ពាក់​មួក​សុវត្ថិភាព​រាល់​ថ្ងៃ តិច​អត់​ដឹង​លេខ​ស្តង់​ដា​មួក​នៅ​​កម្ពុជា

  • 2015-03-03 17:59:19
  • ចំនួនមតិ 0 | ចំនួនចែករំលែក 0

ចន្លោះមិនឃើញ

មិន​ថា​នៅ​បណ្ដា​ប្រទេស​ផ្សេង​ៗ​ទេ សូម្បី​នៅ​កម្ពុជា​ក៏​មាន​លេខ​ស្តង់​ដា​មួក​សុវត្ថិភាព​ដែរ។ ការ​ប្រើ​ប្រាស់​មួក​ស្រប​តាម​ស្តង់​ដា​ត្រឹម​ត្រូវ ជួយ​ឲ្យ​អ្នក​បើកបរ​ចៀស​ផុត​ពី​ការ​រង​របួស​ក្បាល​ធ្ងន់​ធ្ងរ​បាន​ដល់​៧២% និង​កាត់​បន្ថយ​ឱកាស​នៃ​ការ​ស្លាប់​បាន​ដល់​ទៅ​៣៩%( អាស្រ័យ​ការ​ប្រើ​ប្រាស់​ល្បឿន)។ នេះ​បើ​តាម អង្គការ​ជន​ពិការ​អន្តរជាតិ​ប៊ែល​ហ្ស៊ិក​និង​អង្គការ​សុខភាព​ពិភពលោក។ ​

 

លេខ​ស្តង់​ដា​មួក​សុវត្ថិភាព - ប្រទេស​កម្ពុជា CS105 :2010 - ប្រទេស​វៀតណាម TCVN 5756 :2001 - ប្រទេស​ថៃ TIS 369-2539 - ប្រទេស​ម៉ាឡេស៊ី MS-1:1996 - ប្រទេស​អាមេរិក DOT 218 - ប្រទេស​ឥណ្ឌូណេស៊ី SNI 1811-2001

 

របៀប​មើល​លេខ​ស្តង់​ដា លោក មួរ សុខ​ឃឿន មន្ត្រី​គម្រោង​កម្មវិធី​លើក​កម្ពស់​ការ​យល់​ដឹង​និង​ការ​អប់រំ​សុវត្ថិភាព​លើ​ដង​ផ្លូវ នៃ​អង្គការ​ជន​ពិការ​អន្តរជាតិ​ប៊ែល​ហ្ស៊ិក និយាយ​ថា មាន​របៀប​ពីរ​យ៉ាង​ក្នុង​ការ​មើល​លេខ​ស្តង់​ដា​មួក​សុវត្ថិភាព។ ទី​មួយ ជា​ទូទៅ​លេខ​ស្តង់​ដារ​មួក​ច្រើន​ដាក់​នៅ​ផ្នែក​ខាង​ក្រោយ​នៃ​មួក។ ឧទាហរណ៍​មួក​​មក​ពី​ប្រទេស​ថៃ នៅ​ក្រោយ​ផ្នែក​នៃ​មួក​នោះ​មាន​ដាក់​ logoថា TIS 369-2539 ។

 

ទី​ពីរ តាម​រយៈ​ត្រា​និង​លេខ​កូដ​ដែល​បិទ​នៅ​លើ​ថង់​ប្លាស្ទិក​ស្រោប​មក​ជាមួយ​នៅ​ពេល​ទិញ​មួក​ថ្មី។ វា​ភ្ជាប់​មក​ជាមួយ​នៅ​ក្រដាស​ពណ៌​ស​ដែល​មាន​ត្រា​មាន​ន័យ​ថា មួក​នោះ​នាំ​ចូល​មក​ត្រឹម​ត្រូវ​តាម​មន្ត្រី​គយ​របស់​រាជរដ្ឋាភិបាល​ទទួល​ស្គាល់​ថា​មួក​នោះ​មាន​លេខ​កូដ​ស្តង់​ដា និង​បង់​ពន្ធ​ត្រឹម​ត្រូវ។

 

ការ​ផ្លាស់​ប្ដូរ​មួក​សុវត្ថិភាព

  • ប្រើ​រយៈ​ពេល​ពី​៣​ទៅ​៥​ឆ្នាំ
  • ខូច​គន្លឹះ​ខ្សែ​រ​ក្រ​វាត់​ទ្រ​ចង្កា​រ
  • រង​ការ​បោក​ផ្ទប់​នឹង​ថ្នល់​ពេល​មាន​គ្រោះ​ថ្នាក់​ចរាចរណ៍(ទោះ​ជា​មាន​ឬ​គ្មាន​ស្នាម​បែក​ឬ​ស្រាំ​ក៏​ដោយ)

 

 

 

មួក​សុវត្ថិភាព សំដៅ​ដល់​មួក​សុវត្ថិភាព​តាម​ស្តង់​ដា​ជាតិ​ដែល​ទទួល​ស្គាល់​ដោយ​ស្ថាប័ន​មាន​សមត្ថកិច្ច សម្រាប់​ពាក់​នៅ​ពេល​ធ្វើ​ដំណើរ​តាម​ទោចក្រយានយន្ត​ឬ​ត្រីចក្រយានយន្ត​ក្នុង​គោល​បំណង​កាត់​បន្ថយ​ហានិភ័យ​នៃ​ការ​រង​របួស​ក្បាល​នៅ​ពេល​មាន​គ្រោះថ្នាក់​ចរាចរណ៍​កើត​ឡើង។

 

ការពារអាយុជីវិតអ្នក ពាក់មួកសុវត្ថិភាពឲ្យបានត្រឹមត្រូវទោះធ្វើដំណើរជិតឬឆ្ងាយ៕

 

សូមអាន៖  តម្លៃ​ផាក​ពិន័យ​ថ្មី​ នៃ​​ច្បាប់​ចរាចរណ៍​ដែល​អ្នក​គួរ​ដឹង អត្ថបទ៖ លឹម សុ​នា