សាស្ត្រាចារ្យបណ្ឌិត Kenny និយាយអ្វីខ្លះពីទីផ្សារនៅកម្ពុជា?
- 2017-07-31 03:02:49
- ចំនួនមតិ 0 | ចំនួនចែករំលែក 0
សាស្ត្រាចារ្យបណ្ឌិត Kenny និយាយអ្វីខ្លះពីទីផ្សារនៅកម្ពុជា?
ចន្លោះមិនឃើញ
លោកសាស្ត្រាចារ្យបណ្ឌិត Kenny Teoh Guan Cheng ជំនាញផ្នែកទីផ្សារនៅសកលវិទ្យាល័យ Putra Malaysia បានលើកឡើងថា បច្ចុប្បន្ននេះនិន្នាការរបស់អ្នកជំនួញនៅប្រទេសកម្ពុជា សម្លឹងឃើញតែទីផ្សារក្នុងស្រុកនៅឡើយ មិនទាន់មាននិន្នាការបង្កើតស្លាកសញ្ញាផលិតផលទៅកាន់ទីផ្សារលើពិភពលោកទេ។ លោកថ្លែងបែបនេះនៅក្នុងសិក្ខាសាលាលំដាប់អន្តរជាតិ “THE NEXT CAMBODIAN MARKETERS(CPM-ASIA)” ក្រោមប្រធានបទ «ផ្លាស់ប្តូរការប្រកួតប្រជែង ទៅជាសហសញ្ញាម៉ាកផលិតផល» ដែលរៀបចំដោយសមាគមអ្នកទីផ្សារកម្ពុជា(MAC)។
សាស្ត្រាចារ្យមានបទពិសោធន៍ផ្នែកទីផ្សារជាង ២០ឆ្នាំមកពីប្រទេសម៉ាឡេស៊ីបានផ្ដល់ជាគំនិតថា អ្នករកស៊ីនៅកម្ពុជា គួររួមគ្នាកសាងស្លាកសញ្ញាផលិតផលមួយ ដើម្បីផ្សព្វផ្សាយទៅកាន់ពិភពលោកឧទាហរណ៍ថា៖ KAMPUCHEA ឬ Proudly Khmer ជាដើម។ លោកសាស្ត្រាចារ្យ Kenny បន្តទៀតថា ប្រជាជននៅកម្ពុជាមានចំនួនតែជាង ១៥លាននាក់ តែបើនៅប្រទេសដទៃគ្រាន់តែទីក្រុងមួយអាចមានប្រជាជនជាង ២០លាននាក់។ ដូច្នេះហើយទីផ្សារធំទូលាយណាស់ ក្រុមហ៊ុនធំៗនៅកម្ពុជា គួរផ្លាស់ប្ដូរផ្នត់គំនិត សម្លឹងទៅកាន់ទីផ្សារពិភពលោក ធ្វើយ៉ាងណាឱ្យគេស្គាល់ថា ផលិតផល ឬស្លាកសញ្ញានេះ មកពីប្រទេសកម្ពុជា។
ដើម្បីអាចឈានជើងចូលទៅកាន់ទីផ្សារពិភពលោក លុះត្រាពាណិជ្ជករនោះ គិតឱ្យទូលំទូលាយមុនបង្កើតក្រុមហ៊ុនមួយ មានន័យថាស្លាកសញ្ញានោះមិនមែនសំដៅតែទីផ្សារក្នុងស្រុក តែត្រូវគិតថាស្លាកសញ្ញានោះនឹងល្បីទៅកាន់ពិភពលោកនៅថ្ងៃណាមួយ។ ហេតុនេះទាមទារឱ្យអ្នកជំនួញ នៅកម្ពុជាទាំងអស់ ត្រូវចាប់ផ្ដើមផ្លាស់ប្ដូរគំនិត ថាហេតុអ្វីបានជាផលិតផលនៅបរទេសអាចឱ្យប្រជាជនខ្មែរស្គាល់? ហើយគួរធ្វើយ៉ាងម៉េចទើបឱ្យបរទេសស្គាល់ថា ផលិតនោះរបស់កម្ពុជា? សាស្ត្រាចារ្យបណ្ឌិត Kenny បន្ថែម។
គួរឱ្យដឹងដែរថា សិក្ខាសាលា“THE NEXT CAMBODIAN MARKETERS(CPM-ASIA)” បង្កើតឡើងក្នុងគោលបំណងជួបជុំអ្នកជំនួញធំៗក្នុងប្រទេសកម្ពុជា ស្វែងរកដំណោះស្រាយបញ្ហាផ្សេងៗក្នុងទីផ្សារ និងរួមគ្នាធ្វើយ៉ាងណាផ្លាស់ប្ដូរផ្នត់គំនិតពីពាណិជ្ជករក្នុងស្រុក អាចធ្វើជាពាណិជ្ជករអន្តរជាតិ ជួយលើកស្ទួយឱ្យផលិតផល ស្លាកសញ្ញារបស់កម្ពុជា មានវត្តមាននៅលើពិភពលោក៕