Rolls-Royce យកនាវាកម្សាន្តនិងផ្ទះវិឡាជាគូប្រកួតប្រជែង
- 2015-10-07 22:59:20
- ចំនួនមតិ 0 | ចំនួនចែករំលែក 0
Rolls-Royce យកនាវាកម្សាន្តនិងផ្ទះវិឡាជាគូប្រកួតប្រជែង
ចន្លោះមិនឃើញ
ក្នុងដំណើរបំពេញការងារនៅប្រទេសសិង្ហបុរីកាលពីពេលថ្មីៗនេះ លោក Sergio Landolt នាយកផលិតផលទូទាំងសកលលោកនៃរថយន្ត Rolls-Royce ម៉ូដែល Ghost បានផ្ដល់បទសម្ភាសន៍ដល់ស្ថាប័នសារព័ត៌មានមួយចំនួនក្នុងតំបន់អាស៊ី។ Sabay ជាស្ថាប័នសារព័ត៌មានក្នុងប្រទេសកម្ពុជាមួយ ដែលទទួលការអនុញ្ញាតពិសេសដើម្បីធ្វើបទសម្ភាសន៍ជាមួយនាយកគ្រប់គ្រងជាន់ខ្ពស់រូបនេះ ក្នុងឱកាសដែលលោកធ្វើដំណើរទស្សនកិច្ចការងារមកតំបន់អាស៊ី។
លោក Sergio Landolt នាយកផលិតផលទូទាំងសកលលោកនៃរថយន្ត Rolls-Royce ម៉ូដែល Ghost
Sabay បានចំណាយពេលជាង១ ម៉ោងដើម្បីជជែកនិងសាកសួរលោក Sergio Landolt ពីការអភិវឌ្ឍន៍រថយន្ត Rolls-Royce ក៏ដូចជាការវិនិយោគមកប្រទេសកម្ពុជា។
Sabay៖ ប្រជាជនកម្ពុជាបានចាប់ផ្ដើមស្គាល់រថយន្ត Rolls-Royce កាន់តែច្រើនជាងមុនក្នុងរយៈជិតពីរឆ្នាំនេះ បន្ទាប់ពីម៉ាកយីហោរថយន្តដ៏ប្រណីតរបស់ពិភពលោកនេះបានពង្រីកទីផ្សារមកប្រទេសកម្ពុជា។ ប៉ុន្តែពលរដ្ឋមួយចំនួននៅតែសង្ស័យជាប់ជានិច្ចការមកដល់នៃយីហោរថយន្តដ៏សែនថ្លៃដែលទីផ្សារគោលដៅសម្រាប់តែអ្នកមានស្ដុកស្ដម្ភ។ តើលោកមានយោបល់យ៉ាងណាដែរ?
Sergio Landolt៖ អតិថិជនរបស់យើងជាសហគ្រិនដែលមានជោគជ័យខ្លាំង ហើយជាអ្នកដែលចង់បានរបស់ល្អបំផុត និងចង់បានអ្វីដែលប្លែកពីគេ។ បើនិយាយពីទីផ្សារកម្ពុជា យើងសង្កេតឃើញថា មានការលូតលាស់ទៅមុខ ហើយតម្រូវការរថយន្តរបស់យើងបានចាប់ផ្ដើមតាំងពី ១០ ឆ្នាំមុនមកម្ល៉េះ។ ដូច្នេះយើងសង្កេតឃើញថា ទីផ្សារកម្ពុជាជាទីផ្សារមានសក្ដានុពលផងដែរសម្រាប់រថយន្ត Rolls-Royce។ ទោះបីជាកម្ពុជាជាទីផ្សារតូចចង្អៀតនាពេលបច្ចុប្បន្ន ប៉ុន្តែយើងគិតថាវាជាទីផ្សារដែលមានសក្ដានុពល សម្រាប់រថយន្តដែលពិសេសប្លែកពីគេនេះ។
Sabay៖ តើមានការរីកចម្រើនលូតលាស់ប៉ុណ្ណាដែរ? តើលោកអាចប្រាប់ពីចំនួនដែលលក់បាននៅកម្ពុជាគិតមកទល់ពេលនេះ?
Sergio Landolt៖ ជាទូទៅយើងមិនអាចបង្ហាញពីតួលេខនៃការលក់ក្នុងប្រទេសណាមួយ ឬនៅក្នុងតំបន់ឡើយ។ ប៉ុន្តែខ្ញុំអាចប្រាប់បានថា ទីផ្សារនៅកម្ពុជាមានការលូតលាស់សម្រាប់ម៉ាកយីហោរថយន្ត Rolls-Royce។ ជាទូទៅការលក់រថយន្ត Rolls-Royce បានកើនឡើងប្រាំឆ្នាំជាប់គ្នា ហើយទីផ្សារកម្ពុជារហូតមកទល់នឹងពេលនេះគឺទទួលបានជោគជ័យ ។
Sabay៖ និយាយពីរថយន្ត Rolls-Royce តើការរចនារថយន្ត Rolls-Royce ផ្ដោតលើចំណុចសំខាន់អ្វីខ្លះ?
Sergio Landolt៖ Rolls-Royce គឺជាយីហោរថយន្តដ៏ទំនើបនៅលើលោក។ ដូច្នេះគេត្រូវផ្ដោតលើលក្ខណៈពិសេសនៃការរចនាមួយចំនួនសម្រាប់គ្រប់រថយន្ត Rolls-Royce។ ដំបូងគេត្រូវផ្ដោតលើគំនិតមួយថាតើរថយន្តនោះជារថយន្តដូចម្ដេច ហើយបន្ទាប់មកត្រូវផ្ដោតលើភាពឥតខ្ចោះលើគ្រប់ផ្នែកទាំងអស់ ។ ខ្ញុំសូមលើកឧទាហរណ៍មួយ នៅពេលយើងចាប់ផ្ដើមផលិតរថយន្តម៉ូដែល Ghost យើងបាននិយាយថា យើងចង់បានរថយន្ត ដែលត្រូវសម្រាប់គ្រប់ឱកាសទាំងអស់។
ម៉ូដែល Phantom ត្រូវបានរចនាឡើងសម្រាប់ឱកាសពិសេសៗ ប៉ុន្តែយើងចង់បានម៉ូដែល Ghost ឲ្យមានការរចនាបែបសង្គម ដោយផ្ដោតលើការងារជំនួញថែមទៀតផង។ ដូច្នេះគេនឹងឃើញថាម៉ូដែល Phantom មានលក្ខណៈពិសេសផ្សេង Ghost មានលក្ខណៈផ្សេង ។ ប៉ុន្តែគ្រប់រថយន្ត Rolls-Royce គឺមានលក្ខណៈពិសេសរួមមួយចំនួន។ ក្នុងនោះ សម្រាប់គ្រប់រថយន្ត Rolls-Royce ប្រសិនបើអ្នកក្រឡេកមើលពីខាងមុខ ខាងក្រោយ ឬពីចំហៀង អ្នកច្បាស់ជាស្គាល់ថាជារថយន្ត Rolls-Royce ភ្លាម។ ចំណុចនេះហើយដែលយើងត្រូវយកចិត្តទុកដាក់មែនទែន ។
Sabay៖ តើការផលិតរថយន្ត Rolls-Royce មួយគ្រឿងៗត្រូវចំណាយពេលយូរប៉ុណ្ណាដែរ?
Sergio Landolt៖ និយាយឲ្យស្មោះទៅ ពេលវេលានៃការផលិតរថយន្តមួយគឺអាស្រ័យលើធាតុផ្សំខុសៗគ្នានៅក្នុងរថយន្តនោះ។ ដូចដឹងស្រាប់ហើយ រថយន្ត Rolls-Royce មួយៗគឺខុសគ្នា ពីព្រោះរថយន្ត Rolls-Royce ត្រូវបានច្នៃទៅតាមការកំណត់របស់អតិថិជន។ យើងអាចនិយាយបានថា តិចបំផុតក៏ត្រូវប្រើពេល ៣៦០ ម៉ោងដែរដើម្បីផលិតរថយន្តមួយគ្រឿង ប៉ុន្តែពេលវេលាអាចប្រែប្រួលផ្អែកលើធាតុផ្សំបន្ថែមដែលអតិថិជនចង់បាន ។ ជាក់ស្ដែង សម្រាប់រថយន្ត ម៉ូដែល Ghost ឃើញថា ជាង ៨០ ភាគរយនៃរថយន្តនេះ គឺត្រូវបានផលិតឡើងតាមការច្នៃកុម្ម៉ង់ (Bespoke) ។ ដូច្នេះ បើនិយាយពីពេលវេលា ៣៦០ ម៉ោងហ្នឹង គឺគ្រាន់តែជាពេលវេលាមូលដ្ឋាននៃការផលិតប៉ុណ្ណោះ។ ប៉ុន្តែជាធម្មតា គឺវាចំណាយពេលយូរជាងនេះ ដោយសារតែការច្នៃកុម្ម៉ង់បន្ថែម។
Sabay៖ តើលោកអាចជម្រាបជូនបន្តិចបានទេថាតើផ្នែកណាខ្លះដែលធ្វើឲ្យរថយន្ត Rolls-Royce ខុសប្លែកពីរថយន្តផ្សេងទៀត?
Sergio Landolt៖ ពិតណាស់ យើងមានលក្ខណៈពិសេសដែលគួរឲ្យភ្ញាក់ផ្អើល និងទាក់ទាញជាច្រើន។ នៅលើថាសកង់រថយន្ត គម្របដែលមានស្លាកសញ្ញា Rolls-Royce គឺមិនវិលតាមកង់រថយន្តដែលកំពុងមានចលនាឡើយ។ វាក៏មានលក្ខណៈពិសេសផ្សេងទៀតផងដែរដូចជា ឆត្រ ដែលជាលក្ខណៈពិសេសមានតែសម្រាប់រថយន្ត Rolls-Royce ប៉ុណ្ណោះ។ ក្រៅពីនេះ គឺទ្វារបើកទៅក្រោយ សូម្បីតែម៉ូដែល Wraith (ម៉ូដែលទ្វារពីរ) ក៏ប្រើទ្វារប្រភេទ នេះដែរ ។ ដូច្នេះ វាធ្វើឲ្យការប្រើប្រាស់រថយន្តមានភាព ងាយស្រួលខ្លាំង ។ ទន្ទឹមនឹងនេះ គឺការប៉ាក់ឌិនផ្កាយនៅលើប៉ុងដំបូល ។ ក្រៅពីនេះ រថយន្ត Rolls-Royce នៅមានលក្ខណៈពិសេសផ្សេងជាច្រើនទៀតដូចជាប៉ាណាខាងមុខ និងទេវរូប Spirit of Ecstasy ។ ទាំងអស់នេះហើយដែលធ្វើឲ្យរថយន្ត Rolls-Royce ពិសេសប្លែកពីគេ ។
Sabay៖ បើនិយាយអំពីទេវរូប Spirit of Ecstasy តើលោកអាចជម្រាបពីប្រវត្តិទេវរូបដែលជានិមិត្តសញ្ញានៃរថយន្ត Rolls-Royce?
Sergio Landolt៖ ការរចនានូវទេវរូបស្ត្រីនេះឡើង គឺផ្អែកលើរឿងដំណាល ដែលនិយាយពីស្ត្រីម្នាក់ដែលមានទំនាក់ទំនងនឹងអ្នកដែលមានចំណែកក្នុងការបង្កើតរថយន្ត Rolls-Royce ដំបូង។ រូបនេះតំណាងឲ្យសម្រស់ និងភាពឥតខ្ចោះ ។ គ្រប់គ្នាប្រហែលជាសង្កេតឃើញម៉ូដែលផ្សេងៗក្នុងប្រវត្តិសាស្ត្ររបស់ Rolls-Royce ដែលម៉ូដែលទាំងនោះមានទេវរូប Spirit of Ecstasy ដែលមានទំហំ និងរូបរាងខុសៗគ្នា ។ ទោះជាយ៉ាងណា ក្នុងប្រវត្តិសាស្ត្រ ១១១ ឆ្នាំរបស់ក្រុមហ៊ុន ភាពស្រស់ស្អាតឆើតឆាយ និងភាពឥតខ្ចោះនៅតែរក្សាបានដដែលសម្រាប់រថយន្ត Rolls-Royce។
Sabay៖ ខ្ញុំឮថាទេវរូប Spirit of Ecstasy ហ្នឹង គឺជារូបស្ត្រីម្នាក់ដែលមានទំនាក់ទំនងជាមួយសហស្ថាបនិករបស់រថយន្ត Rolls-Royce ។ តើនេះជាការពិត ឬគ្រាន់តែពាក្យចចាមអារ៉ាម?
Sergio Landolt៖ វាគ្រាន់តែជារឿងតំណាល ឬជារឿងព្រេងប៉ុណ្ណោះ ។ វាជាផ្នែកមួយនៃរឿងព្រេង ហើយខ្ញុំក៏មិនអាចបញ្ជាក់ថាវាជារឿងពិត ឬជារឿងប្រឌិតនោះដែរ ។ រឿងបែបនេះក៏កើតមានចំពោះការដាក់ឈ្មោះរថយន្តម៉ូដែល Ghost (ប្រែថាខ្មោច) ផងដែរ ។ ជួនកាល មានគេមកសួរខ្ញុំថា ហេតុអ្វីបានជាដាក់ឈ្មោះរថយន្តនេះថា Ghost ដូច្នេះ? ខ្ញុំបានឆ្លើយប្រាប់ទៅវិញថា ខ្ញុំក៏មិនអាចបញ្ជាក់ពីមូលហេតុថាយ៉ាងម៉េចនោះដែរ ។ ប៉ុន្តែតាមរឿងដំណាលមកថា នៅក្នុងឆ្នាំ ១៩០៦ នៅពេលដែលយើងដាក់ឈ្មោះរថយន្តថា Ghost នោះ ក៏ព្រោះថានៅពេលនោះ រថយន្តនោះមានសំឡេងស្ងាត់មែនទែន ដែលធ្វើឲ្យមនុស្សទូទៅគិតថា វាជាខ្មោច ។ និយាយរួមនេះជាផ្នែកមួយនៃប្រវត្តិរបស់រថយន្ត Rolls-Royce ។
Sabay៖ Roll-Royce មានប្រវត្តិលើទីផ្សារជាង ១០០ ឆ្នាំមកហើយ ។ តើរាល់លើកនៅពេលដែលរចនារថយន្ត Rolls-Royce ឡើង តើមានការរចនារថយន្តគំរូ (concept cars) ដែរឬទេ?
Sergio Landolt៖ យើងទើបតែបញ្ចប់គម្រោងរថយន្តគំរូមួយកាលពីពេលថ្មីៗនេះ ហើយដែលយើងបានយកទៅដាក់បង្ហាញនៅឯពិព័រណ៍រថយន្តក្រុង Frankfurt ប្រទេសអាល្លឺម៉ង់កាលពីពីរបីសប្ដាហ៍មុននោះគឺម៉ូដែល Dawn ។ ទន្ទឹមនឹងនេះ យើងក៏កំពុងតែស្ថិតក្នុងដំណាក់កាលនៃការអនុវត្តគម្រោងថ្មីមួយទៀតក្នុងប្រវត្តិសាស្ត្ររបស់ក្រុមហ៊ុនគឺគម្រោង Project Cullinan (រថយន្តតួខ្ពស់) ដែលយើងកំពុងតែធ្វើតេស្តបង្កើតរថយន្តដែលអាចបើកបរគ្រប់ស្ថានភាពផ្លូវទាំងអស់ ។
Sabay៖ សំណួរមួយទៀត។ បើនិយាយអំពីរថយន្តទូទៅ Rolls-Royce តើមានភាពខុសគ្នាដែរឬទេសម្រាប់រថយន្តលក់នៅទីផ្សារកម្ពុជា និងទីផ្សារផ្សេងទៀត?
Sergio Landolt៖ ទីផ្សារកម្ពុជាគឺជាការឆ្លុះបញ្ចាំងឲ្យឃើញពីទីផ្សារផ្សេងទៀតរបស់ Rolls-Royce ទូទាំងសកលលោក ដែលបង្ហាញពីការនិយមចូលចិត្តខុសៗគ្នាសម្រាប់ទីផ្សារផ្សេងៗ។ ក្រុមហ៊ុនបានផ្ដល់ឱកាសដល់អតិថិជនក្នុងការច្នៃកុម្ម៉ង់រថយន្តរបស់ខ្លួន។ យើងសង្កេតឃើញថា និន្នាការចូលចិត្តច្នៃកុម្ម៉ង់នេះ គឺកើតមានទូទាំងទ្វីបអាស៊ី ហើយអតិថិជនចូលចិត្តបែបនេះណាស់។ មិនថាគាត់ចង់ទិញម៉ូដែល Ghost ឬម៉ូដែល Wraith នោះទេ គឺគាត់ចង់បានរថយន្តដែលច្នៃកុម្ម៉ង់សម្រាប់ខ្លួនឯងផ្ទាល់។
Sabay៖ និយាយពីទីផ្សារកម្ពុជាបច្ចុប្បន្ននេះមានយីហោរថយន្តប្រណិតកាន់តែច្រើនដូចជា BMW, Porsche ជាដើម តើលោកមានការព្រួយបារម្ភពីការប្រកួតប្រជែងដែរឬទេ?
Sergio Landolt៖ និយាយឲ្យត្រង់ទៅ បើនិយាយពីរឿងរថយន្តមិនមានគូប្រជែងពិតប្រាកដឡើយសម្រាប់រថយន្ត Rolls-Royce។ ជួនកាល មានគេសួរខ្ញុំថា តើរថយន្តណាជាគូប្រជែងជាមួយនឹងរថយន្ត Rolls-Royce របស់យើង ហើយខ្ញុំបានប្រាប់ទៅគេវិញថាគូប្រជែងរបស់យើងមានដូចជា នាវាកម្សាន្ត ផ្ទះ វីឡា ជាដើម។ ប៉ុន្តែ បើនិយាយពីរថយន្តវិញ គឺយើងគ្មានគូប្រជែងឡើយ ។ និយាយរួម គូប្រជែងរបស់យើងពិតប្រាកដ គឺរបស់ប្រើប្រាស់សម្រាប់ការរស់នៅផ្សេងទៀតក្រៅពីរថយន្ត។ ជាធម្មតា អតិថិជនរបស់យើងមិនមែនមានរថយន្តតែមួយគ្រឿងនោះទេ ។ ពួកគាត់មានរថយន្ត បួន ប្រាំ ឬប្រាំបីគ្រឿងឯណោះ ។ ដូច្នេះ យើងគ្មានការប្រកួតប្រជែងជាមួយនឹងរថយន្តផ្សេងឡើយ ។ យើងគិតថារថយន្តផ្សេងទៀត មិនមែនជាគូប្រជែងរបស់យើងនោះទេ។
Sabay៖ តើក្រុមហ៊ុននឹងមានយុទ្ធសាស្ត្រអ្វីដើម្បីជំរុញការលក់រថយន្ត Rolls-Royce នៅក្នុងទីផ្សារកម្ពុជា? Sergio Landolt៖ យើងប្រើប្រាស់យុទ្ធសាស្ត្រដូចៗគ្នាក្នុងគ្រប់ទីផ្សារ ។ យើងគិតថា កម្ពុជានឹងក្លាយជាទីផ្សារល្អសម្រាប់រថយន្ត Cullinan (រថយន្តតួខ្ពស់) ។ ជាថ្មីម្ដងទៀត ក្រុមហ៊ុនរថយន្ត RR មិនផ្ដោតលើបរិមាណនោះទេ ប៉ុន្តែយើងផ្ដោតលើភាពពិសេសប្លែកគេ ។
Sabay៖ តើលោកមានមតិចុងក្រោយដូចម្ដេចដែរមុនពេលបញ្ចប់ការសាកសួរថ្ងៃនេះ?
Sergio Landolt៖ បើនិយាយដោយសង្ខេប ខ្ញុំសូមផ្ដោតលើម៉ូដែល Ghost Series II ។ ម៉ូដែល Ghost Series II នេះ គឺជាការផ្សំគ្នារវាងភាពពិសេសប្លែកគេ គឺត្រង់ការរចនាទំនើប ងាយស្រួលក្នុងការប្រើប្រាស់ បច្ចេកវិទ្យាខ្ពស់ក្នុងការបើកបរ ។ ទន្ទឹមនឹងនេះ វាជាការផ្សំគ្នារវាងការធ្វើដំណើរ និងការធ្វើអាជីវកម្ម ។ អតិថិជនរបស់យើងជាច្រើនប្រើប្រាស់ម៉ូដែល Ghost សម្រាប់ការធ្វើដំណើរទៅធ្វើអាជីវកម្ម ។ ទន្ទឹមនឹងនេះ ជារថយន្តដែលអតិថិជនចូលចិត្តបើកខ្លួនឯងផងដែរ ដូច្នេះវាជាការផ្សំគ្នារវាងរថយន្តសម្រាប់ការបើកបរដោយខ្លួនឯង និងការមានតៃកុងបើកបរជូន។
អត្ថបទ៖ ប៊ុណ្ណារ៉ា