អត្ថន័យ​ពាក្យ​បច្ចេកទេស​ផ្នែក​ថតរូប​ដែល​អ្នក​គួរ​ស្វែងយល់​

  • 2017-10-14 04:41:32
  • ចំនួនមតិ 0 | ចំនួនចែករំលែក 0

ចន្លោះមិនឃើញ

ទាក់​ទង​នឹង​ការ​ថត​រូប​ គេ​មាន​ប្រើ​នូវ​ពាក្យ​ពេចន៍​បច្ចេកទេស​ជា​ច្រើន​ ដែល​អ្នក​ទើប​ចាប់​ផ្ដើម​មួយ​ចំនួន​អាច​មិន​ទាន់​បាន​យល់​ ឬ យល់​មិន​ទាន់​អស់​នោះ​ទេ។ ត​ទៅ​នេះ​នឹង​បង្ហាញ​ពី​អត្ថន័យ​របស់​ពាក្យ​ខ្លះៗ​ពាក់ព័ន្ធ​នឹង​ការ​ថត​រូប ៖​

@2K ៖ 2K ជា​ទម្រង់​ 17:9 ដែល​មាន​ Resolution ដល់​ទៅ​ 2048 x 1080 កំណត់​ដោយ​ក្រុមហ៊ុន​ Digital Cinema Initiative។ ​ភាគច្រើន​មាន​លើ​កាមេរ៉ា​ Cinema និង​ Gear លក្ខណៈ​ Professional។

@4K DCI ៖ 4K ជា​ទម្រង់​ 17:9 ដែល​មាន​ Resolution ដល់​ទៅ​ 4096 x 2160 កំណត់​ដោយ​ក្រុមហ៊ុន​ Digital Cinema Initiative។ ​ភាគច្រើន​មាន​លើ​កាមេរ៉ា​ Cinema និង​ Gear លក្ខណៈ​ Professional។

@4K UHD ៖ Ultra High Definition 4K ជា​ទម្រង់​ 16:9 ដែល​មាន​ Resolution ដល់​ទៅ​ 3840 x 2160។ ​ជា​ប្រភេទ​ 4K ដែល​ភាគច្រើន​ប្រើ​សម្រាប់​ Consumer apps (កម្មវិធី​ប្រើប្រាស់​ទូទៅ) និង distribution (លក្ខណៈ​ជំនួញ​)។

@720p ៖ 720p បង្ហាញ​ពី​ទម្រង់​ HD signal ដែល​មាន​ Aspect ratio 16:9, Resolution 1280 x 720 និង​ Frame rates កម្រិត​ផ្សេងៗ​។ HDTV broadcasting ជា​ស្តង់ដារ​មាន​ ៦០ Frames ក្នុង​មួយ​វិនាទី​។ Frame rates លក្ខណៈ​ស្តង់ដារ​ក្នុង​កាមេរ៉ា​មាន​កម្រិត​ទាប​ចំនួន​ Frame rate គឺ​ ៣០ fps និង​កម្រិត​ខ្ពស់​ចំនួន​ Frame rate គឺ​ ១២០ fps, ២៤០ fps ។ល។

@1080p ៖ 1080p ឬ​ហៅថា​ Full-HD ជា​ខ្នាត​មួយ​សម្រាប់​ថត​វីដេអូ​ជាមួយ​នឹង​ទម្រង់​ 16:9 និង​មាន​ Resolution ដល់​ទៅ​ 1920 x 1080p។ អក្សរ​ p តំណាង​ឲ្យ​ពាក្យ​ Progressive ដែល​មាន​ន័យ​ថា​រាល់​ទិន្នន័យ​ត្រូវ​បាន​ផ្ទុក​ក្នុង​ Frame នីមួយៗ​ ដែល​ខុស​ពី​ Interlaced (i) ដែល​ទិន្នន័យ​រូបភាព​ត្រូវ​បាន​ផ្តាច់​ចេញ​រវាង​ Frame ពីរ​ក្នុង​បន្ទាត់​ឆ្លាស់​គ្នា​នៃ​ទិន្នន័យ​រូបភាព​។

@1080i ៖ អក្សរ​ i តំណាង​ឲ្យ​ពាក្យ​ Interlaced ដែល​ Frame នីមួយៗ​ផ្ទុក​នូវ​ សំណុំ​ទិន្នន័យ​ចំនួន​ពីរ​។ ខណៈ​វីដេអូ​លក្ខណៈ​ p (Progressive) ធំ​ពេក​សម្រាប់​ Broadcast នោះ​ 1080i ល្អ​សម្រាប់​ Broadcast ដោយ​មាន​ Frame rate ទាប​ អាច​ឲ្យ​ Signal បញ្ជូន​បាន​លើស​ពី​ ៦០Hz។​ Signal មាន​ចំនួន​ 60i សម្រាប់​ NTSC ឬ 50i សម្រាប់​ PAL។

@Aberration ៖ ការ Distortion (ការ​ទាញ​រីក)​នៃ​គុណភាព​រូប ឬ​ការ​ប្រែប្រួល​ពណ៌​ក្នុង​រូបភាព បណ្ដាល​មក​ពី​ដែន​កំណត់​នៃ Optical lens ដែល​ប្រើប្រាស់​សម្រាប់​ចាប់​យក​រូបភាព​។ Aberration ជា​ធម្មតា​បង្ហាញ​ជា​ទម្រង់ Halation ជុំវិញ​ផ្នែក​ដែល​មាន Contrast ខ្ពស់​នៃ​រូបភាព​។ Aspheric lens surface និង Advanced lens coating ត្រូវ​បាន​ប្រើប្រាស់​ក្នុង Lens ថ្លៃៗ ក្នុង​ការ​កាត់បន្ថយ​នូវ Aberration។

@Absolute resolution ៖ កម្រិត​ Resolution របស់​រូបភាព​បង្ហាញ​ក្នុង​ចំនួន​ Pixel បញ្ឈរ​ និង​ផ្តេក​ (ឧទាហរណ៍​ 1600 x 1200 pixels ជា​ Absolute resolution ហើយ​ក៏​បង្ហាញ​ជា​ 2.1 megapixels (MP) ដែល​មាន​ច្រើន​ជាង​ ២,០០០,០០០ pixels លើ​ Sensor)។

@A-D Converter ៖ A-D Converter ធ្វើ​ការ​បម្លែង​នូវ​ Analog signal ដែល​បញ្ចេញ​ពី​ Image sensor ទៅ​ជា​ Digital signal។

@Acquire ៖ ដើម្បី​ទាញ​យក​នូវ​ File រូបភាព​ចូល​កម្មវិធី​សម្រាប់​កាត់ត​ ដែល​មាន​ប្រើប្រាស់​ខុស​គ្នា​ ក្នុង​ប្រភេទ​កម្មវិធី​ខុសគ្នា​។

@Adobe RGB (Adobe RGB 1998) ៖ Color space ដែល​មាន​ការ​ប្រើប្រាស់​ច្រើន​ ដោយ​មាន​នូវ​កម្រិត​នៃ​ពណ៌​ច្រើន​ជាង sRGB color space។ Adobe RGB ជា​ប្រភេទ Color space ដែល​និយម​ប្រើ​ជាង​សម្រាប់​រូបភាព​យក​ទៅ​បោះពុម្ព​។

@AF Servo ៖ AF Servo ឬ​ហៅ​ម្យ៉ាង​ទៀត​ថា​ Continuous Focus ដែល​ត្រូវ​បាន​រក្សា​ទុក​ដោយ​ការ​ចុច​លើ​ប៊ូតុង​ Shutter (ប៊ូតុង​ថត​) របស់​កាមេរ៉ា​ អាច​ឲ្យ​អ្នក​រក្សា​បាន​នៅ​ការ​ Focus លើ Subject មាន​ចលនា​ ក្នុង Frame។ រយៈពេល​ដែល​ Shutter ធ្វើការ​ Response (ដោយ​ធ្វើ​អ្វី​មួយ​) ជា​ធម្មតា​លឿន​ក្នុង​ AF Servo ដោយ​ Subject ស្ថិត​ក្នុង​ការ​ Focus។

@Aliasing ៖ Aliasing ជា​ប្រភេទ Artifact ដែល​កើតឡើង​ពី Resolution ធម្មតា​មួយ ដែល​មិន​មាន​លើស​ពី​ ពីរ​ប្រេកង់​នៃ​អ្វី​ដែល​បាន​ចាប់​យក​។ ទម្រង់​សាមញ្ញ​នៃ Aliasing គឺ Moire។ បច្ចេកទេស​ធ្វើ​ឲ្យ Smooth និង​កាត់បន្ថយ Aliasing អាច​កាត់បន្ថយ​នូវ​ឥទ្ធិពល​នៃ Aliasing បាន។​

@AMOLED (Active-Matrix Organic Light Emitting Diode) ៖ ទម្រង់​កម្រិត​ខ្ពស់ LED មិន​ត្រូវការ Backlight (បំភ្លឺ​ពី​ក្រោយ​) នោះ​ទេ​។ OLED display មាន​ពណ៌ខ្មៅ​ និង​លក្ខណៈ Contrast ខ្ពស់​បើ​ប្រៀបធៀប​នឹង LCD ទម្រង់​ស្តង់ដារ ហើយ​អាច​ផលិត​បាន​ស្តើង​ជាង LCD ទម្រង់​ស្តង់​ដារ​។ OLED display មាន​នូវ LED តូច​ពណ៌ក្រហម បៃតង និង​ខៀវ ដែល​ផ្ទុយ​នឹង​អេក្រង់ LCD មាន​នូវ​ពណ៌ Filter ពណ៌ក្រហម បៃតង និង​ខៀវ លើ Backlight ដែល​បាន​ទប់ស្កាត់​ពន្លឺ​។

@Anti-Shake (Image Stabilization) ៖ Anti-Shake អាច​ហៅថា Image Stabilization (IS)ឬ Vibration Reduction (VR) ជា​បច្ចេកវិទ្យា​កាត់បន្ថយ​រំញ័រ​​នូវ​ឥទ្ធិពល​នៃ​ចលនា​របស់​កាមេរ៉ា​លើ​រូបភាព​។ Image stabilization អាច​មាន​ប្រើប្រាស់​នៅ​ខាងក្នុង Lens ឬ ក្នុង​តួ​កាមេរ៉ា​។

@Aperture ៖ ការ​កែប្រែ​ចំនួន f-stop លើ Lens ដោយ​កំណត់​នូវ​ចំនួន​ពន្លឺ​ដែល​ឆ្លងកាត់​តាមរយៈ Lens ទៅ​កាន់​ផ្ទៃ​នៃ Image sensor របស់​កាមេរ៉ា​។ Lens ល្បឿន​លឿន​មាន​នូវ Aperture ធំ​ទូលាយ ដែល​អាច​ប្រើប្រាស់​នូវ Shutter speed ល្បឿន​លឿន​បាន​។ Aperture កំណត់​កាន់​តែ​ធំ Depth of field កាន់​តែ​រាក់​សម្រាប់​រូបភាព​។

@Aperture Priority ៖ Metering mode ដែល​អ្នក​ថតរូប​កំណត់ Lens aperture (f-stop) ដែល​ចង់​បាន ហើយ​កាមេរ៉ា​នឹង​ធ្វើការ​កំណត់ Shutter speed ដែល​ល្អ ដើម្បី​ឲ្យ​មាន​លក្ខណៈ​ត្រឹមត្រូវ​ទៅ​នឹង​ទិដ្ឋភាព​ថត​។ 

@APS-C (APSC) ៖ APS-C បង្ហាញ​ពី​ទំហំ​នៃ Image sensor ដែល​បាន​ប្រើប្រាស់​ស្ទើរ​តែ​គ្រប់​កាមេរ៉ា Compact DSLRs ដែល​បាន​ឈ្មោះ​ពី ទម្រង់​ភាពយន្ត APS (Advanced Photo System) ដែល​បាន​បង្ហាញ​នៅ​ឆ្នាំ ១៩៩៦ សម្រាប់​ទីផ្សារ Point-and-shoot (តម្រង់ ហើយ​ថត​តែ​ម្តង​)។ ទម្រង់ APS មាន​ទំហំ​ពាក់កណ្តាល (23.6 x 15.8 mm) ទៅ​នឹង​ទម្រង់​ស្តង់ដារ 35mm (24 x 36mm)។ ទម្រង់ APS-C នៃ DSLRs ពី​ក្រុមហ៊ុន Nikon, Pentax, Fujifilm និង Sony (Alpha) ផ្ទុក​នូវ​ទំហំ Image sensor APS-C។

@APS-H (APSH) ៖ ទម្រង់​ APS-H នៃ​ Image sensor (1.3 ដង​) តូច​ជាង​ទម្រង់​ Full-frame នៃ​ Image sensor ប៉ុន្តែ​ធំ​ជាង​ទម្រង់​ APS-H (1.5 ដង​) នៃ​ Image sensor។ ទម្រង់​ Sensor APS-H ត្រូវ​បាន​ប្រើប្រាស់​ក្នុង​ Digital rangefinder ដំបូង​របស់​ Leica, M8 ក៏​ដូចជា​ប្រព័ន្ធ​កាមេរ៉ា​ Leica R reflex ពី​មុន​។

@Artifact ៖ Artifact សំដៅ​លើ Distortion (លក្ខណៈ​ទាញ​រីក​) ក្នុង​រូបភាព​ដែល​អាច​កើតឡើង​ពី​ការ Compress រូបភាព​។ Artifact មាន​លក្ខណៈ​ជា​ពន្លឺ Halos ជុំវិញ​តំបន់​ខ្មៅ​នៃ​រូបភាព​។ ទម្រង់​នៃ Artifacts រួមមាន blooming, chromatic aberrations, jaggies, moiré, noise និង halation។

@ASA ៖ ASA មក​ពី​ពាក្យ​ American Standards Association (សមាគមន៍​ស្តង់ដារ​អាមេរិក​) ដែល​បង្ហាញ​ពី​កម្រិត​ Light-sensitivity (ការ​ផ្លាស់ប្ដូរ​សមាសភាព​ដោយ​លក្ខខណ្ឌ​ណា​មួយ​ ពេល​កំណត់​កម្រិត​ពន្លឺ​) នៃ​ភាពយន្ត​ និង​ Image sensor លើ​កាមេរ៉ា​។

@Aspect Ratio ៖ Aspect Ratio សំដៅ​លើ​រូបរាង​ ឬ​ទម្រង់​នៃ​រូបភាព​ដែល​បាន​ផលិត​ដោយ​កាមេរ៉ា​។ តម្លៃ​ Ratio បាន​មក​ពី​ការ​បែងចែក​នៃ ទទឹង​ និង​ កម្ពស់​ របស់​រូបភាព​។ Aspect ratio នៃ​រូបភាព​មាន​ 35mm (36 x 24mm) ដោយ​ការ​ចែក​តម្លៃ​ទាំង​ពីរ​ដោយ​កត្តា​សាមញ្ញ​គឺ​ ១២ ដូច្នេះ​លទ្ធផល​នៃ​ Ratio គឺ​ 3:2។ Monitor កុំព្យូទ័រ​ និង​កាមេរ៉ា​ភាគច្រើន​មាន​នូវ Aspect ratio 4:3។ កាមេរ៉ា​ជា​ច្រើន​ផ្តល់​នូវ​ជម្រើស​ផ្សេងៗ​ក្នុង​ការ​ផ្លាស់ប្ដូរ​រួមមាន​ 4:3, 3:2 ឬ 16:9។

@Aspherical surface ៖ Aspherical lens surface មាន​ច្រើន​ជាង​មួយ​កាំ​នៃ​កោង ដែល​អាច​កែតម្រូវ​នៃ Lens aberration បាន​ដោយ​ងាយស្រួល​។ ភាព​ច្បាស់​ដល់​គែម​នៃ​រូបភាព​ជា​អត្ថប្រយោជន៍​ភាគច្រើន​នៃ Lens ដែល​ផ្ទុក​នូវ​ធាតុ Aspheric។

@ATSC ៖ ATSC មក​ពី​ពាក្យ​ Advanced Television Systems Committee ដែល​បាន​បង្កើត​នូវ​សំណុំ​ស្តង់ដារ​មួយ​សម្រាប់​បញ្ជូន​នូវ  Digital television ទៅ​តាម​ Terrestrial (ដី​), ខ្សែ​ និង​បណ្ដាញ​ Satellite។

@Audio ៖ ស្ទើរ​តែ​កាមេរ៉ា​ទាំងអស់​អាច​ថត​នូវ​សំឡេង​បាន​ ដែល​ភ្ជាប់​ជាមួយ​នឹង​ការ​ថត​វីដេអូ​។ ដោយ​អាស្រ័យ​លើ​ ការ​បង្កើត​ និង​ម៉ូដែល​របស់​កាមេរ៉ា​ សំឡេង​អាច​ថត​បាន​ក្នុង​លក្ខណៈ​ Monaural ឬ​ Stereo ដោយ​ប្រើប្រាស់​ Microphone ដែល​បំពាក់​លើ​កាមេរ៉ា​ ឬ​​ High fidelity microphone ដែល​ដោត​ភ្ជាប់​ទៅ​នឹង​រន្ធ​ (Audio jack) របស់​កាមេរ៉ា​។

@Autofocus ៖ កាមេរ៉ា​ និង​ Lens អាច​រក្សា​នូវ​ Subject ស្ថិត​ក្នុង​ការ​ Focus កំឡុង​ពេល​ Exposure។ Autofocus អាច​ជា​ Continuous ដែល​មាន​ន័យ​ថា​ការ​ Focus នៅ​តែ​រក្សា​ ដោយ​មិន​គិត​ពី​ទីតាំង​ដែល​វា​មាន​ចលនា​ក្នុង​ Frame ឬ​ជា​ Single ដែល​មាន​ន័យ​ថា​ចំនុច​នៃ​ការ​ Focus ត្រូវ​បាន​ Lock ដោយ​មិន​គិត​ពី​ទីតាំង​នៃ​ Subject មាន​ចលនា​។

@Average Metering ៖ Average metering យក​នូវ​រាល់​តម្លៃ​ពន្លឺ​ដែល​បាន​ពី​ទិដ្ឋភាព​រួមមាន​ Highlight, shadow និង​ mid-tones ហើយ​ធ្វើការ​គណនា​ចូល​គ្នា​រក​តម្លៃ​ជា​មធ្យម​ ដើម្បី​បង្កើត​នូវ​ Exposure សរុប​។ Average metering ល្អ​បំផុត​ប្រើប្រាស់​លើ​ Subject ដែល​មាន​ពន្លឺ​ជះ​ពី​មុខ​ ក្រោម​លក្ខខណ្ឌ​មាន​ពន្លឺ​ជា​មធ្យម​។ Subject ដែល​មាន​ពន្លឺ​ជះ​ពី​ក្រោយ​មាន​លក្ខណៈ​ជា Silhouetted ពេល​កំណត់​ Meter ក្នុង​ mode ជា​មធ្យម​។

@AWB (Auto White Balance) ៖ AWB ជា​មុខងារ​ក្នុង​កាមេរ៉ា ដែល​ធ្វើការ​កែប្រែ​នូវ​តុល្យភាព​លក្ខណៈ​ពណ៌​នៃ​ទិដ្ឋភាព ទៅ​កាន់ Setting ដែល​ត្រឹមត្រូវ​ ដោយ​មិន​គិត​ពី​លក្ខណៈ​ពណ៌​នៃ​ប្រភព​ពន្លឺ​ពី​បរិយាកាស​។ AWB មិន​គួរ​ប្រើប្រាស់​លើ​រូបភាព​ព្រះអាទិត្យ​រះ ឬ​លិច ព្រោះ​អាច​បាត់បង់​នូវ​ភាព​ស្រទំ​របស់​ផ្ទៃ​មេឃ ដោយ​អ្នក​អាច​កំណត់ Setting លើ​កាមេរ៉ា​ដោយ​ប្រើប្រាស់ Daylight បាន​សម្រាប់​រូបភាព​បែប​នោះ​៕

តាម​ដាន​អត្ថបទក្រោយៗដើម្បីដឹងពីអត្ថន័យពាក្យ​បច្ចេកទេស​បន្ថែមទៀត

ប្រភព៖ Bh Photo Video   ប្រែសម្រួល ៖ ប៊ុន ធឿន

អត្ថបទថ្មី