ប្លុកអាស៊ានប្រើរថយន្តថ្មីអស់ហើយ នៅសល់តែភូមា និងកម្ពុជា នៅបើកចំហរថយន្តជជុះធំជាងគេ
- 2018-03-22 03:10:45
- ចំនួនមតិ 0 | ចំនួនចែករំលែក 0
ប្លុកអាស៊ានប្រើរថយន្តថ្មីអស់ហើយ នៅសល់តែភូមា និងកម្ពុជា នៅបើកចំហរថយន្តជជុះធំជាងគេ
ចន្លោះមិនឃើញ
ដោយកត្តាជីវភាពខ្សត់ខ្សោយ ក្នុងសមាគមប្រជាជាតិអាស៊ីអាគ្នេយ៍ ហៅកាត់ អាស៊ាន បានរុញច្រានឲ្យទីផ្សារប្រទេស "កម្ពុជា" បើកចំហធំ ឲ្យរថយន្តចាស់ៗដែលគេប្រើរួចជាងដប់ឆ្នាំ (ភាគច្រើន) ហូរចូលយ៉ាងគគ្រឹកគគ្រេង រហូតរាប់ម៉ឺនគ្រឿង មួយឆ្នាំៗ ខណៈបណ្ដាប្រទេសជាមិត្តដទៃទៀត វិវត្តន៍ខ្លួន រឹតត្បិតការនាំចូលមួយទឹក ឬប្រើប្រាស់រថយន្តថ្មីអស់ទៅហើយ។ ក្រៅពីកម្ពុជា នៅមាន មីយ៉ាន់ម៉ា មួយទៀត ក៏សកម្មក្នុងការបង្ហូរ រថយន្តអេតចាយ ផ្គត់ផ្គង់តម្រូវការដែរ។ ខាងនាយកដ្ឋានគយ និងរដ្ឋាករកម្ពុជា អះអាងថា ចំណូល ៤០% បានពីការនាំចូលយានយន្តនេះឯង ដោយក្នុងមួយឆ្នាំ កម្ពុជានាំចូលរថយន្តសរុប ចន្លោះពី ៦-៧ម៉ឺនគ្រឿង ហើយ ក្បែរ ៥ម៉ឺនគ្រឿង ជាប្រភេទទំនិញជជុះ។
ទោះបីជារថយន្តមួយទឹក ត្រូវប៉ាន់ខ្លាំងលើទីផ្សារ ក៏ធ្លាប់មានការទទូច និងស្នើសុំរឹតបន្តឹង ការនាំចូលពីបណ្ដាស្ថាប័ន ពីបណ្ដាក្រុមហ៊ុន ចែកចាយរថយន្តថ្មីៗមួយចំនួន ត្បិតចំណែកទីផ្សាររបស់រថយន្តចម្រុះយីហោ ទាំងនេះ បានមិនលើស ១០% ផង ក្រោមហេតុផលកត្តាសុវត្ថិភាព ដល់អ្នកប្រើប្រាស់។ ដោយមើលឃើញពី តួលេខហូរចូលរាប់ម៉ឺនគ្រឿងមួយឆ្នាំៗមិនអន់ថយ អតីត អភិបាលនៃគណៈអភិបាលរាជធានីភ្នំពេញ លោក ប៉ា សុជាតិវង្ស បានដាក់សំណើទៅរដ្ឋាភិបាល តែត្រូវបានបដិសេធ ក្រោមហេតុផល ជួយទប់ស្កាត់ការកកស្ទះចរាចរណ៍ក្នុងទីក្រុង បូករួមទាំងមតិ រិះគន់ឥតដាច់ពីមហាជន។
មុនលំអិត រឿងរថយន្តមួយទឹកនៅទីផ្សារ យើងអាចក្រឡេកត្រួសៗ នៅមីយ៉ាន់ម៉ាក៏ពេញនិយមប្រើរថយន្តជជុះដែរ។ ក្នុងប្រទេសទាំងពីរ រថយន្តថ្មីសឹងមិនមានដល់ ១០% នៃចំនួនលក់សរុបនៅឆ្នាំ ២០១៦ ដោយឆ្នាំដដែលនេះប្រទេសមីយ៉ាន់ម៉ាបាននាំចូលរថយន្តមួយទឹកជាង ១២ម៉ឺន គ្រឿងភាគច្រើនមានប្រភពពីប្រទេសជប៉ុន។ ដោយឡែក នៅឆ្នាំ ២០១៥ កម្ពុជា មានរថយន្តសរុបប្រមាណ ៤៣ ០០០ គ្រឿងបាននាំចូលមកកម្ពុជា ដោយមាន ៨៩% ជារថយន្តមួយទឹក។ Toyota Camry និងពពួក Lexus SUV ជាប្រភេទរថយន្តត្រូវប៉ាន់ និងពេញនិយមបំផុតសម្រាប់អ្នករស់នៅទីក្រុង។ ប្រភពរថយន្តមួយទឹកប្រើប្រាស់ចង្កូតឆ្វេង ភាគច្រើននាំចូលពីសហរដ្ឋអាមេរិក, ជប៉ុន និងមជ្ឈិមបូព៌ា។ យ៉ាងណាក៏ដោយចុះ សហព័ន្ធយានយន្តអាស៊ាន មិនមានទិន្នន័យ ៣ប្រទេស (កម្ពុជា មីយ៉ាន់ម៉ា ឡាវ) ទេព្រោះសុទ្ធជាប្រទេសមិននិយមប្រើប្រាស់របស់ថ្មី។ ៧ប្រទេសផ្សេងទៀត ដែលស្ថិតក្នុងដ្យាក្រាម ចន្លោះឆ្នាំ ២០១៤-២០១៦។
របាយការណ៍របស់អង្គការរូបិយប័ណ្ណអន្តរជាតិ (IMF) ក្នុងឆ្នាំ ២០១៦ ចំណូលរបស់ប្រជាជនកម្ពុជាម្នាក់ទទួលបាន ១ ២៨៨ ដុល្លារក្នុងមួយឆ្នាំ ធៀបទៅនឹងចំណូលប្រទេសជាសមាជិកអាស៊ាន គឺកម្ពុជាជាប់ចំណាត់ថ្នាក់ក្រោមប្រទេសឡាវ (១ ៩២១ដុល្លា) និងមីយ៉ាន់ម៉ា (១ ៣០៧ដុល្លារ)។ តួលេខលទ្ធភាពរកបានប៉ុណ្ណេះ ចង់ឬមិនចង់ តម្លៃរថយន្តថ្មី ច្រើនម៉ឺនដុល្លារ ត្រូវតែនៅឆ្ងាយពីការប៉ងប្រាថ្នារបស់ម្ចាស់ចំណូល ព្រោះពួកគេមានជម្រើស រើសយកយានយន្តដែលមានតម្លៃធូរថ្លៃជាង (រថយន្តថ្មី) មិនតិចជាង ២ ឬ ៣ ដងទេ។
មានទំនោរលើកស្ទួយការប្រើប្រាស់រថយន្តថ្មី និងបង្ហាញក្ដីបារម្ភជះឥទ្ធិពលមិនល្អ ដល់កិត្តិនាមជាតិទៅថ្ងៃក្រោយ (ដោយប្រើប្រាស់រថយន្ត មួយទឹកហួសប្រមាណ ខណៈបណ្ដាប្រទេសជិតខាងភាគច្រើន សុទ្ធតែចាក់សោទ្វារនាំចូល) អស់ទៅហើយនោះ លោក សេង វឹង អ្នកគ្រប់គ្រងជាន់ខ្ពស់នៅក្រុមហ៊ុន RMA ថា បើបន្ទោសលើកម្រិតជីវភាពមួយមុខក៏មិនកើតដែរ GDP ប្រជាជនឡាវក៏មិនល្អជាងកម្ពុជាណាស់ណាដែរ ប៉ុន្តែគេអាចបិទបានទាំងស្រុងលើការនាំចូលឡានមួយទឹក ហើយពលរដ្ឋក៏ចាប់ផ្ដើមទៅប្រើប្រាស់រថយន្តថ្មីវិញ។
ប្រទេសឡាវបានចាប់ផ្ដើមកាត់បន្ថយពន្ធនាំចូលផលិតផលទំនិញមួយចំនួន រួមទាំងយានយន្តពីឆ្នាំ ២០០៨ ដល់សូន្យភាគរយ។ កាលពីមុនពន្ធនាំចូលរថយន្តប្រទេសនេះមានចំនួន ៤០ ភាគរយ។
តាមចុះផ្សាយរបស់សារព័ត៌មាន The Nation របស់ថៃបានផ្សាយថា ការលក់រថយន្តថ្មី នៅឡាវកើនឡើងរង្វង់ ១០% ចាប់តាំងពីឆ្នាំ ២០១៣ ដោយសារកម្រិត GDP ប្រជាជនឡាវកើនឡើង ដែលធ្វើឲ្យអំណាចទិញរបស់ពលរដ្ឋកាន់តែខ្ពស់ បូកផ្សំនិងមធ្យោបាយ សេវាបង់រំលស់ក្នុងអត្រាការប្រាក់ទាប និងពេលខ្លះគ្មានការប្រាក់ និងកត្តាអំណោយផលដែលរៀបចំដោយរដ្ឋាភិបាលគេ ទើបជំរុញឲ្យការលក់រថយន្តថ្មី កាន់តែផុលផុសឡើងៗ។
ទោះបីជាធ្លាប់ការមានការទទូចឲ្យមានការចាក់សោទ្វា ហាមប្រាមការនាំចូលរថយន្តអេតចាយ គ្មានស្តង់ដារ ចូលទីផ្សារកម្ពុជា កាលពីដើមឆ្នាំ ២០១៦។ កាលណោះ អតីតចៅហ្វាយក្រុងភ្នំពេញ ប៉ា សុជាតិវង្ស បានលើកជាសំណើ និងគាំទ្រ ឲ្យបិទការនាំចូលទាំងស្រុង ក្រោមហេតុផល "កាត់បន្ថយការកកស្ទះចរាចរណ៍ក្នុងរាជធានី"។ គ្រានោះអតីតថ្នាក់ដឹកនាំសាលារាជធានីរូបនេះ ថ្លែងជាសាធារណៈថា "មួយឆ្នាំៗ រថយន្តជជុះ ហូរចូលប្រមាណ ៥ម៉ឺនគ្រឿងមួយឆ្នាំៗ...បើពិតបាន ពិតជាជួយសង្គ្រោះការកកស្ទះតាមផ្លូវនានា បានច្រើន"។ លោកបន្ថែមថា គិតតែលើការកកស្ទះ (បញ្ឆេះរថយន្តចោល) មួយឆ្នាំៗ ខាតបង់ អស់មិនតិចជាង ២០លានដុល្លារទេ។
ការបញ្ជាទិញ ចែកចាយលក់បន្តតាំងពីដីបរទេស (អាមេរិក-ជប៉ុន) និងប្រភពទីផ្សារដែលសម្បូរហូរហៀរចូលដល់ ហ្គារាស បញ្ឈរលក់ រហូតដល់អ្នកប្រើ មានការចូលរួមពីភាគីច្រើនណាស់ ដូចជា៖ ក្រុមអ្នករកស៊ី ផ្នែកដឹកជញ្ជូន ជាង អ្នកទិញលក់ដូរបន្ត និងអ្នកប្រើប្រាស់ (តាមលទ្ធភាព) ជាដើម ភាគច្រើន សុទ្ធតែ ប្រតិកម្ម មិនសប្បាយចិត្ត នឹងសំណើសុំ របស់លោក ប៉ា សុជាតិវង្ស។
ពលរដ្ឋមួយរូបមានលទ្ធភាពប្រើរថយន្តជំនុំ សុំមិនបញ្ចេញអត្តសញ្ញាណប្រាប់ Sabay ថា បើសិនរដ្ឋាភិបាលខ្ទប់ការនាំចូលឡានមួយទឹកអ្នករងគ្រោះចុងក្រោយគឺពលរដ្ឋក្រីក្រមិនមែនក្រុមហ៊ុនលក់ឡាន ឬអ្នកមានៗនោះទេ ព្រោះតម្រូវការរថយន្តខ្ពស់។
"អ្នកក្រគ្មានលុយទាំងគីបៗទៅទិញរថយន្តថ្មីពីក្រុមហ៊ុន ពេលខ្លះត្រូវខ្ចីបុលធនាគារ និងខ្លះទៀតដើរខ្ចីគេខ្ចីឯង ដើម្បីអាចបង្គ្រប់ទិញបានឡានល្មមៗមួយ ទុកដោះស្រាយក្នុងជីវភាពប្រចាំថ្ងៃ"។
ធ្លាប់ជាអ្នកប្រើប្រាស់រថយន្តជជុះៗ ស៊េរី Rav 4 និង Lexus អ្នកនាង ដេត លីដាលើកឡើងបែបនេះ "ប្រើឡានម៉ាទឹក ដូចចិញ្ចឹមជំងឺ ជួសជុលមិនចេះចប់”។ អ្នកភ្នំពេញ មានលទ្ធភាពធូរធារ បុគ្គលិកក្រុមហ៊ុនឯកជនរូបនេះឲ្យដឹងទៀតថា ២ឆ្នាំចុងក្រោយនេះ នាងបានប្ដូរមករថយន្តថ្មីហើយ ទោះចំណាយលុយធំបន្តិចក្ដី។ "ដូរតែប្រេង ចាក់តែសាំង ហើយអត់បារម្ភរឿងរឿងគ្រឿងគ្រៅ ពេលជិះឆ្ងាយព្រោះឡានយើងថ្មី”។ នាងបន្ថែម។
ដោយសម្លឹងឃើញ ពីតម្រូវការរបស់ប្រជាជនច្រើនជាង ព្រោះរថយន្តរាប់ម៉ឺនគ្រឿងដែលនាំចូលប្រចាំឆ្នាំនោះ មិនមែនសុទ្ធតែកក និងស្ដុក ឬប្រើប្រាស់តែនៅក្នុងភ្នំពេញ លោកនាយករដ្ឋមន្ត្រីហ៊ុន សែន ឆ្លើយតបទៅនឹងសំណើ ប៉ា សុជាតិវង្ស ដែល វាយោ សម្រង់សម្ដីដូច្នេះថា៖ "ក្នុងតួនាទីខ្ញុំជាប្រមុខរាជរដ្ឋាភិបាល ខ្ញុំសូមគូសបញ្ជាក់ជូនជនរួមជាតិថា ខ្ញុំមិនយល់ស្របជាមួយសំណើបែបនេះទេ។ សូមបងប្អូនខិតខំរកប្រាក់ទិញរថយន្ត ជិះ តែសូមមេត្តាកុំនាំចូលរថយន្តចង្កូតស្ដាំ និងសូមគោរពច្បាប់ចរាចរណ៍ដើម្បីសុវត្ថិភាពទាំងអស់គ្នា”។
“បិទ? មិនទាន់អាចទៅរួចទេ"។ មន្ត្រីជាន់ខ្ពស់ និងជាទីប្រឹក្សាសេដ្ឋកិច្ចរបស់រដ្ឋាភិបាល ឯកឧត្ដម មី កល្យាណ ឲ្យSabay ដឹង។
លោកថា បើផ្អែកលើជីវភាពពលរដ្ឋនៅពេលនេះមិនទាន់អាចទៅរួចទេ។ កម្ពុជាអាចត្រូវពេលច្រើនឆ្នាំទៅមុខទៀត ទើបអាចគិតគូរដល់ការបង្កើតច្បាប់គ្រប់គ្រងការនាំចូលរថយន្តមួយទឹក ប៉ុន្តែមិនមែនបិទទាំងស្រុងនោះទេ។
ក៏ទទួលស្គាល់ដែរថា ឡានមួយទឹកពិតជានាំរឿងឈឺក្បាលច្រើនដល់សង្គម ដូចជាការបញ្ចេញផ្សែងពុល និងកត្តាគ្រោះថ្នាក់(បណ្ដាលមកពីលក្ខខណ្ឌបច្ចេកទេសយានយន្ត) លើដងផ្លូវ។ យ៉ាងណា គ្រោះថ្នាក់និងបញ្ហាលើដងផ្លូវកើតឡើងរាល់ថ្ងៃ មិនអាចបន្ទោសទាំងស្រុងមកពីការប្រើប្រាស់រថយន្តមួយទឹក គឺមកពីឥរិយាបថអ្នកបើកបរមិនយល់ពីច្បាប់ចរាចរណ៍ ឬយល់ហើយនៅតែបំពានច្រើនជាង។
ផ្ដល់មតិជាដំណោះស្រាយទីប្រឹក្សារូបនេះ លើកឡើងពីភាពអាចទៅរួចដូច្នេះថា រដ្ឋាភិបាល អាចបង្កើតច្បាប់គ្រប់គ្រងការនាំចូលប្រភេទរថយន្តមួយទឹកឲ្យបានច្បាស់លាស់ ដើម្បីកាត់បន្ថយបញ្ហាកើតឡើង ជាជាងដាក់ច្បាប់កំណត់ហាមប្រាមដាច់ណាត់។
ចាប់ពីថ្ងៃ ០១ ខែមករា ឆ្នាំ២០១៨ គ្រប់យានយន្តដែលបាននាំចូលអគ្គនាយកដ្ឋានគយ និងរដ្ឋាករកម្ពុជាសម្រេចដំឡើងពន្ធបន្ថែមទាំងរថយន្តថ្មីនិងមួយទឹក។ បានសម្រេចកែសម្រួលអត្រាពន្ធអាករថ្មី ក្នុងនោះបានដំឡើងពន្ធពី ៦៥% ទៅ ៧០% លើការនាំចូលរថយន្តដែលមានទំហំស៊ីឡាំងចាប់ពី ៣ ០០០ សេសេឡើងទៅ។
តម្លៃរថយន្តបានឡើងពី ១ ០០០ ដុល្លារ ទៅ ២ ០០០ ដុល្លារតាមប្រភេទម៉ាស៊ីន។ ការបង្កើនតួលេខពន្ធនាំចូលឲ្យកាន់តែធំនេះ រឹតតែជាកត្តាជំរុញឲ្យតួលេខ និងចំណាប់អារម្មណ៍ជ្រើសរើសឡានថ្មីជាជម្រើសប្រើប្រាស់ក្នុងគ្រួសារប្រចាំថ្ងៃកាន់តែ ខ្សោយ។
ទោះបីជាតម្លៃហើមប៉ោងជាមុនបន្ដិចក្ដី តែចំពោះអាជីវករមិនបានបង្ហាញក្ដីបារម្ភទេ។ លោកវណ្ណារ៉ា ម្ចាស់ឃ្លាំងលក់រថយន្ត 89 តាមបណ្ដោយមហាវិថីព្រះនរោត្ដមបានឲ្យដឹងថា ទីផ្សាររថយន្តមួយទឹកឡើងថ្លៃបន្តិច តែអតិថិជននៅតែគំហុក។
ទាក់ទងទៅបញ្ហានេះ បើតាមការឲ្យដឹងពីអគ្គនាយកនៃអគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវគោកបានថ្លែងប្រាប់បណ្ដាញព័ត៌មានភីអិនអិន ថា ការដំឡើងពន្ធបន្ថែម មិនធ្វើឲ្យប៉ះពាល់ទីផ្សាររថយន្តថ្មីនោះទេ ព្រោះសុទ្ធតែជារថយន្តប្រណិតដែលអ្នកមានជីវភាពធូរធារ ទើបមានលទ្ធភាពទិញបាន។
បង្ហាញពីក្ដីបារម្ភជុំវិញពន្ធកាន់តែច្រើន ថ្លៃទិញចូលកាន់តែថ្លៃ និងការលក់ចេញកាន់តែថ្លៃ លោក សេង វឹង ប្រធានគ្រប់គ្រងទូទៅក្រុមហ៊ុន RMA Cambodia បានលើកឡើងថា "ការបង្កើនពន្ធបន្ថែមរបស់រដ្ឋាភិបាល ដូចបានបំបាក់ទឹកចិត្តអ្នកប្រើប្រាស់មួយចំនួនដែលចង់ទិញរថយន្តថ្មី"។
អត្រាពន្ធថ្មីនឹងប៉ះពាល់ធ្ងន់ធ្ងរដល់ក្រុមហ៊ុននាំចូលផ្លូវការ ក្នុងពេលក្រុមហ៊ុនមួយចំនួនគ្រោងកាត់បន្ថយការវិនិយោគ។ ការបង្កើនពន្ធធ្វើឲ្យតម្លៃរថយន្តថ្មីនឹងកើនឡើង។ អតិថិជនដែលពីមុនពិចារណាក្នុងការទិញរថយន្តថ្មី នឹងសម្រេចចិត្តទៅទិញរថយន្តមួយទឹកវិញ ដោយសារពួកគេមិនចង់បង្កើនបន្ទុកចំណាយច្រើនជាងមុន។ លោកបញ្ជាក់ថា អ្នកដែលរងគ្រោះចុងក្រោយគឺអ្នកប្រើប្រាស់ទៅវិញទេ។
ជាយន្តការសម្រួល និងលើកទឹកចិត្តដល់មហាជនឲ្យងាកចេញពីទំនោរជាប់ស្នឹមរឿងប្រើប្រាស់ឡានមួយទឹក មក ថ្មី ក៏មិនខុសអីប៉ុន្មានពីខាង RMA ដែរ អ្នកគ្រប់គ្រងទូទៅហាង Delux Auto លោក ស៊ុន វិសាល បន្ធូរបន្ថយពន្ធជាដំណោះស្រាយ បើរដ្ឋាភិបាលចង់ឲ្យពលរដ្ឋងាកមកប្រើរថយន្តថ្មី។
"បើតម្លៃខុសគ្នាមួយគុណជាពីរជាបី ចង់មិនចង់អ្នកប្រើក៏នៅតែបន្តប្រើប្រាស់រថយន្តមួយទឹកដែលមានតម្លៃធូរថ្លៃជាង ដោយពួកគេមិនចង់បង្កើនបន្ទុកចំណាយលើការទិញរថយន្តថ្មីពីក្រុមហ៊ុន"។
លោក លី ប៊ុនហៃ នាយកគ្រប់គ្រងជាន់ខ្ពស់របស់ Toyota ឲ្យដឹងថា កម្ពុជាបានក្លាយជាកន្លែងចោលសំរាម ពេលកម្ពុជាបន្តឲ្យមានការនាំចូលរថយន្តជជុះ បន្ទាប់ពីប្រទេសអាស៊ានភាគច្រើនបានរឹតបន្តឹងច្បាប់ លើការនាំចូលរថយន្តគ្មានស្តង់ដារ។
លោកបញ្ជាក់ថា មានតែរដ្ឋាភិបាលទេទើបអាចសម្រេចបែបណា។ រដ្ឋាភិបាលត្រូវមានផែនការច្បាស់លាស់ និងលើកទឹកចិត្តដល់ពលរដ្ឋក្នុងការទិញរថយន្តថ្មីដូចជាការកាត់បន្ថយពន្ធលើរថយន្តថ្មី និងបង្កើនពន្ធការនាំចូលរថយន្តមួយទឹក។
យោងតាមសហព័ន្ធឧស្សាហកម្មយានយន្តកម្ពុជាបានបញ្ជាក់ថា កម្ពុជាមានការនាំចូលរថយន្តជជុះប្រមាណ ៦៥ ០០០គ្រឿងក្នុងមួយឆ្នាំ ដែលភាគច្រើនមានហានិភ័យខ្ពស់ខាងសុវត្ថិភាព។ ក្នុងនោះ ៨០% បានផ្លាស់ប្ដូរទ្រនិចនាឡិកានិង ៤០% ជាប្រភេទរថយន្តបុកទង្គិចធ្ងន់ធ្ងរ។
លោក Peter Brongers ប្រធានសមាគមឧស្សាហកម្មយានយន្តកម្ពុជា CAIF ធ្លាប់បានស្នើដល់រដ្ឋាភិបាលបិទការនាំចូលរថយន្តជជុះ ដើម្បីការពារអ្នកប្រើប្រាស់លើផ្នែកសុវត្ថិភាពលើដងផ្លូវ។
"ការបិទការនាំចូលរថយន្តមួយទឹក ជួយបង្កើនចំណូលចូលរដ្ឋកើនទ្វេដង ហើយក៏នឹងជួយទាក់ទាញក្រុមហ៊ុនធំៗពិនិត្យលទ្ធភាពបង្កើតរោងចក្ររថយន្តដើម្បីផ្គត់ផ្គង់ទីផ្សារក្នុងស្រុក"។
ការនាំចូលរថយន្តជាប្រភពចំណូលសំខាន់របស់រដ្ឋាភិបាល។ តាមនាយកដ្ឋានគយនិងរដ្ឋាករកម្ពុជាបង្ហាញក្នុងរបាយការណ៍ថា ២០១៧ ចំណូលពន្ធអាករគយសម្រេចបានជាង ១ ៩០០លានដុល្លារអាមេរិក។ ប្រភពចំណូលសំខាន់គឺយានយន្តដែលមានជាង ៤០%។
លោក ង៉ែត ជូ អ្នកវិភាគសេដ្ឋកិច្ចឯករាជ្យបានលើកឡើងថា រដ្ឋាភិបាលត្រូវសិក្សាពីផលប៉ះពាល់ទាំងសងខាង ដោយផ្អែកលើផលប្រយោជន៍ទៅវិញទៅមក។ ដូចពេលនេះបើសិនរដ្ឋាភិបាលចង់បិទការនាំចូលមួយទឹក ប្រាកដជាមានប្រតិកម្មពីពលរដ្ឋភាគច្រើន។ ប៉ុន្តែបើរដ្ឋាភិបាលព្យាយាមបន្ធូរបន្ថយពន្ធ ដើម្បីឲ្យរថយន្តថ្មីនិងមួយទឹកតម្លៃប្រដំប្រសងគ្នា ពលរដ្ឋអាចគិតគូរងាកមកប្រើប្រាស់រថយន្តថ្មី។
លោកបញ្ជាក់ថា ទោះបីពលរដ្ឋដឹងថារថយន្តមួយទឹកប្រឈមបញ្ហាច្រើន ទាំងការចំណាយការថែទាំ ការបំពុលបរិស្ថាន ប៉ុន្តែពួកគេគ្មានជម្រើសដោយពួកគេមិនចង់ចំណាយច្រើន។
លោកថា តាមកម្រិត GDPជាងមួយពាន់ដុល្លារក្នុងមួយឆ្នាំ ពលរដ្ឋភាគច្រើនអាចត្រឹមលទ្ធភាពទិញរថយន្តតម្លៃចន្លោះពី ១ ម៉ឺនទៅ ២ ម៉ឺនដុល្លារ ហើយបើរថយន្តថ្មីតម្លៃខ្ពស់លើសនេះ ច្រើនដងប្រាកដជាមិនអាចទៅរួច។
ដោយឡែក ប្រទេសកម្ពុជាមានការប៉ាន់ស្មានថា ក្នុងមួយឆ្នាំៗការលក់ចេញរថយន្តថ្មីបានចន្លោះពី ៤ ០០០ ទៅ ៥ ០០០ គ្រឿង ខណៈវិសាលភាពរបស់រថយន្តនាំចូលមួយទឹកធំជាងនេះ មិនតិចជាង ១០ដង (ចាប់ពី ៥ម៉ឺនគ្រឿងហូរចូល)។
លើកឡើងស្រដៀងគ្នាពីសំណាក់អាជីវករទិញលក់រថយន្ត ដែលភាសាសាមញ្ញគេនិយមហៅថា "អ្នកគួកជេរ" ដែលឈរជើងនៅប្លុក ផ្សារដេប៉ូ និង វត្តភ្នំ អះអាងថា ៤ ម៉ូដែលនេះ Prius, Camry, Highlander និង Lexus RX300 ជាប្រភេទ រថយន្តពេញនិយមបំផុតនាពេលបច្ចុប្បន្នតម្លៃចន្លោះពី ១-២ ម៉ឺនដុល្លារអាមេរិក។
ក្រៅពីរថយន្តពេញនិយម ម៉ាស៊ីនក្រោម ៣សេស ខាងលើ ខាងក្រោមនេះជាតម្លៃប្រហាក់ប្រហែល ម៉ូដែល និងប្រភេទ៖
តម្លៃចន្លោះពី $ 10,000 - $ 20,000 ៖ Toyota Prius (04-06) , Toyota Camry (03-07) , Toyota Corolla (03-05)
តម្លៃចន្លោះពី $ 20,000 - $ 30,000 ៖ Lexus IS250 (06) , Lexus GS300 (06)
តម្លៃចន្លោះពី $ 10,000 - $ 20,000 ៖ Toyota Highlander (01-03) , Toyota Rav4 (01-03) , Honda CR-V (97-08) , Lexus RX300 (99-03)
តម្លៃចន្លោះពី $ 20,000 - $ 40,000 ៖ Lexus RX330 (04-06) , Lexus LX450 (98-02) , Toyota Land Cruiser (98-06)
តម្លៃចន្លោះពី $ 15,000 - $ 30,000 ៖ Toyota Tacoma (05-06) , Toyota Tuntra (07-08) , Nissan Frontier (05-07)។
ក្រសួងសាធារណការនិងដឹកជញ្ជូនបង្ហាញថា គិតត្រឹមខែកញ្ញាឆ្នាំ ២០១៧ មានយានយន្តនិងទោចក្រយានយន្តចុះបញ្ជីនៅក្រសួងជាង ៤ លានគ្រឿង។ ក្នុងនោះរថយន្តធុនស្រាលជាង ៣៧ ម៉ឺនគ្រឿងស្មើ ៩,៣% រថយន្តធុនធ្ងន់ជាង ២១ ម៉ឺនគ្រឿងស្មើ ៥,៤% និងទោចក្រយានយន្តជាង ៣,៤ លានគ្រឿងស្មើ ៨៥,៣%៕