ម៉ូតូ ឡាន រំលោភ​គន្លង​ផ្លូវ​គ្នា​គ្មាន​មេត្តា​ ​រឹត​កក​ស្ទះ​ចរាចរណ៍​ខ្លាំង​ឡើង

  • 2015-04-22 15:45:24
  • ចំនួនមតិ 0 | ចំនួនចែករំលែក 0

ចន្លោះមិនឃើញ

គន្លង​ផ្លូវ សំដៅ​ដល់​ចំណែក​មួយ​នៃ​ទ្រូង​ផ្លូវ​ខណ្ឌ​ដោយ​គំនូស​ ឬ​បរិក្ខារ​បែង​ចំណែក​ផ្លូវ តាម​បណ្ដោយ​ទ្រូង​ផ្លូវ​ដែល​មាន​ទទឹង​គ្រប់​គ្រាន់​អាច​ឲ្យ​យាន​ជំនិះ​គ្រប់​ប្រភេទ​ធ្វើ​ដំណើរ​បាន​មួយ​ជួរ។ តែ​សព្វ​ថ្ងៃ​បើ​គេ​ក្រឡេក​មើល​ឡាន ម៉ូតូ​លើ​ដង​ផ្លូវ​វិញ គឺ​មិន​បាន​គោរព​ត្រឹម​ត្រូវ​ឡើយ គឺ​ចរាចរណ៍​បំពាន​គន្លង​គ្នា​ទៅ​វិញ​ទៅ​មក។

 

ប្រជាជន​ភាគ​ច្រើន​​រអ៊ូ​ថា ជួន​កាល​គេ​ឃើញ​ម៉ូតូ​ជិះ​ក្នុង​គន្លង​ផ្លូវ​ឡាន​ក៏​មាន។ ហើយ​ឡាន​វិញ​ ពេល​ខ្លះ​ជិះ​ដល់​ទៅ​បី​ឬ​បួន​ជួរ អត់​មាន​ផ្លូវ​សល់​សម្រាប់​ម៉ូតូ​ឬ​កង់​ជិះ​ឡើយ រហូត​ដល់​ពួក​គាត់​បែរ​ជា​ត្រូវ​ទៅ​ជិះ​លើ​ចិញ្ចើម​ផ្លូវ​ឬ​ខឿន​មុខ​ផ្ទះ​គេ​ទៅ​វិញ ធ្វើ​ឲ្យ​រឹត​តែ​ស្ទះ គ្មាន​សណ្ដាប់ធ្នាប់ ​និង ​គ្រោះថ្នាក់​ចរាចរណ៍​ថែម​ទៀត។

 

 

ជួប​ជាមួយ​អ្នក​ស្រី រ័ត្ន គ្រូ​បង្រៀន​នៅ​វិទ្យាល័យ​ទួល​ទំពូង ប្រាប់​ថា​ រាល់​ថ្ងៃ​ពេល​ជិះ​ម៉ូតូ​ទៅ​បង្រៀន​ម្ដង​ៗ​ អ្នក​ស្រី​តឹង​ចិត្ត​ផង ខឹង​ផង រឿង​ឡាន​ម៉ូតូ​ជិះ​ដណ្ដើម​ផ្លូវ​គ្នា គ្មាន​គន្លង​ច្បាស់​លាស់។

 

អ្នក​ស្រី​បន្ត​ថា ​ជិះ​សព្វ​ថ្ងៃ​ គឺ​ប្រយ័ត្ន​ណាស់ ព្រោះ​ពេល​ជិះ​ខាង​ផ្លូវ​ម៉ូតូ​ តែ​ជួន​កាល​អាច​មាន​ឡាន​ចូល​មក​ ជិះ​ប៊ិះ​ឆាប​ម៉ូតូ​អ្នក​ស្រី​ទៀត​ក៏​មាន ព្រោះ​ឥលូវ​ចំណី​ផ្លូវ​ម៉ូតូ​ក៏​ឡាន​ជិះ​ដែរ។ ជា​ទូ​ទៅ​ផ្លូវ​មួយ​​គេ​បែង​ចែក​គន្លង​ឡាន​និង​ម៉ូតូ តែ​ឡាន​ខ្លះ​ឲ្យ​តែ​មាន​ចន្លោះ​ផ្លូវ​ទំនេរ​នៅ​សល់​ដឹង​តែ​ប្រជ្រៀត​ជិះ​តែ​ម្ដង មិន​គិត​ពី​គំនូស​អាទិភាព​ថា​ជា​របស់​ម៉ូតូ​អី​ឡើយ ដែល​ពេល​ខ្លះ​ពេញ​មួយ​ផ្លូវ​មាន​តែ​ឡាន​ជិះ​ ហើយ​ម៉ូតូ​ទៅ​ជា​ជិះ​លើ​ខឿន​ចិញ្ចើម​ថ្នល់​ទៅ​វិញ ធ្វើ​ឲ្យ​រឹត​​ស្ទះ​កាន់​តែ​ខ្លាំង។

​​ ងាក​មក​និស្សិត​ឆ្នាំ​ទី​មួយ ជំនាញ​អក្សរ​សាស្ត្រ​អង់គ្លេស ប៉ែន សុ​ភី​យ៉ា និយាយ​ថា ករណី​បែប​នេះ​ភាគ​ច្រើន​នៅ​រាជធានី​ភ្នំពេញ តែង​ឃើញ​នៅ​ពេល​ព្រឹក​និង​ ល្ងាច ស្ទើរ​មិន​ដែល​ខាន​ទេ។ ពេល​ខ្លះ​មិន​ត្រឹម​តែ​ឡាន​បើក​ចូល​គន្លង​ផ្លូវ​ម៉ូតូ​ជា​ពីរ​បី​ជួរ​ទេ សូម្បី​ម៉ូតូ​ក៏​ចូល​គន្លង​ឡាន​ដូច​គ្នា។ ទាំង​ឡាន ​និង​ ម៉ូតូ ជិះ​ប្រសាច​ពេញ​ផ្លូវ​មិន​គិត​គន្លង​មួយ​ណា​ទេ ឲ្យ​តែ​ទំនេរ​ជ្រៀត​បាន គឺ​បើក​ចូល​ទាំង​អស់ ដែល​ពេល​ខ្លះ​ទៅ​បុក​អ្នក​ថ្មើរ​ជើង​ទៀត​ក៏​មាន។​  

និស្សិត​រៀន​នៅ​សាកលវិទ្យាល័យ​បញ្ញា​សាស្ត្រ​រូប​នេះ បញ្ចេញ​មតិ​ថា ពួក​គាត់​ធ្វើ​បែប​នេះ​ដោយ​សារ​តែ​ស្ទះ​ផ្លូវ​ពេក​ មិន​ចង់​រង់​ចាំ​យូរ ម្ល៉ោះ​ហើយ​គាត់​ចង់​ទៅ​មុន ក៏​ចេះ​តែ​ប្រ​ជៀត​គ្រប់​តែ​ផ្លូវ​ឲ្យ​តែ​ទៅ​មុខ​បាន ដោយ​មិន​បាន​គិត​ពី​អ្នក​ផ្សេង​ៗ ។​ តែ​ភី​យ៉ា​ថា ការ​ធ្វើ​បែប​នេះ​មិន​បាន​ជួយ​ឬ​ចំណេញ​ពេល​វេលា​គាត់​ឡើយ ​ផ្ទុយ​ទៅ​វិញ​រឹត​តែ​ស្ទះ​ខ្លាំង​ជាង​មុន ឬ​អាច​ឲ្យ​មាន​គ្រោះ​ថ្នាក់​ចរាចរណ៍​ថែម​ទៀត ហើយ​ស្រួល​មិន​ស្រួល​អ្នក​ជិះ​ក្បែរ​នោះ​គេ​ស្អប់ គេ​មើល​ងាយ​លើស​ដើម។

 

 

 

លោក ពៅ ម៉ាលី អគ្គ​លេខាធិការ​រង​គណៈកម្មាធិការ​ជាតិ​សុវត្ថិភាព​ចរាចរណ៍​ផ្លូវ​គោក បាន​ប្រាប់ Sabay ថា លោក​តែង​ប្រទះ​ឃើញ​ករណី​បែប​នេះ​កើត​ឡើង​ជា​ញឹក​ញយ​ពិសេស​នៅ​ភ្នំពេញ​តែ​ម្ដង តាមរយៈ​​បណ្ដាញ​សង្គម​ និង​ ផ្ទាល់​ភ្នែក ហើយ​សូម្បី​លោក​ផ្ទាល់​ក៏​ធ្លាប់​រង​គ្រោះ​ដោយសារ​គេ​ជិះ​ខុស​គន្លង​មក​ប៉ះ​ពារ​លោក​ដែរ។   អគ្គ​លេខាធិការ​រង​គណៈកម្មាធិការ​ជាតិ​សុវត្ថិភាព​ចរាចរណ៍​ផ្លូវ​គោក​បន្ថែម​ថា កន្លងមក ខាង​លោក​តែង​តែ​ចុះ​ផ្សព្វផ្សាយ និង​ចុះ​បង្រៀន​នៅ​តាម​បណ្ដា​ខេត្ត​ពី​ច្បាប់​ចរាចរណ៍​ផ្លូវ​គោក​ជា​ហូរហែ ប៉ុន្តែ ​ទង្វើ​ទាំង​អស់​នេះ ​នៅ​តែ​​កើត​ឡើង​ ដោយសារ​ខ្វះ​ការ​យោគ​យល់​ និង​ មិន​គោរព​ច្បាប់​ចរាចរណ៍ ។ ជួន​កាល​ពួក​គាត់​បាន​ដឹង​រួច​ហើយ​ថា​បើកបរ​បែប​នេះ​មិន​ត្រឹម​ត្រូវ តែ​ពួក​គាត់​នៅ​តែ​បំពាន។   យោង​តាម​មាត្រា ​១០ នៃ​ច្បាប់​ចរាចរណ៍​ផ្លូវ​គោក​ថ្មី ចែង​ថា នៅ​លើ​គន្លង​ផ្លូវ​តម្រូវ​សម្រាប់​យាន​ជំនិះ​ប្រភេទ​ណា​មួយ អ្នក​បើកបរ​យាន​ជំនិះ​ប្រភេទ​ដទៃ​ មិន​ត្រូវ​បើក​ចូល​គន្លង​នេះ​ទេ លើក​លែង​តែ​ត្រូវ​ចាក​ចេញ​ ឬ​ចូល​ទៅ​ក្នុង​គន្លង​ផ្លូវ​របស់​ខ្លួន។

 

 

សូមអាន៖  ចិញ្ចើម​ថ្នល់​ក្លាយ​ជា​កន្លែង​ត្រូវ​ប៉ាន់​របស់​អ្នក​លក់​ចំណី​ពេល​យប់

សូមអាន៖  គំនិត​ដ៏​សាមញ្ញ​តែ​សំខាន់​ជួយ​អ្នក​ជៀស​​ពី​ការ​កក​ស្ទះ​ចរាចរណ៍​

 

 

អត្ថបទ៖ លឹម​ សុ​នា

អត្ថបទថ្មី