២ សន្លឹកពីស្ថានីយរថភ្លើងប៉ោយប៉ែត ដែលជាសំណង់រចនាបថបារាំង មុន និង ក្រោយពេល ត្រូវជួសជុល
- សុក្រ, 10 កញ្ញា 2021 02:51
- ចំនួនមតិ 0 | ចំនួនចែករំលែក 0
២ សន្លឹកពីស្ថានីយរថភ្លើងប៉ោយប៉ែត ដែលជាសំណង់រចនាបថបារាំង មុន និង ក្រោយពេល ត្រូវជួសជុល
ចន្លោះមិនឃើញ
ក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនបានបង្ហោះរូបភាព មុន និង ក្រោយ ជួសជុលស្ថានីយរថភ្លើងនៅប៉ោយប៉ែត ធ្វើឲ្យសាធារណជនភ្ញាក់ផ្អើលជាខ្លាំង ដោយសារគម្រោងជួសជុលបានរក្សានូវរូបរាងដើមនៃសំណង់អគារកាលពីសម័យអាណានិគមបារាំង និងបានបន្ថែមពណ៌ ស្រស់ឆើតឆាយពីលើអគារ ធ្វើឲ្យទាក់ទាញចិត្តអ្នកដំណើរពេកកន្លង។
ការជួសជុលស្ថានីយមួយនេះ បានបញ្ចប់ទាំងស្រុងកាលពីមុន បុណ្យចូលឆ្នាំប្រពៃណីជាតិខ្មែរក្នុងឆ្នាំ២០១៨កន្លងទៅ។ នេះគឺជាគម្រោងមួយក្នុងគម្រោងបើកឡើងវិញ នូវផ្លូវដែកពីភ្នំពេញ ទៅ ប៉ោយប៉ែត សរុបប្រមាណ ៣៨៥គីឡូម៉ែត្រ ដើម្បីភ្ជាប់ផ្លូវដែករវាង ប្រទេសកម្ពុជា និងបណ្ដាប្រទេសជិតខាងតួយ៉ាងមានវៀតណាម និងថៃ។
ផ្លូវដែកកម្ពុជា បានចាប់ផ្តើមសាងសង់ដំបូងក្នុងទសវត្សរិ៍ឆ្នាំ១៩៣០ ដល់ឆ្នាំ១៩៤០ ។ ផ្លូវដែកកម្ពុជាមានចំនួន ២ខ្សែ គឺ ខ្សែភាគខាងជើង និងខ្សែភាគខាងត្បូង ដែលមានប្រវែងសរុប ៦៥០គីឡូម៉ែត្រ។ ផ្លូវដែកភាគខាងជើង មានប្រវែង ៣៨៦គីឡូម៉ែត្រ ពីភ្នំពេញ ទៅដល់ប៉ោយប៉ែត (ព្រំដែនកម្ពុជា-ថៃ) ត្រូវបានកសាងឡើងចាប់ ពីឆ្នាំ១៩២៩ ដល់ឆ្នាំ១៩៤២ ក្នុងសម័យអាណានិគមបារាំង។
ផ្លូវដែកភាគខាងត្បូង ត្រូវបានកសាង ឡើងចន្លោះឆ្នាំ១៩៦០ ដល់ឆ្នាំ១៩៦៩ ក្នុងសម័យសង្គមរាស្ត្រនិយម ក្រោមព្រះរាជកិច្ចដឹកនាំរបស់ ព្រះករុណាព្រះបាទសម្តេចព្រះនរោត្តម សីហនុ ព្រះបរមរតនកោដ្ឋ ក្រោមជំនួយរបស់ប្រទេសបារាំង អាល្លឺម៉ង់ខាងលិច និងចិន ដែលមានប្រវែងសរុប ២៦៤គីឡូម៉ែត្រ៕