កោះនរា តំបន់ធ្លាប់តែស្ងាត់ នៅដាច់ឆ្ងាយពីគេ ពេលនេះ ប្រែក្លាយជា តំបន់សេដ្ឋកិច្ច និង ពាណិជ្ជកម្ម
- 2025-03-03 09:37:43
- ចំនួនមតិ 0 | ចំនួនចែករំលែក 0
កោះនរា តំបន់ធ្លាប់តែស្ងាត់ នៅដាច់ឆ្ងាយពីគេ ពេលនេះ ប្រែក្លាយជា តំបន់សេដ្ឋកិច្ច និង ពាណិជ្ជកម្ម
ចន្លោះមិនឃើញ
ស្ពានកោះនរា (Koh Norea Bridge) ដែលជាគម្រោងហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធដ៏សំខាន់មួយនៅរាជធានីភ្នំពេញ បាននិងកំពុងបើកផ្លូវឱ្យមានការអភិវឌ្ឍថ្មីៗនៅតំបន់កោះនរា និងជុំវិញខណ្ឌច្បារអំពៅ។ ស្ពាននេះ ដែលបានបើកឱ្យប្រើប្រាស់ជាផ្លូវការកាលពីខែតុលា ឆ្នាំ២០២៣ បានភ្ជាប់កោះពេជ្រ (Koh Pich) ទៅកាន់កោះនរា ដោយឆ្លងកាត់ទន្លេបាសាក់ និងក្លាយជាចំណុចស្នូលមួយក្នុងការជំរុញសេដ្ឋកិច្ច និងការតភ្ជាប់ទីក្រុង។
ស្ពានកោះនរា មានប្រវែងសរុប ៨២៤ ម៉ែត្រ និងទទឹង ២០.៥ ម៉ែត្រ ដោយមានកំណត់ល្បឿនអតិបរមា ៤០ គីឡូម៉ែត្រក្នុងមួយម៉ោង។ គម្រោងនេះមានតម្លៃប្រមាណ ៣៥ លានដុល្លារអាមេរិក និងត្រូវបានគ្រប់គ្រងការសាងសង់ដោយក្រុមហ៊ុន Overseas Cambodian Investment Corporation (OCIC) ដោយមានថវិកាពីមូលនិធិអភិវឌ្ឍន៍តំបន់កោះនរារបស់ OCIC។ ការសាងសង់បានចាប់ផ្តើមក្នុងឆ្នាំ២០២០ និងបានបញ្ចប់ក្នុងរយៈពេល ៣ ឆ្នាំ ដែលបង្ហាញពីការប្តេជ្ញាចិត្តរបស់កម្ពុជាក្នុងការពង្រឹងហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ។
ស្ពាននេះជាប្រភេទស្ពានខ្សែកាប (cable-stayed bridge) ដែលរចនាឡើងដោយប្រើបេតុង និងមានរូបរាងទំនើប ដែលមិនត្រឹមតែជួយសម្រួលចរាចរណ៍ប៉ុណ្ណោះទេ ថែមទាំងបន្ថែមសោភ័ណភាពដល់ទីក្រុងផងដែរ។
ចាប់តាំងពីបើកឱ្យប្រើប្រាស់ ស្ពានកោះនរាបានផ្លាស់ប្តូរតំបន់កោះនរា ដែលធ្លាប់តែជាតំបន់ដាច់ឆ្ងាយ ឱ្យក្លាយជាចំណុចកណ្តាលនៃការអភិវឌ្ឍអចលនទ្រព្យ និងពាណិជ្ជកម្ម។ តម្លៃដីនៅកោះនរាបានកើនឡើងគួរឱ្យកត់សម្គាល់ ដោយមានតម្លៃជាមធ្យមពី ៨០០ ទៅ ១៧០០ ដុល្លារក្នុងមួយម៉ែត្រការ៉េ ខណៈដីនៅក្នុងតំបន់អភិវឌ្ឍន៍របស់ OCIC មានតម្លៃចន្លោះពី ២៥០០ ទៅ ៤០០០ ដុល្លារក្នុងមួយម៉ែត្រការ៉េ នេះបើយោងតាមក្រុមហ៊ុន AKRAM Development Co., Ltd. ដែលជាក្រុមហ៊ុនអភិវឌ្ឍន៍មកពីសិង្ហបុរី។
អ្នកជំនាញអចលនទ្រព្យបាននិយាយថា ស្ពាននេះបានធ្វើឱ្យកោះនរាក្លាយជាតំបន់មានសក្តានុពលសម្រាប់លំនៅដ្ឋាន ពាណិជ្ជកម្ម និងកន្លែងកម្សាន្ត។ គម្រោងថ្មីៗដូចជា Koh Norea Parkway ដែលជាផ្លូវដើរមាត់ទន្លេ និងហាងលក់រាយចំនួន ២០ កន្លែង បានបើកនៅចុងឆ្នាំ២០២៣ ដែលបានបន្ថែមភាពទាក់ទាញដល់តំបន់នេះ។ ស្ពានកោះនរា គឺជាផ្នែកមួយនៃការវិនិយោគដ៏ធំរបស់កម្ពុជា ក្នុងការធ្វើទំនើបកម្មហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ។ កាលពីខែវិច្ឆិកា ឆ្នាំ២០២៣ ក្រុមប្រឹក្សាអភិវឌ្ឍន៍កម្ពុជា (CDC) បានបញ្ជាក់ថា ស្ពានសំខាន់ៗចំនួន ១០ ដែលមានប្រវែងសរុប ១០.៨៩ គីឡូម៉ែត្រ និងថវិកា ៣៧២ លានដុល្លារ កំពុងសាងសង់ ហើយស្ពានកោះនរាគឺជាគម្រោងដែលបានបញ្ចប់មុនគេមួយ។
អ្នកស្រុកម្នាក់នៅខណ្ឌច្បារអំពៅបាននិយាយថា “មុនមានស្ពាននេះ ការធ្វើដំណើរទៅកោះនរាពិបាកណាស់ តែឥឡូវ វាងាយស្រួល ហើយតំបន់នេះក៏មានមនុស្សម្នាច្រើនជាងមុនផងដែរ”។ ស្ពាននេះមិនត្រឹមតែកាត់បន្ថយការកកស្ទះចរាចរណ៍ប៉ុណ្ណោះទេ ថែមទាំងជួយភ្ជាប់តំបន់ភាគអាគ្នេយ៍នៃភ្នំពេញទៅកាន់កណ្តាលទីក្រុង។
អ្នកអភិវឌ្ឍន៍មានគោលដៅប្រែក្លាយកោះនរា ទៅជាមជ្ឈមណ្ឌលចម្រុះមួយ ដែលរួមបញ្ចូលទាំងផ្សារទំនើប កន្លែងកម្សាន្ត និងលំនៅដ្ឋានទំនើបៗ ស្រដៀងនឹងកោះពេជ្រ។ ជាមួយនឹងស្ពានកោះនរា តំបន់នេះកំពុងទាក់ទាញអ្នករស់នៅថ្មី និងអ្នកវិនិយោគទាំងក្នុងស្រុក និងអន្តរជាតិ។
អ្នកជំនាញបានប៉ាន់ស្មានថា ក្នុងរយៈពេលប៉ុន្មានឆ្នាំខាងមុខ កោះនរានឹងក្លាយជាតំបន់សេដ្ឋកិច្ចពិសេសមួួយ ដែលរួមចំណែកដល់កំណើនរបស់ភ្នំពេញ។ សម្រាប់ពេលនេះ ស្ពានកោះនរាបានបង្ហាញឱ្យឃើញថា វាមិនត្រឹមជាស្ពានភ្ជាប់ផ្លូវប៉ុណ្ណោះទេ ថែមទាំងជាស្ពានឆ្ពោះទៅរកអនាគតភ្លឺស្វាងរបស់តំបន់នេះផងដែរ៕