ចង់​ជោគជ័យ​ដូច​ ​Toyota​ ​កុំ​ភ្លេច​ប្រើ​យុទ្ធសាស្ត្រ​ទាំង​នេះ

  • 2017-10-04 02:22:07
  • ចំនួនមតិ 0 | ចំនួនចែករំលែក 0

ចន្លោះមិនឃើញ

Toyota ​បង្កើត​ឡើង​ដោយ​លោក​ ​Kiichiro Toyoda​ ​ក្នុង​ឆ្នាំ​ ​១៩៣៧​ ​ដែល​ផ្ដាច់​ចេញ​ពី​ក្រុមហ៊ុន​ឧស្សាហកម្ម​ ​Toyota​ ​របស់​ឪពុក​លោក​ដើម្បី​បង្កើតក្រុមហ៊ុន​ផលិត​​រថយន្ត​។ បី​ឆ្នាំ​មុន​ក្នុង​ឆ្នាំ​ ​១៩៣៤ ខណៈ​នៅ​តែ​ជា​នាយកដ្ឋាន​នៃ​ឧស្សាហកម្ម​ ​Toyota​ ​ក្រុមហ៊ុន​បាន​បង្កើត​ផលិតផល​ដំបូង​របស់​ខ្លួន​គឺ​ ម៉ាស៊ីន​ប្រភេទ​ ​A​ ​និង​រថយន្ត​អ្នក​ដំណើរ​ដំបូង​ ​ក្នុង​ឆ្នាំ​ ​១៩៣៦​​ ដែល​ជា​ ​Toyota AA។

២០០៩

ចាប់​ពី​ខែ​វិច្ឆិកា​ ឆ្នាំ​ ២០០៩​ ដល់​ ឆ្នាំ ២០១០ ក្រុមហ៊ុន​ Toyota បាន​ប្រមូល​មក​នូវ​រថយន្ត​ជាង​ ៩ លាន គ្រឿង​ ទាំង​រថយន្ត​ធម្មតា​ និង​រថយន្ត​ដឹក​អ្នក​ដំណើរ​ទូទាំង​ពិភពលោក​ ក្នុង​យុទ្ធនាការ​ប្រមូល​មក​វិញ​ជា​ច្រើន​ ហើយ​បាន​ផ្អាក​ការ​ផលិត​ និង​លក់​មួយ​រយៈពេល​ខ្លី​។ ក្រុមហ៊ុន​ Toyota បាន​ផ្ដួចផ្ដើម​ការ​ប្រមូល​មក​វិញ​ ដោយ​មាន​ជំនួយ​ពី​ ​National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA)​ ​របស់​សហរដ្ឋអាមេរិក​ ក្រោយ​មាន​របាយការណ៍​ថា​រថយន្ត​មួយ​ចំនួន​បាន​បង្កើន​ល្បឿន​ដោយ​អចេតនា​។

២០១២

នៅ​ខែ​តុលា​ ឆ្នាំ​ ​២០១២​ ​ក្រុមហ៊ុន​ ​Toyota​ ​បាន​ប្រកាស​ប្រមូល​មក​វិញ​នូវ​រថយន្ត​ចំនួន​ ៧,៤៣ លាន ​គ្រឿង​ទូទាំង​ពិភពលោក​ ដើម្បី​ជួសជុល​ថាមពល​នៃ​ការ​បិទ​បើក​បង្អួច​មិន​ដំណើរការ​ ដែល​ជា​ការ​ប្រមូល​ធំ​បំផុត​ តាំង​ពី​ក្រុមហ៊ុន​ Ford Motor Company ក្នុង​ឆ្នាំ​ ១៩៩៦។ ការ​ផ្លាស់ប្ដូរ​មាន​ការ​កើតឡើង​ក្រោយ​ការ​ប្រមូល​មក​វិញ​ជា​បន្តបន្ទាប់​ចន្លោះ​ឆ្នាំ​ ​២០០៩​ ​ដល់​ ​២០១១​ ​ដែល​ប្រមូល​មក​វិញ​នូវ​រថយន្ត​ចំនួន​ ​១០​ ​លាន​គ្រឿង​ ​ដែល​អះអាង​ថា​ ​មាន​កំហុស​ផ្នែក​មេកានិច​។ នៅ​ខែ​មីនា​ ​ឆ្នាំ​ ​២០១៤​ ​ក្រុមហ៊ុន​ ​Toyota​ ​បាន​យល់ព្រម​បង់​ប្រាក់​ពិន័យ​ចំនួន​ ​១,២ ពាន់​លាន ​ដុល្លារ​ សម្រាប់​ការ​លាក់​បាំង​ព័ត៌មាន​ ​និង​ការ​បំភាន់​សាធារណជន​ពី​បញ្ហា​សុវត្ថិភាព​ ​នៅ​ពី​ក្រោយ​ការ​ប្រមូល​នូវ​បណ្ដាល​រថយន្ត​ ​Toyota​ ​និង​ ​Lexus​ ​ដែល​ប៉ះពាល់​ដោយ​ការ​បង្កើន​ល្បឿន​ដោយ​អចេតនា​។

២០១៤

នៅ​ដើម​ខែ​វិច្ឆិកា​ ឆ្នាំ​ ២០១៤ ក្រុមហ៊ុន​ Toyota​ នៅ​អាមេរិក​ បាន​ចុះ​បញ្ជី​នូវ​ការ​ប្រមូល​មក​វិញ​ ដែល​ទាក់ទង​ទៅ​នឹង​ ការ​បំពេញ​ខ្យល់​មិន​ប្រក្រតី​ និង​ឧបករណ៍​រុញ​ច្រាន​ពោង​សុវត្ថិភាព​ ដែល​ប្រហែល​ជា​អាច​គាំង​ពេល​មាន​ការ​បុក​ទង្គិច​ ដែល​អាច​ខ្ទាត​នូវ​បំណែក​លោហៈ​ទៅ​លើ​អ្នក​នៅ​ក្នុង​រថយន្ត ។ រថយន្ត​ច្រើន​ជាង​ ​៧​ ​លាន​គ្រឿង​ រង​ផល​ប៉ះពាល់​ក្នុង​សហរដ្ឋអាមេរិក​។ ការ​ប្រមូល​នេះ​សម្រាប់​តែ​រថយន្ត​ណា​ បំពាក់​ជាមួយ​ពោង​សុវត្ថិភាព​ពី​ក្រុមហ៊ុន​ Takata ដែល​បាន​ចេញ​ឲ្យ​ប្រើប្រាស់​ក្រោយ​ឆ្នាំ​ ២០០០ ក្នុង​អាមេរិក​ខាងជើង​។ ពោង​សុវត្ថិភាព​ត្រូវ​បាន​ផលិត​ដោយ​ក្រុមហ៊ុន​ផលិត​រថយន្ត​ Takata។ ក្រុមហ៊ុន​ Toyota កំពុង​ផ្ដល់​ជូន​នូវ​ការ​ជួសជុល​ដោយ​ឥត​គិត​ថ្លៃ​ចំពោះ​រាល់​រថយន្ត​ដែល​រង​ផល​ប៉ះពាល់​ទូទាំង​ពិភពលោក​។ កំហុស​ឆ្គង​ ពោង​សុវត្ថិភាព​របស់​ក្រុមហ៊ុន​ Takata ក៏​មាន​ផល​ប៉ះពាល់​ដល់​ក្រុមហ៊ុន​ផលិត​រថយន្ត​នៅ​អាមេរិក​ខាងជើង​ផ្សេង​ទៀត​ផង​ដែរ​។

Logo និង Brand

ក្នុង​ឆ្នាំ​ ​១៩៣៦​ ​ក្រុមហ៊ុន​ ​Toyota​ ​បាន​ចូល​ទីផ្សារ​រថយន្ត​អ្នក​ដំណើរ​ជាមួយ​នឹង​ម៉ូដែល​ AA ហើយ​បាន​បង្កើត​នូវ​ស្លាក​សញ្ញា​ថ្មី​ដែល​សង្កត់​ធ្ងន់​លើ​ល្បឿន​សម្រាប់​បណ្ដាល​ផលិតផល​ថ្មី​របស់​ខ្លួន​។ ក្រោយ​មាន​ជម្រើស​ចំនួន​ ២៧,000 ឈ្មោះ​មួយ​ក៏​ត្រូវ​បាន​ជ្រើសរើស​ក្នុង​ការ​ផ្លាស់ប្ដូរ​ពី​ Moniker របស់​ខ្លួន​ទៅ​ Toyota ដែល​បាន​ពី​ឈ្មោះ​ត្រកូល​ Toyoda។ ឈ្មោះ​ថ្មី​ត្រូវ​បាន​ជឿ​ជាក់​ថា​ងាយស្រួល​ក្នុង​ការ​ហៅ​ និង​ស្ដាប់​ ហើយ​មាន​គំនូស​ ៨ ក្នុង​ភាសា​ជប៉ុន​  ដែល​មាន​ជាប់​ពាក់ព័ន្ធ​ជាមួយ​នឹង​ទ្រព្យសម្បត្តិ​ និង​សំណាង​ល្អ​។ ស្លាក​សញ្ញា​ពី​ដើម​ មិន​មាន​ឃើញ​លើ​រថយន្ត​នោះ​ទេ​ ប៉ុន្តែ​នៅ​មាន​លើ​និមិត្ត​សញ្ញា​ក្រុមហ៊ុន​ដែល​បាន​ប្រើប្រាស់​ក្នុង​ប្រទេស​ជប៉ុន​។

យ៉ាង​ណា​ក៏​ដោយ​ គ្មាន​ការ​ណែនាំ​សម្រាប់​ការ​ប្រើប្រាស់​ឈ្មោះ​ Brand ថ្មី​នោះ​ទេ​ ដូច្នេះ​ TOYOTA ត្រូវ​បាន​ប្រើប្រាស់​ទូទាំង​ពិភពលោក​ ដែល​នាំ​ឲ្យ​មាន​ភាព​មិន​ស៊ី​គ្នា​ក្នុង​យុទ្ធនាការ​ទីផ្សារ​ទូទាំង​ពិភពលោក​។

ដើម្បី​ដោះស្រាយ​បញ្ហា​នេះ​ ក្រុមហ៊ុន​ Toyota បាន​ណែនាំ​នូវ​ស្លាក​សញ្ញា​ថ្មី​ទូទាំង​ពិភពលោក​ក្នុង​ខែ​ តុលា​ ​ឆ្នាំ​ ​១៩៨៩​ ​ក្នុង​ការ​រំលឹក​ខួប​ទី​ ​៥០​ ​ឆ្នាំ​នៃ​ក្រុមហ៊ុន​ ​ហើយ​ដើម្បី​បង្ហាញ​ពី​ភាព​ខុស​គ្នា​ពី​ ​Brand Lexus ថ្មី​ដ៏​ប្រណិត​ ដែល​បាន​ចេញ​ឲ្យ​ប្រើប្រាស់​។ ស្លាក​សញ្ញា​ថ្មី​បាន​បង្កើត​ជា​លើក​ដំបូង​នៅ​ឆ្នាំ​ ១៩៨៩ លើ​ ​Toyota Celsior​ ​ហើយ​មាន​ការ​ទទួល​ស្គាល់​ទូទាំង​ពិភពលោក​យ៉ាង​ឆាប់​រហ័ស​។ រង្វង់​មូល​បី​ក្នុង​ស្លាក​សញ្ញា​ថ្មី​រួម​បញ្ចូល​គ្នា​ដើម្បី​បង្កើត​អក្សរ​ ​T​ ​ដែល​តាង​ឲ្យ​ ​Toyota។ ការ​ត្រួត​លើ​គ្នា​នៃ​រង្វង់​កាត់​កែង​ពីរ​ក្នុង​រង្វង់​មូល​ធំ​តំណាង​ឲ្យ​អត្ថប្រយោជន៍​ទៅ​វិញ​ទៅ​មក​ចំពោះ​ការ​ទំនាក់ទំនង​ ​និង​ទំនុក​ចិត្ត​ ​រវាង​អតិថិជន​ ​និង​ក្រុមហ៊ុន​ ​ខណៈ​រង្វង់​មូល​ធំ​ដែល​នៅ​ជុំវិញ​រង្វង់​មូល​ខាង​ក្នុង​ទាំង​ពីរ​នេះ​ តំណាង​ឲ្យ​ ​ការ​ពង្រីក​ជា​សកល​នៃ​បច្ចេកវិទ្យា​របស់​ក្រុមហ៊ុន​ ​Toyota​ ​និង​សក្ដានុពល​គ្មាន​ព្រំដែន​សម្រាប់​អនាគត​។

ស្លាក​សញ្ញា​ថ្មី​បាន​ចាប់ផ្ដើម​លេច​ជា​រូបរាង​លើ​រាល់​សម្ភារៈ​ដែល​បាន​បោះពុម្ព​, ការ​ផ្សាយ​ពាណិជ្ជកម្ម​, ផ្លាក​សញ្ញា​អ្នក​ចែកចាយ​ និង​រថយន្ត​ផ្ទាល់​តែ​ម្ដង​ ក្នុង​ឆ្នាំ​ ១៩៩០។

ក្នុង​ប្រទេស​និយាយ​ភាសា​ចិន​ភាគច្រើន​ ឬ​តំបន់​ប្រើប្រាស់​អក្សរ​ចិន​បុរាណ​ ​ឧទាហរណ៍៖ Hong Kong និង​ Taiwan ក្រុមហ៊ុន​ Toyota ត្រូវ​បាន​គេ​ស្គាល់​ថា​ ​豐田 ។ ក្នុង​ប្រទេស​និយាយ​ភាសា​ចិន​ដោយ​ប្រើប្រាស់​អក្សរ​ចិន​សាមញ្ញ​ ​ឧទាហរណ៍៖ ប្រទេស​ចិន​ ​ក្រុមហ៊ុន​ Toyota ត្រូវ​បាន​គេ​ស្គាល់​ថា​ 丰田 ។ អក្សរ​ទាំង​នេះ​ដូច​គ្នា​ទៅ​នឹង​ត្រកូល​ស្ថាបនិក​ជា​ភាសា​ជប៉ុន​ ​Toyoda។

យុទ្ធសាស្ត្រ​ក្រុមហ៊ុន

ទស្សនវិស័យ​ក្នុង​ការ​គ្រប់គ្រង​របស់​ក្រុមហ៊ុន​ ​Toyota​ ​បាន​វិវត្ត​ពី​ប្រភព​ដើម​របស់​ក្រុមហ៊ុន​ ​ហើយ​បាន​ឆ្លុះបញ្ចាំង​ក្នុង​លក្ខណៈ​ ​Lean Manufacturing​ ​និង​ ​Just In Time Production​ ​ដែល​វា​ជា​ធាតុ​សំខាន់​ក្នុង​ដំណើរការ​អភិវឌ្ឍន៍​។ តម្លៃ​នៃ​ការ​គ្រប់គ្រង​របស់​ក្រុមហ៊ុន​ ​Toyota​ ​និង​វិធីសាស្ត្រ​ជំនួញ​ ត្រូវ​បាន​គេ​ស្គាល់​ថា​ជា​ ​Toyota Way។

ក្នុង​ខែ​មេសា​ឆ្នាំ​ ​២០០១​ ​ក្រុមហ៊ុន​ ​Toyota​ ​បាន​អនុម័ត​នូវ​ ​Toyota Way​ ​២០០១​ ​ដែល​ជា​ការ​បង្ហាញ​នូវ​តម្លៃ​ និង​គោលការណ៍​ណែនាំ​ដែល​រាល់​បុគ្គលិក​ក្រុមហ៊ុន​ ​Toyota​ ​ទាំងអស់​គួរ​តែ​ទទួល​យក​។ ក្រោម​ចំណងជើង​ពីរ​នៃ​ការ​គោរព​គ្នា​ ​និង​ការ​កែតម្រូវ​ជា​បន្តបន្ទាប់​ ​ក្រុមហ៊ុន​ ​Toyota​ ​បាន​សង្ខេប​នូវ​តម្លៃ​ ​និង​គោលការណ៍​ណែនាំ​របស់​ខ្លួន​ជាមួយ​នឹង​ ​គោលការណ៍​ទាំង​ប្រាំ​នេះ​៖

  • ១. ការ​ប្រឈម​នឹង​បញ្ហា​
  • ២. ការ​កែតម្រូវ​
  • ៣. ទៅ​ពិនិត្យ​ដោយ​ផ្ទាល់​
  • ៤. ការ​គោរព​គ្នា​
  • ៥. ការងារ​ជា​ក្រុម​

បើ​យោង​តាម​អ្នក​សង្កេត​ការណ៍​ពី​ខាងក្រៅ​ Toyota Way មាន​សមាសភាគ​ ​៤៖

  • ១. ការ​គិត​រយៈពេល​វែង​ ជា​មូលដ្ឋាន​សម្រាប់​ការ​គ្រប់គ្រង​លើ​ការ​សម្រេច​ចិត្ត​។
  • ២. ដំណើរការ​ក្នុង​ការ​ដោះស្រាយ​បញ្ហា​។
  • ៣. បន្ថែម​តម្លៃ​ឲ្យ​ក្រុមហ៊ុន​ ដោយ​អភិវឌ្ឍន៍​ធនធាន​មនុស្ស​។
  • ៤. ទទួល​ស្គាល់​ថា​ ការ​ដោះស្រាយ​បញ្ហា​ឫស​គុល​ជា​បន្តបន្ទាប់​ ធ្វើ​ឲ្យ​ក្រុមហ៊ុន​រៀន​សូត្រ​បាន​ច្រើន​។

Toyota Way រួម​បញ្ចូល​ក្នុង​ប្រព័ន្ធ​ផលិតកម្ម​របស់​ក្រុមហ៊ុន​ Toyota (Toyota Production System)។

ប្រតិបត្តិការ

ក្រុមហ៊ុន​ ​Toyota​ ​ត្រូវ​បាន​ទទួល​ស្គាល់​ថា​ជា​អ្នក​ដឹកនាំ​ឧស្សាហកម្ម​ក្នុង​ផលិតកម្ម​ ​និង​ផលិតផល​។ ប្រភព​បី​យ៉ាង​ដែល​បាន​ស្វែង​យល់​ ​មួយ​ពួកគេ​បាន​សិក្សា​ពី​ប្រព័ន្ធ​បែងចែក​ ​Just-in-time​ ​របស់​ Piggly-Wiggly​ ​មួយ​ពួកគេ​ធ្វើ​តាម​សំណេរ​របស់​ ​W. Edwards Deming​ ​និង​មួយទៀត​ពួកគេ​បាន​ផ្ដល់​នូវ​គោលការណ៍​ពី​ ​កម្មវិធី​ហ្វឹកហ្វឺន​របស់​រដ្ឋាភិបាល​សហរដ្ឋអាមេរិក​ ​WWII​ ​(ការ​ហ្វឹកហ្វឺន​ក្នុង​ឧស្សាហកម្ម​)។

ដូច​បាន​ពិពណ៌នា​ដោយ​អ្នក​សង្កេតការណ៍​ខាងក្រៅ​របស់​ក្រុមហ៊ុន​ ​Toyota​ ​គោលការណ៍​នៃ​ ​Toyota Way​ ​គឺ​៖

  • ដាក់​មូលដ្ឋាន​នៃ​ការ​គ្រប់គ្រង​ការ​សម្រេចចិត្ត​អ្នក​លើ​ទស្សនវិស័យ​យូរ​អង្វែង​ ​សូម្បី​តែ​នៅ​ពេល​ចំណាយ​លើ​គោលដៅ​រយៈពេល​ខ្លី។
  • បង្កើត​នូវ​ចរន្ត​ដំណើរការ​ជា​បន្តបន្ទាប់​ ​ដើម្បី​នាំ​បញ្ហា​មក​ផ្ទៃ​ខាង​លើ។
  • ប្រើប្រាស់​ប្រព័ន្ធ​ Pull ដើម្បី​ជៀសវាង​ការ​ផលិត​លើស។
  • កម្រិត​ចេញ​នូវ​បន្ទុក​ការងារ។
  • កសាង​វប្បធម៌​នៃ​ការ​បញ្ឈប់​ ដើម្បី​ដោះស្រាយ​បញ្ហា​ ក្នុង​ការ​ទទួល​បាន​នូវ​គុណភាព​ត្រឹមត្រូវ​ ដែល​ជា​ភារកិច្ច​ស្តង់ដារ​ដំបូង​យក​ជា​មូលដ្ឋាន​សម្រាប់​ការ​កែតម្រូវ​ជា​បន្តបន្ទាប់​ និង​ការ​ផ្ដល់​អំណាច​ដល់​បុគ្គលិក។
  • ប្រើប្រាស់​ Visual control ដូច្នេះ​គ្មាន​បញ្ហា​ត្រូវ​បាន​លាក់បាំង។
  • ប្រើប្រាស់​តែ​អ្វី​ដែល​ជឿ​ទុក​ចិត្ត​បាន​ នូវ​បច្ចេកវិទ្យា​បាន​សាកល្បង​យ៉ាង​ម៉ត់ចត់​ ដែល​បម្រើ​ដល់​មនុស្ស​ និង​ដំណើរការ។
  • បណ្ដុះបណ្ដាល​នូវ​អ្នក​ដឹកនាំ​ដែល​យល់​ពី​ការងារ​ច្បាស់លាស់​ឲ្យ​មាន​ទស្សនវិស័យ​ល្អ ​និង​បង្រៀន​វា​ទៅ​អ្នក​ដទៃ។
  • អភិវឌ្ឍន៍​មនុស្ស​ និង​ក្រុម​ពិសេស​ ដែល​ធ្វើ​តាម​ទស្សនវិស័យ​របស់​ក្រុមហ៊ុន។
  • គោរព​ដល់​បណ្ដាញ​ជា​ដៃ​គូ​ និង​អ្នក​ផ្គត់ផ្គង់​ ដោយ​ការ​ប្រកួតប្រជែង​ និង​ជួយ​ពួកគេ​ ឲ្យ​ល្អ​ប្រសើរ​ឡើង។
  • ទៅ​ត្រួត​ពិនិត្យ​ដោយ​ផ្ទាល់​ ដើម្បី​ដឹង​ពី​ស្ថានភាព​ច្បាស់លាស់។
  • ធ្វើ​ការ​សម្រេច​ចិត្ត​យឺត​ៗ​ ដោយ​ភាព​ហ្មត់ចត់​ ដោយ​ពិចារណា​នូវ​រាល់​ជម្រើស​ទាំងអស់​ឲ្យ​បាន​ច្បាស់លាស់​ ហើយ​អនុវត្ត​ការ​សម្រេច​ចិត្ត​ភ្លាមៗ។
  • ក្លាយ​ជា​អង្គភាព​សិក្សា​មួយ​ តាម​រយៈ​ការ​ឆ្លុះបញ្ចាំង​ឥត​ឈប់ឈរ​ និង​ការ​កែតម្រូវ​ជា​បន្តបន្ទាប់។

វត្តមាន​នៅ​ទូទាំង​ពិភពលោក

ក្រុមហ៊ុន​ ​Toyota​ ​មាន​រោងចក្រ​ជាច្រើន​លើ​ពិភពលោក​ ​ទាំង​ការ​ផលិត​ ​ឬ​ដំឡើង​រថយន្ត​សម្រាប់​ទីផ្សារ​ក្នុងស្រុក​ ​(ប្រទេស​ជប៉ុន), អូស្ត្រាលី, ឥណ្ឌា, ស្រីឡាំងកា, កាណាដា, ឥណ្ឌូណេស៊ី​, ប៉ូឡូញ, អាហ្វ្រិក​ខាងត្បូង​, តួកគី, កូឡុំប៊ី, ចក្រភពអង់គ្លេស, សហរដ្ឋអាមេរិក, បារាំង, ប្រេស៊ីល, ព័រទុយហ្គាល់ ហើយ​សម្រាប់​ពេល​ថ្មីៗ​នេះ​មាន​នៅ​ អាហ្សង់ទីន, សាធារណរដ្ឋឆេក, ម៉ិកស៊ីកូ, ម៉ាឡេស៊ី, ថៃ, ប៉ាគីស្ថាន, អេហ្ស៊ីប, ចិន, វៀតណាម, វេណេហ្ស៊ុយអេឡា​, ហ្វីលីពីន, និង រុស្ស៊ី។

ប្រាក់​ចំណូល​របស់​ក្រុមហ៊ុន​ ​Toyota​ ​តាម​តំបន់​ភូមិសាស្ត្រ​ដោយ​គិត​ត្រឹម​ថ្ងៃ​ទី​ ​៣១​ ​ខែ​មីនា​ ​ឆ្នាំ​ ២០០៧៖

តំបន់​ភូមិសាស្ត្រ​ ការ​លក់​សរុប​ (រាប់​លាន​យ៉េន​)

  • ជប៉ុន​ ៨,១៥២,៨៨៤
  • អាមេរិក​ខាងជើង​ ៨,៧៧១,៤៩៥
  • អឺរ៉ុប ៣,៣៤៦,០១៣
  • អាស៊ី ១,៩៦៩,៩៥៧
  • ដទៃ​ទៀត​ ១,៧០៧,៧៤២

ក្នុង​ឆ្នាំ​ ​២០០២​ ​ក្រុមហ៊ុន​ Toyota បាន​ផ្ដួចផ្ដើម​នូវ​គម្រោង​ច្នៃប្រឌិត​រថយន្ត​គ្រប់​ប្រភេទ​ខ្នាត​អន្តរជាតិ​ (IIMV) ដើម្បី​បង្កើន​ប្រសិទ្ធភាព​ដល់​ប្រព័ន្ធ​ផលិត​ និង​ផ្គត់ផ្គង់​ទូទាំង​ពិភពលោក​ សម្រាប់​រថយន្ត​ដឹក​ទំនិញ​ ​Pickup​ ​និង​ ​ប្រភេទ​រថយន្ត​ច្រើន​ទៀត​ ​ហើយ​ដើម្បី​បំពេញ​តម្រូវ​ការ​ទីផ្សារ​ក្នុង​បណ្ដាល​ប្រទេស​ជាង​ ​១៤០​ ​ទូទាំង​ពិភពលោក​។ IIMV បាន​អំពាវនាវ​ឲ្យ​មាន​ម៉ាស៊ីន​ម៉ាស៊ូត​ក្នុង​ប្រទេស​ថៃ​, ម៉ាស៊ីន​ប្រើ​សាំង​ក្នុង​ប្រទេស​ឥណ្ឌូណេស៊ី​ និង​ Manual transmission (ប្រើ​លេខ​ដៃ​) ប្រើ​ក្នុង​ប្រទេស​ឥណ្ឌា និង​ហ្វីលីពីន​ សម្រាប់​ផ្គត់ផ្គង់​ដល់​ប្រទេស​ជាច្រើន​ដែល​មាន​ការ​ផលិត​រថយន្ត​។ សម្រាប់​ការ​ដំឡើង​រថយន្ត​ ក្រុមហ៊ុន​ Toyota នឹង​ប្រើប្រាស់​រោងចក្រ​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​ថៃ​, ឥណ្ឌូណេស៊ី, អាហ្សង់ទីន និង​អាហ្វ្រិក​ខាងត្បូង​។ មូលដ្ឋាន​ផលិត​ និង​នាំចេញ​នៃ​ IIMV ដ៏​សំខាន់​ទាំង​បួន​នេះ​ ផ្គត់ផ្គង់​ដល់​តំបន់​ អាស៊ី​, អឺរ៉ុប, អាហ្វ្រិក, អូសេអានី, អាមេរិកឡាទីន និង​មជ្ឈិមបូព៌ា​ ជាមួយ​នឹង​រថយន្ត​បី​គ្រឿង​មាន​ Toyota Hilux (Vigo), Fortuner និង​ Toyota Innova៕

ប្រភព៖ en.m.wikipedia.org   ប្រែសម្រួល៖ ប៊ុន ធឿន