ចក្រភពអង់គ្លេស លើកកម្ពស់ការអប់រំ STEM នៅកម្ពុជា តាមរយៈការផ្តល់អាហារូបករណ៍ និងការជំរុញស្រ្តីក្នុងវិស័យនេះ

  • 2024-10-04 08:12:48
  • ចំនួនមតិ 0 | ចំនួនចែករំលែក 0

ចន្លោះមិនឃើញ

ក្នុងរយៈពេលជាច្រើនឆ្នាំមកនេះ ចក្រភពអង់គ្លេសបានគាំទ្រយ៉ាងពេញទំហឹង ទៅលើការអប់រំ STEM នៅកម្ពុជា ទាំងក្នុងសាលាបឋមសិក្សា និងមធ្យមសិក្សា ព្រមទាំងកម្រិតឧត្តមសិក្សាផងដែរ។ សម្រាប់ពីរបីឆ្នាំចុងក្រោយ អង់គ្លេសបានបន្តខិតខំជំរុញសមភាពយេនឌ័រ ក្នុងវិស័យ STEM ថែមទៀងផង ពោលគឺអង់គ្លេសបានបង្កើតគម្រោងជាច្រើនដើម្បីលើកទឹកចិត្តកុមារីឱ្យបន្តការសិក្សា និងស្វែយល់ពីមុខវិជ្ជា STEM។

សារព័ត៌មាន Sabay ធ្វើកិច្ចសម្ភាសន៍ផ្តាច់មុខជាមួយលោក Dominic Williams ឯកអគ្គរាជទូតអង់គ្លេសប្រចាំកម្ពុជា អំពីការអប់រំក្នុងវិស័យ STEM ដែលមានខ្លឹមសារដូចខាងក្រោម៖

អ្នកសារព័ត៌មាន Sabay៖ តើគំនិតផ្តួចផ្តើម ឬកម្មវិធីជាក់លាក់អ្វីខ្លះដែលរដ្ឋាភិបាលចក្រភពអង់គ្លេសបានអនុវត្តនៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជា ដើម្បីលើកកម្ពស់ការអប់រំ STEM និងផ្តល់សិទ្ធិអំណាចដល់ស្ត្រីក្នុងការបន្តអាជីពក្នុងវិស័យ STEM ជាពិសេស តាមរយៈអាហារូបករណ៍ និងឱកាសកសាង សមត្ថភាពបន្ថែម?

លោក Dominic Williams៖ ចក្រភពអង់គ្លេសបានគាំទ្រយ៉ាងពេញទំហឹង ទៅលើការអប់រំ STEM នៅកម្ពុជា ក្នុងរយៈពេលជាច្រើនឆ្នាំ។ យើងបានធ្វើការយ៉ាងជិតស្និទ្ធជាមួយក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡា អង្គការអប់រំ STEM នៃកម្ពុជា (STEMEOC) និងដៃគូផ្សេងទៀត ដើម្បីធ្វើឱ្យការអប់រំ STEM កាន់តែមានលទ្ធភាពទទួលបានសិស្សានុសិស្សកាន់តែច្រើន នៅក្នុងសាលាបឋមសិក្សា និងមធ្យមសិក្សា។ ជាឧទាហរណ៍ យើងបានផលិតការបោះពុម្ពផ្សាយ សម្រាប់បឋមសិក្សា ដើម្បីបំផុសគំនិតកុមារកម្ពុជាឱ្យបន្តអាជីព STEM និងបានគាំទ្រដល់កម្មវិធី STEM bus Roadshow ដែលផ្តល់ឱ្យកុមារទូទាំងប្រទេសកម្ពុជានូវឱកាស ទទួលបានបទពិសោធន៍ជាក់ស្តែងក្នុងមុខវិជ្ជា STEM ។ យើងបានគាំទ្រ STEMEO ដើម្បីដំណើរការក្លឹបសិក្សា ដែលទាក់ទងនឹង STEM នៅក្នុងសាលារៀន រួមទាំងក្លឹបសិក្សា STEM សម្រាប់កុមារី និងក្លឹបសិក្សាមនុស្សយន្តនៅក្នុងសាលារៀនក្នុងខេត្តបាត់ដំបង និងខេត្តរតនគិរី និងបាន គាំទ្រដល់ក្លឹប Sisters of Code របស់វិទ្យាស្ថាន STEP Cambodia សម្រាប់យុវនារី។ ចំណែកអង្គការមិនមែនរដ្ឋាភិបាលរបស់ចក្រភពអង់គ្លេស VSO បានប្រើប្រាស់មូលនិធិរបស់រដ្ឋាភិបាលចក្រភពអង់គ្លេស ដើម្បីគាំទ្រការបង្រៀនមុខវិជ្ជា STEM នៅក្នុង អនុវិទ្យាល័យកម្ពុជាក្នុងខេត្តកំពង់ចាម តាកែវ កណ្តាល បាត់ដំបង និងខេត្តសៀមរាប។

យើងក៏បានចូលរួមយ៉ាងសកម្មក្នុងការគាំទ្រការអប់រំឧត្តមសិក្សា STEM ផងដែរ។ ជារៀងរាល់ឆ្នាំ ប្រជាជនកម្ពុជា បានទទួលយកការសិក្សាមុខវិជ្ជា STEM ក្រោមកម្មវិធីអាហារូបករណ៍ Chevening ដែលផ្តល់អាហារូបករណ៍ពេញលេញសម្រាប់វគ្គសិក្សាថ្នាក់អនុបណ្ឌិត នៅក្នុងសាកលវិទ្យាល័យចក្រភព អង់គ្លេស។ បន្ថែមពីលើនេះ ក្រុមប្រឹក្សាអង់គ្លេសបាននិងកំពុងដំណើរការកម្មវិធីអាហារូបករណ៍ស្ត្រីជាក់លាក់មួយក្នុង STEM ក្នុងរយៈពេលពីរបីឆ្នាំចុងក្រោយនេះ ដែលឆ្នាំនេះជាផ្នែកមួយនៃកម្មវិធីអប់រំទូទាំងអាស៊ានថ្មីរបស់យើង ការគាំទ្រការឈានទៅមុខនៃការអប់រំកុមារី (SAGE)។ យើងក៏បានគាំទ្រដល់មន្ត្រីកម្ពុជាក្នុងការចូលរួមជាមួយនឹង UK-ASEAN Women in Cyber Fellowship និងបានគាំទ្រដល់ការបើកដំណើរការរបស់សាកលវិទ្យាល័យ De Montfort នៅកម្ពុជា ដោយធ្វើឱ្យវគ្គសិក្សាលំដាប់ពិភពលោកជាច្រើនក្នុងផ្នែកវិទ្យាសាស្ត្រកុំព្យូទ័រ និងសន្តិសុខតាម អ៊ីនធឺណិតមានសម្រាប់ប្រជាជនកម្ពុជាយ៉ាងទូលំទូលាយ។

អ្នកសារព័ត៌មាន Sabay៖ តើអ្នកអាចចែករំលែកការយល់ដឹងអំពីបញ្ហាប្រឈម និងកាលានុវត្តភាពដែលស្ត្រីនៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជាកំពុងស្វែងរកដើម្បីឈានជើងចូល និងដុសខាត់សមត្ថភាពក្នុងវិញ្ញាសា STEM ទេ ហើយតើកិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងរបស់រដ្ឋាភិបាលចក្រភពអង់គ្លេសមានគោលបំណង ដោះស្រាយវិសមភាពយេនឌ័រក្នុងការអប់រំ និងការងារ STEM យ៉ាងដូចម្តេច?

លោក Dominic Williams៖ បញ្ហាប្រឈមសម្រាប់ស្ត្រីក្នុងការឈានជើងចូលទៅក្នុងSTEM ឆ្លុះបញ្ចាំងពីបញ្ហាប្រឈមដ៏ធំដែលស្ត្រីជួបប្រទះនៅក្នុងសង្គមរបស់យើង។ ទោះបីជាមានការរីកចម្រើន ក្នុងរយៈពេលប៉ុន្មានឆ្នាំចុងក្រោយនេះក៏ពិតមែន ប៉ុន្តែយើងមានផ្លូវដ៏វែងឆ្ងាយ ដើម្បីបន្តលើសមភាពយេនឌ័រ ទាំងនៅក្នុងចក្រភពអង់គ្លេសនិងនៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជា។

ក្រឡេកមកមើលស្ថានការណ៍នៅកម្ពុជា បញ្ហាប្រឈមទីមួយ គឺកុមារីងាយនឹងបោះបង់ការសិក្សាជាងកុមារា។ នេះបង្កើតជាឧបសគ្គសម្រាប់ស្ត្រីដែលប្រឡូកចូលក្នុងការងារដែលមានប្រាក់ខែខ្ពស់ និងការអប់រំបន្ថែម ហើយជាហេតុផលមួយក្នុងចំណោមហេតុផល ដែលចក្រភពអង់គ្លេសយកចិត្តទុកដាក់បែបនេះលើការជួយដល់ការអប់រំរបស់ក្មេងស្រី។ ការមិនរាប់បញ្ចូលស្ត្រី ចេញពីការអប់រំ ធ្វើឱ្យផ្ដល់នូវការពិបាកដល់ពួកគេ ក្នុងការចូលទៅក្នុងវិស័យ STEM ដោយសារតែវិញ្ញាសា STEM ភាគច្រើនទាមទារឲ្យមានការអប់រំកម្រិតខ្ពស់។

បញ្ហាប្រឈមទីពីរ កត្តាយេនឌ័រនៅតែមាននៅក្នុងសង្គមរបស់យើង ហើយជារឿយៗបំបាក់ទឹកចិត្តក្មេងស្រីពីការពិចារណាលើមុខវិជ្ជា STEM ។ ទោះបីជាស្ត្រីឥឡូវនេះបង្កើតបានកម្លាំងការងារ STEM នៅចក្រភពអង់គ្លេសបានជាង 24% ក៏ដោយ ក៏ការស្ទង់មតិរបស់ Royal Society/EngineeringUK ថ្មីៗនេះបានរកឃើញថាមានតែក្មេងស្រី 16% ប៉ុណ្ណោះដែលមានអាយុពី 11-18 ឆ្នាំ គិតថាអាជីពផ្នែកវិស្វកម្មគឺជាការងារសមរម្យសម្រាប់មនុស្សដូចពួកគេ (នេះបើប្រៀបធៀបទៅនឹង 44 ភាគរយនៃក្មេងប្រុស)។ ការរើសអើងនេះ គឺជាសញ្ញាដ៏គ្រោះថ្នាក់ប៉ះពាល់ដល់ផ្លូវចិត្តក្មេងស្រីវ័យក្មេង ហើយនាំឱ្យបញ្ចុះតម្លៃអាជីព STEM។ នេះជាហេតុផលមួយ ថាហេតុអ្វីមានគំរូស្ត្រីខ្លាំងនៅក្នុងគ្រប់វិស័យ ជាពិសេស STEM មានន័យថាវាពិតជាមានសារៈសំខាន់ខ្លាំងណាស់។

កិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងរបស់រដ្ឋាភិបាលចក្រភពអង់គ្លេសនៅកម្ពុជា ផ្តោតលើគំនិតផ្តួចផ្តើមជាច្រើនដើម្បីលើកទឹកចិត្តកុមារីឱ្យបន្តការសិក្សា និងស្វែយល់ពីមុខវិជ្ជា STEM ។ នេះរួមបញ្ចូលទាំងការដោះស្រាយឧបសគ្គមួយចំនួន ចំពោះការចូលរៀនរបស់ក្មេងស្រីទាំងអស់ ដូចជាការធានាបាននូវការផ្តល់ផលិតផលអនាម័យសម្រាប់ស្ត្រី និងការចូលរួមក្នុងគ្រួសារ និងសហគមន៍ អំពីសារៈសំខាន់នៃការអប់រំក្មេងស្រី។ យើងមានគោលបំណងរៀបចំកម្មវិធី និងសាទរចំពោះស្ត្រីដែលជាជាគំរូទាំងឡាយ។ ជាមួយគ្នានោះ យើងក៏ស្វែងរកការបង្កើនលទ្ធភាពក្នុងការទទួលបានឱកាសសិក្សា STEM សម្រាប់ក្មេងស្រី រួមទាំងតាមរយៈ Chevening និង ស្រ្តីដែលទទួលបានអាហារូបករណ៍ STEM របស់យើង។

ក្នុងកិច្ចសម្ភាសន៍ជាមួយលោកស្រី Sarah Tiffin - ឯកអគ្គរដ្ឋទូតចក្រភពអង់គ្លេសប្រចាំអាស៊ាន អ្នកសារព័ត៌មាន Sabay៖ តើកម្មវិធី ASEAN-UK SAGE Women in STEM Scholarships រួមចំណែកក្នុងការបំបែកឧបសគ្គយេនឌ័រនៅក្នុងជំនាញឌីជីថល និងទិដ្ឋភាពការងារក្នុងតំបន់អាស៊ាន និងទីម័រខាងកើតយ៉ាងដូចម្តេច?

លោកស្រី Sarah Tiffin៖ ការផ្តល់អាហារូបករណ៍ ASEAN-UK STEM របស់រដ្ឋាភិបាលអង់គ្លេស នឹងជួយបំបែកឧបសគ្គយេនឌ័រក្នុងការងារនៅតំបន់អាស៊ាន និងទីម័រខាងកើត ដោយបង្កើតឱកាសសម្រាប់បង្កើនការចូលរួមរបស់ស្ត្រីក្នុង STEM ។ ទន្ទឹមនឹងនេះ យើងកំពុងជួយបណ្តាញយុវជនដែលមានទេពកោសល្យដើម្បីក្លាយជាគំរូសម្រាប់ស្ត្រី និងកុមារីនៅក្នុងប្រទេសកំណើតរបស់ពួកគេនិងអន្តរជាតិ។ អាហារូបករណ៍នេះត្រូវបានផ្តល់ជូននៅទូទាំងរដ្ឋសមាជិកអាស៊ានទាំងដប់ និងទីម័រខាងកើត ហើយយើងសង្ឃឹមថាវានឹងជំរុញកុមារី និងយុវនារីកាន់តែច្រើនឱ្យបន្តការសិក្សា STEM ដោយបង្ហាញថាវាមិនត្រឹមតែអាចធ្វើទៅបានប៉ុណ្ណោះទេ ប៉ុន្តែថែមទាំងផ្តល់រង្វាន់ខ្ពស់ទៀតផង។

ការបង្កើតនូវការផ្តល់អំណាចដល់ស្ត្រីវ័យក្មេងដ៏អស្ចារ្យទាំងនេះដោយអនុញ្ញាតឱ្យពួកគេចូលរៀនសាកលវិទ្យាល័យធំៗរបស់ចក្រភពអង់គ្លេស និងបំពាក់ពួកគេនូវចំណេះដឹង ជំនាញ និងទំនុកចិត្តដែលពួកគេត្រូវការដើម្បីបន្តអាជីព និងពូកែ ក្នុងវិស័យដែលបានជ្រើសរើសរបស់ពួកគេ។ អាហារូបករណ៍ទាំងនេះនឹងផ្តល់នូវការចូលទៅកាន់កម្មវិធីថ្នាក់អនុបណ្ឌិតដែលទទួលបានមូលនិធិពេញលេញនៅសាកលវិទ្យាល័យល្បីៗលើពិភពលោក បើកផ្លូវដើម្បីបន្តអាជីពក្នុងវិស័យ STEM ដែលភាគច្រើនជាបុរស និងដោះស្រាយគម្លាតយេនឌ័រដែលយើងដឹងថានៅតែមាននៅក្នុងវិស័យ STEM ។ ជាឧទាហរណ៍ ពីទិន្នន័យរបស់អង្គការយូណេស្កូ យើងដឹងថានៅឆ្នាំ 2019 អ្នកស្រាវជ្រាវតិចជាង 30% នៅទូទាំងពិភពលោកគឺជាស្ត្រី ហើយមានតែ 30% នៃសិស្សស្រីប៉ុណ្ណោះដែលជ្រើសរើសផ្នែកដែលទាក់ទងនឹង STEM នៅក្នុងការអប់រំខ្ពស់។ នៅអាស៊ីបូព៌ា និងប៉ាស៊ីហ្វិក អ្នកស្រាវជ្រាវស្ត្រីមានចំនួនត្រឹម ២៥% ហើយក្នុងតំបន់អាស៊ាន កម្ពុជាស្ថិតក្នុងចំណោមប្រទេសដែលមានអ្នកស្រាវជ្រាវវិទ្យាសាស្ត្រស្ត្រីតិចជាងគេ។ របាយការណ៍វឌ្ឍនភាពរបស់អង្គការសហប្រជាជាតិឆ្នាំ 2022 ស្តីពី SDG 5 - សមភាពយេនឌ័រ - បង្ហាញថាមានតែ 20% នៃការងារនៅក្នុង STEM ត្រូវបានគ្រប់គ្រងដោយស្ត្រីទូទាំងពិភពលោក ហើយការសិក្សាផ្សេងៗបង្ហាញពីភាពខុសគ្នានៃការបោះពុម្ពផ្សាយ ប្រាក់ខែ និងវឌ្ឍនភាពការងារសម្រាប់ស្ត្រីនៅក្នុង STEM ។

តាមរយៈកម្មវិធី ASEAN-UK SAGE Women in STEM Scholarship ចក្រភពអង់គ្លេសមិនត្រឹមតែដោះស្រាយភាពមិនស្មើគ្នាទាំងនេះប៉ុណ្ណោះទេ ប៉ុន្តែថែមទាំងជំរុញបរិយាកាសដែលស្ត្រីវ័យក្មេងអាចរីកចម្រើន រួមចំណែកកាន់តែច្រើនដល់បរិយាប័ន្ន និងទិដ្ឋភាព STEM ដែលមានសមភាព។

អ្នកសារព័ត៌មាន Sabay៖ តើលោកស្រីអាចរៀបរាប់លម្អិតអំពីផលប៉ះពាល់នៃអាហារូបករណ៍ ASEAN-UK SAGE Women in STEM ក្នុងការផ្តល់សិទ្ធិអំណាចដល់ស្ត្រីក្នុងតំបន់អាស៊ាន និង Timor-Leste ដើម្បីបន្តអាជីពជោគជ័យក្នុង STEM និងការរួមចំណែកដល់កំណើនសេដ្ឋកិច្ច និងការអភិវឌ្ឍក្នុងតំបន់បានទេ?

លោកស្រី Sarah Tiffin៖ យើងចង់គាំទ្រកិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងផ្ទាល់ខ្លួនរបស់អាស៊ានក្នុងការជំរុញការងារស្ត្រីនៅក្នុងវិស័យដែលគ្រប់គ្រងដោយបុរសតាំងពីដើម។ តាមរយៈការផ្តល់នូវសិទ្ធិទទួលបានការអប់រំ និងការបណ្តុះបណ្តាលលំដាប់ថ្នាក់ពិភពលោកនៅក្នុងចក្រភពអង់គ្លេស អាហារូបករណ៍ទាំងនេះ ផ្តល់ឱ្យស្ត្រីនូវជំនាញ និងចំណេះដឹងកម្រិតខ្ពស់ បង្កើនសមត្ថភាពប្រកួតប្រជែង និងអនាគតការងាររបស់ពួកគេ។ ការបង្កើនតំណាងស្ត្រីនៅក្នុង STEM នឹងជម្នះតួនាទីយេនឌ័រប្រពៃណី និងជំរុញ បរិយាប័ន្ន និងកន្លែងការងារប្រកបដោយសមភាពកាន់តែច្រើន។

នៅក្នុងលក្ខខណ្ឌនៃកំណើនសេដ្ឋកិច្ច និងការអភិវឌ្ឍ ការផ្ដល់សិទ្ធិអំណាចដល់ស្ត្រីក្នុង STEM នាំឱ្យមានកម្លាំងពលកម្មដែលមានជំនាញ និងចម្រុះជាងមុន ជំរុញផលិតភាព និងការច្នៃប្រឌិត។ នៅពេលដែលស្ត្រីទទួលបានការអប់រំកម្រិតខ្ពស់ និងភាពជោគជ័យក្នុងវិជ្ជាជីវៈ ពួកគេបានរួមចំណែកកាន់តែមានប្រសិទ្ធភាពដល់សេដ្ឋកិច្ច ជំរុញកំណើន និងជំរុញមនុស្សជំនាន់ក្រោយឱ្យដើរតាមគន្លងរបស់ពួកគេ។ នេះគឺមានសារៈសំខាន់ នៅពេលដែលយើងពិចារណាថាឌីជីថល និង STEM ត្រូវបានគេមើលឃើញថាជាអាជីពនាពេលអនាគត ដែលជាគន្លឹះក្នុងការដោះស្រាយបញ្ហាប្រឈមសំខាន់ៗនៃពេលវេលារបស់យើង ដូចជាការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ ថាមពលប្រកបដោយនិរន្តរភាព និងសន្តិសុខស្បៀង។

សារព័ត៌មាន Sabay ក៏ធ្វើកិច្ចសម្ភាសន៍ជាមួយក្រុមប្រឹក្សាអង់គ្លេស អំពីថាតើកិច្ចសហការរបស់ចក្រភពអង់គ្លេសជាមួយកម្ពុជាក្នុងវិស័យ STEM ស្របតាមអាទិភាព និងយុទ្ធសាស្ត្រអភិវឌ្ឍន៍ជាតិរបស់ប្រទេសសម្រាប់ការជំរុញការអប់រំផ្នែកវិទ្យាសាស្ត្រ បច្ចេកវិទ្យា វិស្វកម្ម និងគណិតវិទ្យាយ៉ាងដូចម្តេច?

លោក Danny Whitehead នាយកប្រចាំប្រទេសនៃប្រទេសថៃ នៅក្រៅប្រទេសឡាវ និងកម្ពុជា៖ កិច្ចសហការរបស់ក្រុមប្រឹក្សាអង់គ្លេសជាមួយកម្ពុជាក្នុងវិស័យ STEM បញ្ជាក់ជាថ្មីនូវការប្តេជ្ញាចិត្តរបស់ប្រទេស និងការប្តេជ្ញាចិត្តរបស់អាស៊ានចំពោះសមភាពយេនឌ័រ និងការពង្រឹងសិទ្ធិអំណាចដល់ស្ត្រី។ កិច្ចសហការនេះគាំទ្រដល់គោលបំណងកម្ពុជា និងអាស៊ានក្នុងការបង្កើតឱកាសសម្រាប់ការចូលរួមរបស់ស្ត្រីកាន់តែច្រើននៅក្នុងវិស័យ STEM ដោយស្របតាមអាទិភាពនៃការអភិវឌ្ឍន៍ជាតិ។

តាមរយៈការវិនិយោគលើការអប់រំ STEM និងការផ្តល់សិទ្ធិអំណាចដល់ស្ត្រី ក្រុមប្រឹក្សាអង់គ្លេសមានគោលបំណងជំរុញកិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងរបស់កម្ពុជា ក្នុងការកសាងសេដ្ឋកិច្ចផ្អែកលើចំណេះដឹង និងជំរុញកំណើនប្រកបដោយបរិយាប័ន្ន។ អាហារូបករណ៍ទាំងនេះក៏រួមចំណែកដល់កម្មវិធី ASEAN – UK SAGE Program Pillar 3 ដោយដោះស្រាយបញ្ហារាំងស្ទះវិស័យយេនឌ័រទាក់ទងជំនាញឌីជីថល និងការងារ ដោយហេតុនេះគាំទ្រដល់លទ្ធភាពទទួលបានការអប់រំនៅចក្រភពអង់គ្លេស និងការលើកកម្ពស់គំរូស្ត្រីក្នុងវិស័យ STEM ។ ក្នុងរយៈពេលដ៏វែង ក្នុងនាមជាអតីតនិស្សិត យើងរំពឹងថាក្រុមអ្នកមានចំណេះដឹង នឹងដើរតួយ៉ាងសំខាន់ក្នុងការតស៊ូមតិលើកុមារី និងស្ត្រីក្នុងវិស័យ STEM នៅកម្ពុជា ដែលនាំទៅរកផលប៉ះពាល់យូរអង្វែង។

ក្នុងកិច្ចសម្ភាសន៍ជាមួយកញ្ញា Chou Heng ដែលបានចូលរួមក្នុងកម្មវិធីនេះ

អ្នកសារព័ត៌មាន Sabay៖ តើអ្វីដែលជំរុញចិត្តអ្នកឱ្យបន្តការសិក្សាផ្នែក STEM?

កញ្ញា Chou Heng៖ វាជាកិត្តិយសរបស់ខ្ញុំដែលបាននៅទីនេះ! ខ្ញុំតែងតែចាប់អារម្មណ៍នឹងវិធីដែលវិទ្យាសាស្ត្រអាចធ្វើអោយជីវិតរបស់យើងប្រសើរឡើង។ ជាមួយនឹងបទពិសោធន៍ផ្នែកវិទ្យាសាស្ត្រដែលបានអនុវត្តមួយចំនួនក្នុងការរៀន និងការងារ ខ្ញុំបានដឹងថា STEM អាចបំពាក់ឱ្យយើងនូវឧបករណ៍ដើម្បីដោះស្រាយបញ្ហាក្នុងពិភពពិត ដែលរួមចំណែកដល់ការរីកចំរើនក្នុងសង្គម និងជំរុញការគិត និងជំនាញដោះស្រាយបញ្ហារបស់យើងសម្រាប់ការច្នៃប្រឌិត។

អ្នកសារព័ត៌មាន Sabay៖ តើអ្នកបានកំណត់គោលដៅអ្វីខ្លះសម្រាប់ខ្លួនអ្នក នៅពេលអ្នកចាប់
ផ្តើមការអប់រំ STEM របស់អ្នក និងអាជីព និងតើ ASEAN-UK SAGE Women ក្នុងអាហារូបករណ៍ STEM ជួយអ្នកយ៉ាងដូចម្តេចសម្រេចបានពួកគេ?

កញ្ញា Chou Heng៖ ដោយសារខ្ញុំចង់ក្លាយជាអ្នកស្រាវជ្រាវក្នុងវិស័យ STEM ខ្ញុំត្រូវពង្រឹងជំនាញបច្ចេកទេសរបស់ខ្ញុំឱ្យស៊ីជម្រៅ រួមចំណែកដល់ការស្រាវជ្រាវវិទ្យាសាស្ត្រ និងការច្នៃប្រឌិត។ ដូច្នេះ អាហារូបករណ៍ ASEAN-UK SAGE Women in STEM ជួយខ្ញុំឱ្យសម្រេចបាននូវគោលដៅនេះ ដោយអនុញ្ញាតឱ្យខ្ញុំទទួលបានគុណភាពនៃការអប់រំនៅសាកលវិទ្យាល័យ Warwick ។ ឱកាសនេះនឹងធ្វើឱ្យចំណេះដឹងរបស់ខ្ញុំកាន់តែស៊ីជម្រៅ បង្កើនជំនាញរបស់ខ្ញុំ និងពង្រឹងទំនាក់ទំនងរបស់ខ្ញុំនៅក្នុង សហគមន៍ STEM ដែលនឹងរួមចំណែកយ៉ាងសំខាន់ដល់ការអភិវឌ្ឍន៍វិជ្ជាជីវៈរបស់ខ្ញុំ។

អ្នកសារព័ត៌មាន Sabay៖ តើអ្នករំភើបចិត្តបំផុតអំពីអ្វីពេលអ្នកចាប់ផ្តើមការសិក្សានៅចក្រភពអង់គ្លេស ហើយតើអ្នកនឹងប្រើឱកាសនេះយ៉ាងណាដើម្បីបំផុសគំនិតក្មេងស្រីជំនាន់ក្រោយឱ្យចូលទៅក្នុងមុខវិជ្ជា STEM នៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជា?

កញ្ញា Chou Heng៖ ខ្ញុំទន្ទឹងរង់ចាំបទពិសោធន៍ជាមួយនឹងវគ្គសិក្សា និងការស្រាវជ្រាវផ្នែកវិទ្យាសាស្ត្រវិភាគ និងឧបករណ៍នៅសាកលវិទ្យាល័យ Warwick ឱកាសដើម្បីរៀនពីអ្នកជំនាញឈានមុខ ចូលរួមក្នុងគម្រោងស្រាវជ្រាវប្រកបដោយភាពច្នៃប្រឌិត និងពង្រីកទស្សនៈរបស់ខ្ញុំអំពីវប្បធម៌លោកខាង លិច។ តាមរយៈការទទួលបានបទពិសោធន៍ដ៏មានតម្លៃនេះ ខ្ញុំក៏មានគម្រោងចែករំលែករឿងរ៉ាវរបស់ខ្ញុំតាមរយៈប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គម និងបង្កើតធនធានអប់រំ ដើម្បីធ្វើឱ្យមុខវិជ្ជា STEM កាន់តែងាយស្រួល និងទាក់ទាញសម្រាប់សិស្សានុសិស្សនៅកម្ពុជា។ ខ្ញុំសង្ឃឹមថានឹងចែករំលែកបទពិសោធន៍របស់ខ្ញុំ និងផ្តល់សិទ្ធិអំណាចដល់មនុស្សជំនាន់ក្រោយក្នុងការបន្តការសិក្សា STEM សម្រាប់ការអភិវឌ្ឍប្រកបដោយចីរភាពរបស់ប្រទេសនាពេលអនាគត។