និស្សិត​ខ្មែរ​មួយ​រូប​ចែក​រំលែក​បទពិសោធន៍​ការ​សិក្សា​អាហារូបករណ៍​នៅ​ថៃ

  • 2015-05-04 18:29:50
  • ចំនួនមតិ 0 | ចំនួនចែករំលែក 0

ចន្លោះមិនឃើញ

យុវជន​ខ្មែរ​មួយ​​រូប​បាន​ជាប់​អាហារូបករណ៍​សិក្សា​បន្ត​អនុបណ្ឌិត​​ផ្នែក​វិស្វករ​សំណង់​ស៊ីវិល​នៅ​ឯ​ប្រទេស​ថៃ​រយៈ​ពេល​ ២ ឆ្នាំ។ ឥឡូវ​យុវជន​រូប​នោះ​បាន​រៀប​រាប់​ពី​ការ​សិក្សា​នៅ​​ទី​នោះ និង​ឱកាស​ដែល​បាន​សិក្សា​ដើម្បី​ប្រិយមិត្ត​សិក្សា​ស្វែង​យល់​។

 

 

ហាក់ រ៉ានី ជា​និស្សិត​មួយ​​រូប​បាន​បញ្ចប់​ការ​សិក្សា​ពី​វិទ្យាស្ថាន​​បច្ចេកវិទ្យា​កម្ពុជា​ ដែល​គ្រប់​គ្នា​ស្គាល់​ថា​សាលា​តិចណូ។ បន្ទាប់​ពី​បញ្ចប់​ផ្នែក​វិស្វករ​ស្ថាបត្យកម្ម​រយៈ​ពេល ៥ ឆ្នាំ​ពី​តិចណូ​​ រ៉ានី​ក៏​បាន​សុំ​អាហារូបករណ៍​សិក្សា​បន្ត​អនុបណ្ឌិត​នៅ​ឯ​ប្រទេស​ថៃ​ដោយ​ជោគ​ជ័យ។

 

រ៉ានី​បន្ត​ថា រូប​លោក​បាន​ដឹង​ព័ត៌មាន​សុំ​អាហារូបករណ៍​តាម​រយៈ​មិត្តភ័ក្ដិ​ រួច​ក៏​បាន​រៀប​ចំ​ឯក​សារ​ផ្សេង​ៗ​ដែល​សាលា​តម្រូវ​​។ បន្ទាប់ក៏​​បាន​ដាក់​បញ្ជូន​ឯកសារ​​ទៅ​តាម​គេហទំព័រ​របស់​សាលា​នោះ​ផ្ទាល់ ដោយ​​​មិន​បាន​ចំណាយ​​ថវិកា ឬ​ពេល​វេលា​យូរ​ទេ។ យុវជន​នេះ​ថា ​អាហារូបករណ៍​នេះ​ជា​កម្ម​វិធី​សម្រាប់​សិស្ស​ឆ្នើម​បរទេស  EFS នៃ​វិទ្យាស្ថាន​បច្ចេកវិទ្យា​អន្តរជាតិ ស៊ី​រីន​ដន (SIIT)។

 

រ៉ានី ថា​ ការ​សិក្សា​របស់​គេ​​​ទាក់​ទង​ទៅ​ការ​ស្រាវជ្រាវ​​ពី​សំណង់​អាគារ និង​ហេដ្ឋារចនាសម្ពន្ធ​ផ្លូវ​ថ្នល់​​នានា​។ ដូចជា​ទាក់​ទង​ទៅ​នឹង​ការ​ប៉ាន់​ស្មាន​ និង វាយ​តម្លៃ​ទៅ​លើ​សំណង់​អគារ​ ឬ ហេដ្ឋារចនាសម្ពន្ធ​ផ្សេង​ៗ ត្រូវ​​ធ្វើ​​របៀប​ណា ​រយៈ​ពេល​ប៉ុន្មាន ​ចំនួន​ទឹក​ប្រាក់​​ប៉ុន្មាន​ត្រូវ​ចំណាយ​​និង​រយៈ​ពេល​ត្រូវ​ជួសជុល​ជា​ដើម។

 

រ៉ានី​បន្ត​ទៀត​ថា សម្រាប់​ការ​សិក្សា​នៅ SIIT ត្រូវ​បាន​បែង​ចែក​ជា​ពីរ​ផ្នែក ហើយ​ការ​សិក្សា​នៅ​ទី​នេះ​ធ្វើ​ឡើង​តាម​ប្រព័ន្ធ​ក្រេឌីត។ តម្រូវ​ឲ្យ​និស្សិត​ថ្នាក់​អនុបណ្ឌិត​រៀន​ ១ ​ឆមាស និង​ ៣ ឆមាស​ទៀត​​សម្រាប់​ធ្វើ Research។ មុខ​វិជ្ជា​សិក្សា​ចែក​ចេញ​ជា ​២​ ប្រភេទ គឺ Core Course ដែល​តម្រូវ​ឲ្យ​និស្សិត​ត្រូវ​តែ​រៀន និង Elective Course ​និស្សិត​អាច​ជ្រើសរើស​តែ​មុខ​វិជ្ជា​ដែល​ខ្លួន​ពេញ​ចិត្ត​មក​រៀន។ ការ​រៀន​មុខ​វិជ្ជា​នីមួយ​ៗ​មិន​ចាំបាច់​ឲ្យ​ត្រូវ​តាម​លំដាប់លំដោយ​ទេ មាន​ន័យ​ថា ​អាច​រៀន​មុខ​វិជ្ជា​ណា​មុន​ក៏​បាន ហើយ​មួយ​ឆមាស​ប៉ុន្មាន​មុខ​ក៏​បាន។ ដើម្បី​បញ្ចប់​ការ​សិក្សា​ដោយ​ជោគជ័យ និស្សិត​ត្រូវ​រៀន​យ៉ាង​ណា​ឲ្យ Core Course និង Elective Course បំពេញ​គ្រប់​ចំនួន​ក្រេឌីត ដោយ​សរសេរ​និក្ខេបបទ​មួយ ព្រម​ទាំង​បំពេញ​លក្ខខណ្ឌ​មួយ​ចំនួន​ទៀត​ដែល​សាលា​តម្រូវ។

 

 

 

​​រ៉ានី​បញ្ជាក់​ថា ដើម្បី​ធ្វើ​ឲ្យ​ការ​សិក្សា​មាន​លទ្ធផល​ល្អ ​​ត្រូវ​ការ​​ការ​ស្រាវជ្រាវ​និង​អនុវត្ត​ជា​ប្រចាំ។ យ៉ាង​ណា​ការ​ជួយ​គាំទ្រ​ពី​សាស្រ្តាចារ្យ បុគ្គលិក​​​​ក៏​បាន​រួម​ចំណែក​ធ្វើ​ឲ្យ​ការ​សិក្សា​របស់​គេ​អាច​ដំណើរការ​មាន​ភាព​រលូន​។ ចុងក្រោយ​ រ៉ានី​ មាន​មោនៈ​ដែលមាន​ឱកាស​សិក្សា​​​នៅ​ទីនោះ​ ដែល​មាន​សិស្សនិស្សិត​មក​ពី​បណ្ដា​ប្រទេស​ផ្សេង​ៗ ក៏​បាន​ផ្តល់​បទពិសោធន៍​ថ្មី​​ធ្វើ​ឲ្យ​​គេ​​អាច​ស្វែង​យល់​​ពី​វប្បធម៌​ខុសៗ​គ្នា ក៏​ដូចជា​សិក្សា​ពី​គ្នា​ទៅ​វិញ​ទៅ​មក។

 

ចុច​អាន៖ ដល់​ដី​កូរ៉េ​មួយ​អាទិត្យ សិស្ស​ពូកែ IT ​មួយ​រូប​និយាយ​ពី​ចំណាប់​អារម្មណ៍​​ត្រៀម​​ចូល​សមរភូមិ​សិក្សា

 

អត្ថបទ៖ ដារ៉ាឆានី​

អត្ថបទថ្មី