ដឹងទេ! រយៈពេលជាង ១២០ឆ្នាំមកនេះ តើនាវាផ្ទុកយន្តហោះមានការវិវត្តយ៉ាងណាខ្លះ?
- 2023-09-01 04:06:43
- ចំនួនមតិ 0 | ចំនួនចែករំលែក 0
ដឹងទេ! រយៈពេលជាង ១២០ឆ្នាំមកនេះ តើនាវាផ្ទុកយន្តហោះមានការវិវត្តយ៉ាងណាខ្លះ?
ចន្លោះមិនឃើញ
បច្ចុប្បន្នេះនេះ គេឃើញថា នាវាផ្ទុកយន្តហោះបានឈានដល់ការប្រើថាមពលនុយក្លេអ៊ែរ ដែលធ្វើដំណើរបានកាន់តែលឿនលើផ្ទៃសមុទ្រ ហើយនាវាត្រូវបានសង់កាន់តែធំ ដើម្បីផ្ទុកយន្តហោះបានកាន់តែច្រើន។ ប៉ុន្តែមុននឹងក្លាយជានាវាផ្ទុកយន្តហោះដូចបច្ចុប្បន្ននេះ វាមានរឿងរ៉ាវ និងបានឆ្លងកាត់ដំណាក់កាលវិវឌ្ឍន៍ជាច្រើនដូចខាងក្រោម៖
១. នាវាផ្ទុកយន្តហោះទីមួយក្នុងពិភពលោក
នាវាបារាំងឈ្មោះ La Foudre គឺជានាវាផ្ទុកយន្តហោះដំបូងក្នុងប្រវត្តិសាស្រ្ត ដែលដាក់ដំណើរការក្នុងឆ្នាំ១៨៩៦ ប៉ុន្តែវាមិនទាន់មានផ្លូវរត់យន្តហោះនៅឡើយ ដោយយន្តហោះត្រូវបានដាក់បន្ទាបចុះចូលក្នុងតួនាវា។ យន្តហោះទីមួយដែលត្រូវបានដាក់នៅលើនាវានេះ គឺយន្តហោះ Canard Voisin ដែលប្រើសម្រាប់ឈ្លបការណ៍ និងអង្កេត។
២. ពីឡុតដំបូងគេដែលបើកយន្តហោះចុះចតលើនាវា
លោក Eugene Burton Ely គឺជាពីឡុតដំបូងគេបង្អស់ក្នុងពិភពលោក ដែលបានបើកយន្តហោះ ចុះចតលើនាវា។ ពេលនោះលោកបានបើកយន្តហោះចេញពី Tanforan ក្នុងរដ្ឋកាលីហ្វ័រញ៉ា នៅថ្ងៃទី១៨ ខែមករា ឆ្នាំ១៩១១ និងបានចុះចតលើនាវា USS Pennsylvania។
៣. នាវាដំបូងដែលអាចដាក់យន្តហោះនៅលើផ្នែកដំបូលខាងលើបាន
នាវា HMW Argus របស់អង់គ្លេស គឺជានាវាដំបូងគេបង្អស់ដែលអនុញ្ញាតឱ្យយន្តហោះ ហោះចេញ និងចុះចតលើផ្នែកដំបូលខាងលើបាន ក្នុងឆ្នាំ១៩១៨។
៤. នាវាផ្ទុកយន្តហោះដំបូងដែលប្រើក្នុងសង្គ្រាម
នាវា Hosho របស់ជប៉ុន គឺជានាវាផ្ទុកយន្តហោះដំបូងបង្អស់ដែលត្រូវបានដាក់បំពេញបេសកកម្មក្នុងសង្គ្រាម។ នាវានេះ បានបង្ហាញខ្លួនក្នុងសមរភូមិ «Battle of Midway» ដែលជាការវាយប្រហារលើកំពង់ផែ Pearl Harbor រដ្ឋហាវ៉ៃ សហរដ្ឋអាមេរិក នៅឆ្នាំ១៩៤២ ប៉ុន្តែវាគ្រាន់តែជាផ្នែកតូចមួយប៉ុណ្ណោះក្នុងសង្គ្រាមនេះ។ ក្រោយសង្គ្រាមលោកលើកទី២ នាវា Hosho ត្រូវបានយកប្រើដឹកទាហាន និងជនស៊ីវិល ៤ម៉ឺននាក់ ពីបរទេសមកស្រុកកំណើតវិញ។
៥. នាវា ចាប់ផ្តើមមានគូសខ្សែឆ្នូតសម្រាប់យន្តហោះ
ក្នុងអំឡុងចុងបញ្ចប់នៃសង្គ្រាមលោកលើកទី២ គឺចាប់ផ្តើមមាននូវយន្តហោះប្រតិកម្ម ធ្វើឱ្យមានការគិតគូរច្នៃប្រឌិតបន្ថែមនូវការគូសខ្សែឆ្នូតលើនាវាផ្ទុកយន្តហោះ សម្រាប់ជាសញ្ញាឱ្យយន្តហោះចុះចត និងហោះចេញ ដោយសុវត្ថិភាព។
៦. ពីឡុតដំបូងដែលហោះចេញ និងចុះចតលើនាវា
កងទ័ពជើងទឹកអង់គ្លេស លោក Eric Brown គឺជាពីឡុតដំបូងគេបង្អស់ដែលបើកយន្តហោះប្រតិកម្មហោះចេញ និងចុះចតលើនាវា។ ពេលនោះលោកបានបើកចុះចតលើនាវា HMS Ocean ហើយបន្ទាប់មកហោះចេញពីនាវានេះវិញ នៅថ្ងៃទី៣ ខែធ្នូ ឆ្នាំ១៩៤៥។
៧. នាវាចាប់ផ្តើមមានទួលសម្រាប់យន្តហោះងាយហោះឡើង
ក្រោយសង្កេតឃើញថា នាវា HMS Furious ត្រូវបានដំឡើងទួលបណ្តោះអាសន្ននៅចុងនាវា មានប្រសិទ្ធភាពសម្រាប់យន្តហោះធ្វើការហោះឡើងក្នុងអំឡុងសង្គ្រាមលោកលើកទី២ ពេលនោះគេក៏ចាប់ផ្តើមមានគំនិតសង់ទួលបន្ថែមបែបនេះ លើនាវាផ្ទុកយន្តហោះ។ ការសង់ទួលបន្ថែមនេះ គឺសម្រាប់យន្តហោះដែលរត់បានចម្ងាយខ្លីលើនាវា ងាយហោះឡើង។
៨. នាវាផ្ទុកឧទ្ធម្ភាគចក្រ
ដើម្បីងាយស្រួលដល់ការធ្វើអន្តរាគមន៍របស់ឧទ្ធម្ភាគចក្រ ពេលនោះក៏មានការសាងសង់នូវនាវាផ្ទុកឧទ្ធម្ភាគចក្រក្នុងអំឡុងទសវត្សរ៍ឆ្នាំ១៩៥០។ នាវានេះ មិនត្រូវការមានផ្លូវរត់សម្រាប់យន្តហោះឡើយ ពោលគឺគ្រាន់តែមានកន្លែងដាក់ឧទ្ធម្ភាគចក្រជាការស្រេច ដោយវាប្រើស្លាបចក្រហោះឡើងត្រង់តែម្តង។
៩. នាវាផ្ទុកយន្តហោះដើរដោយថាមពលនុយក្លេអ៊ែរ
នេះជាប្រភេទនាវាផ្ទុកយន្តហោះដែលត្រូវបានអភិវឌ្ឍនៅពេលបច្ចុប្បន្ន ក្នុងគោលបំណងសំខាន់បំផុតនោះ គឺអាចឱ្យនាវាធ្វើដំណើរបានកាន់តែលឿន យូរ និងឆ្ងាយ ពោលគឺពង្រីកបេសកកម្ម។ ក្នុងនោះដូចជានាវា Nimitz Class ដែលអាចផ្ទុកយន្តហោះ ៦០គ្រឿង បំពាក់ដោយរ៉េអាក់ទ័រនុយក្លេអ៊ែរចំនួន២ និងអាចបើកក្នុងល្បឿនអតិបរមា ៥៥,៥៦គីឡូម៉ែត្រក្នុងមួយម៉ោង។ ក្រៅពីនេះ ក៏មាននាវា Queen Elizabeth របស់អង់គ្លេស, នាវា Liaoning របស់ចិន និងនាវា Admiral Kuznetsov របស់រុស្ស៊ីផងដែរ។
១០. នាវាផ្ទុកយន្តហោះធំជាងគេបំផុតក្នុងពិភពលោក
បច្ចុប្បន្ននេះ នាវាផ្ទុកយន្តហោះដែលធំជាងគេបំផុតក្នុងពិភពលោក គឺនាវា USS Gerald R. Ford របស់អាមេរិក ដោយវាប្រតិបត្តិការពេញលេញក្នុងឆ្នាំ២០២២។ នាវានេះ មានបំពាក់ជាមួយបច្ចេកវិទ្យាថ្មីទំនើប និងអាចផ្ទុកយន្តហោះបាន ៧៥គ្រឿង និងមនុស្ស ៤៥៣៩នាក់។ វាដំណើរការដោយថាមពលនុយក្លេអ៊ែរផងដែរ៕