តភាគរឿងជក់ចិត្តផ្នែកសំខាន់ៗទាំង ២០ លើរថយន្ត តទៀតទៅមើល (ភាគ ៣)
- 2018-04-21 01:06:00
- ចំនួនមតិ 0 | ចំនួនចែករំលែក 0
តភាគរឿងជក់ចិត្តផ្នែកសំខាន់ៗទាំង ២០ លើរថយន្ត តទៀតទៅមើល (ភាគ ៣)
ចន្លោះមិនឃើញ
កាលពីសប្ដាហ៍មុន Sabay បានបញ្ចេញភាគទី ២ បានលើកពន្យល់ពី ៥ ផ្នែកសំខាន់ៗរបស់រថយន្ត។ សប្ដាហ៍នេះក៏មិនខុសពីសប្ដាហ៍មុន Sabay នឹងនាំមិត្តអ្នកអានឲ្យបានស្គាល់ផ្នែកសំខាន់ ៥ ទៀតរបស់រថយន្ត ដើម្បីស្វែងយល់បន្តទៀត។
១១. កង់សារគួ (Spare Tire)
កង់សារគួ ជាផ្នែកមួយនៃរថយន្ត ដែលចាំបាច់បំផុត ព្រោះថាបើសិនជាគ្មានកង់សារគួទេ អ្នកមិនអាចបន្តដំណើរទៅមុខទៀតឡើយ ពេលកង់រថយន្តបែកតាមផ្លូវ។ កង់សារគួ មានភ្ជាប់មកជាមួយរថយន្តស្រាប់តែម្ដង ភាគច្រើនវាដាក់នៅក្រោមកម្រាលឃ្លុបរថយន្ត។ ប្រកាគួរដឹងគឺ អ្នកប្រើប្រាស់គ្រប់រូបគួរឧស្សាហ៍មើលពីសម្ពាធខ្យល់នៅក្នុងកង់សារគួ ជៀសវាងពេលត្រូវការប្រើប្រាស់បែរជាមិនអាចប្រើបានទៅវិញ។ យ៉ាងណាមិញ ត្រូវចាំថាសំបករបស់កង់សារគួ មិនអាចរត់ជំនួសឲ្យកង់ប្រើប្រាស់ទាំង ៤នោះរាល់ថ្ងៃទេ ដូច្នេះពេលអ្នកប៉ះកង់ដែលបែកនោះហើយ គួរប្ដូរប្រើកង់នោះវិញ ហើយក៏ត្រូវពិនិត្យមើលកង់សារគួ រកកន្លែងខូចខាតផងដែរ។
១២. ប្រអប់លេខ (Transmission)
ប្រអប់លេខជាបេះដូងនៃរថយន្ត។ វាបញ្ជូនថាមពលពីម៉ាស៊ីន ទៅកាន់ភ្លៅឡាន ដើម្បីឲ្យវាអាចបង្វិលកង់អូសរថយន្តទៅមុខបាន។ ប្រអប់លេខដែលគេឃើញមានក្នុងរថយន្តភាគច្រើន សព្វថ្ងៃជាប្រភេទលេខអូតូ ឯលេខដៃមានមួយៗ និងសំបូរតែចំពោះរថយន្ត Pick Up និងរថយន្តដឹកទំនិញប៉ុណ្ណោះ។ យ៉ាងណាមិញ បើនិយាយពីថ្លៃថែទាំ ប្រអប់លេខដៃមានភាពងាយស្រួលជាង ព្រោះវាមានតម្លៃថោក និងងាយផ្លាស់ប្ដូរ។ អ្នកបើកបរទាំងអស់ ក៏គួរតែឧស្សាហ៍ត្រួតពិនិត្យមើលកម្រិតប្រេងប្រអប់លេខផងដែរ ដើម្បីធានាថាប្រអប់លេខអ្នកនៅតែដំណើរការបានរលូន។
១៣. បូម (Shock Absorbers)
វាជួយស្រូបយករំញ័រពីការបើកបរ ធ្វើឲ្យអ្នកមានអារម្មណ៍ថាមិនរង្គើខ្លាំងពេលជិះលើផ្លូវដែលមិនរាបស្មើ។ បើគ្មានបូមនេះទេ រថយន្តនឹងស្រូបយកភាពញ័ររញ្ជួយទាំងអស់ពេលបើកបរ ជាហេតុធ្វើឲ្យអ្នកបើកបរក្នុងស្ថានភាពមួយដ៏លំបាក។ ការថែទាំបូមអាចប្រព្រឹត្តទៅបានដោយការបើកបរ ប្រុងប្រយ័ត្នកុំបើកបរដោយល្បឿនលឿនលើផ្លូវដែលមានជង្ហុកច្រើន និងកុំផ្ទុកលើសចំណុះ។ ប្រសិនបើឃើញមានប្រេងហូរចេញពីបូម អ្នកប្រាកដជាត្រូវទៅរកជាងហើយ។
១៤. តម្រងខ្យល់ (Air Filter)
តម្រងនេះមាន ២ប្រភេទ គឺមួយសម្រាប់ត្រងខ្យល់ចូលទៅក្នុងម៉ាស៊ីន និងមួយទៀតសម្រាប់ត្រងខ្យល់មុនពេលចូលក្នុងកាប៊ីនរថយន្ត។ កត្តាដែលចាំបាច់នោះ គឺត្រូវសម្អាតតម្រងទាំងពីរនេះ ឲ្យបានស្អាតជាប្រចាំ ព្រោះបើតម្រងខ្យល់ចូលម៉ាស៊ីនមានភាពកខ្វក់ នោះម៉ាស៊ីននឹងប្រឹងខ្លាំងធ្វើឲ្យវាស៊ីសាំងជាងមុន ហើយបើតម្រងខ្យល់ម៉ាស៊ីនត្រជាក់ (កាប៊ីនរថយន្ត) មិនស្អាតវិញ នាំឲ្យប៉ះពាល់ដល់ផ្លូវដង្ហើមអ្នកជិះគ្រប់គ្នាបាន។ ប្រសិនបើមើលទៅតម្រងនោះចាស់ខ្លាំងពេក គួរតែប្ដូរវាចោលតែម្ដងទៅ។
១៥. ក្បាលប៊ូស៊ី (Spark Plug)
ក្បាលប៊ូស៊ីមានតួនាទីបញ្ឆេះរថយន្តដោយវានឹងបង្កើតជាផ្កាភ្លើងនៅក្នុងម៉ាស៊ីនដើម្បីបង្កើតចំហេះជាមួយឥន្ធនៈ។ ក្បាលប៊ូស៊ីអាចប្រើបានប្រហែល ១៦០ ០០០ គ.ម មុនពេលដែលវាចាប់ផ្ដើមមានបញ្ហា និងត្រូវការការប្ដូរថ្មី។