve) ចំនួន ២ ត្រូវបានដាក់ភ្ជាប់ជាមួយនឹងធុងហ្គាស ដើម្បីកុំឲ្យហ្គាសហៀរត្រឡប់មកក្រៅវិញ ពេលកំពុងចាក់បំពេញដោយសារតែសម្ពាធនៅក្នុងធុងកើនឡើងនោះ។ ក្នុងចំណោមក្បាលវ៉ាល់ ២ នេះ យ៉ាងហោចណាស់ ១ ត្រូវបានគេធ្វើឡើងឲ្យដំណើរការគ្រប់ពេល ទោះបីជាមានការខូចខាតដោយគ្រោះថ្នាក់ ឬការប៉ះទង្គិចអ្វីក៏ដោយ។
៦. មិនងាយឆាបឆេះ បើតាមការពិសោធរបស់ក្រុមអ្នកជំនាញបានឲ្យដឹងថា រថយន្តដែលប្រើហ្គាស មិនងាយនឹងឆាបឆេះដូចរថយន្តដែលប្រើសាំងឡើយ។ ការពិសោធនេះហៅថា Autoignition មានន័យថា ការឆាបឆេះដោយឯកឯង មិនមានរងើក ឬផ្កាភ្លើងមកជួយឡើយ ដោយផ្អែកតាមសីតុណ្ហភាពខាងក្រៅ។ បើតាមការពិសោធនោះ រថយន្តដែលប្រើសាំងឆាបឆេះដោយឯកឯងនៅសីតុណ្ហភាពចាប់ពី ២៤៦ អង្សារសេ ខណៈពេលដែលរថយន្តប្រើហ្គាស LPG ឆាបឆេះដោយឯកឯងនៅសីតុណ្ហភាពចាប់ពី ៤៧០ អង្សារសេ ឯណោះ។ នេះសបញ្ជាក់ថា សាំងពិតជាងាយឆាបឆេះជាងហ្គាស LPG។ ចុចអាន៖