៥ ជំហាន មុនអតិថិជនសម្រេចចិត្តទិញទំនិញ អ្នកធ្វើអាជីវកម្មគួរតែដឹង
- 2016-11-29 07:05:46
- ចំនួនមតិ 0 | ចំនួនចែករំលែក 0
៥ ជំហាន មុនអតិថិជនសម្រេចចិត្តទិញទំនិញ អ្នកធ្វើអាជីវកម្មគួរតែដឹង
ចន្លោះមិនឃើញ
ការធ្វើអាជីវកម្មមួយដើម្បីទទួលបានជោគជ័យ ទាមទារឱ្យអ្នកធ្វើអាជីវកម្មទាំងឡាយធ្វើការស្វែងយល់ពីឥរិយាបទរបស់អតិថិជនជាមុនសិន។ បើយោងទៅតាមសៀវភៅ Principle of Marketing មុនអតិថិជនសម្រេចចិត្តក្នុងការទិញទំនិញ ដើម្បីបំពេញនូវតម្រូវការឥតព្រំដែនរបស់ពួកគាត់ ជាទូទៅត្រូវឆ្លងកាត់ទាំង៥ជំហាននេះ៖
ជំហានទី១៖ កំណត់ពីតម្រូវការឱ្យបានច្បាស់លាស់
ដំណាក់កាលទីមួយនេះ គឺអតិថិជនបានកំណត់ពីតម្រូវការរបស់ខ្លួនយ៉ាងច្បាស់លាស់ ថាកំពុងត្រូវការអ្វី។ ដូចនេះគឺគាត់បានសិក្សាយ៉ាងហ្មត់ចត់ ទៅលើតម្រូវការតម្រូវការក្នុងជីវភាពប្រចាំថ្ងៃ គាត់កំពុងត្រូវការទំនិញអ្វីដែលជាអាទិភាពចាំបាច់បំផុតមិនអាចខ្វះបាន។ ឧទាហរណ៍ បច្ចុប្បន្នគាត់មិនទាន់មានម៉ូតូក្នុងការធ្វើដំណើរដូចនេះ តម្រូវការដ៏ចាំបាច់បំផុតសម្រាប់គាត់គឺម៉ូតូ។
ជំហានទី២៖ ប្រមូលព័ត៌មាន
បន្ទាប់ពីបានធ្វើការកំណត់នូវតម្រូវការយ៉ាងច្បាស់លាស់ ជំហានបន្ទាប់គឺអតិថិជន នឹងធ្វើការចុះស្រាវជ្រាវស្វែងរកព័ត៌មាន នៅតាមទីផ្សារ ថាតើផលិតផលនោះ មានប៉ុន្មានប្រភេទ ហើយផលិតផលណាដែល មានគុណភាពល្អ។ ដូចនេះអតិថិជនត្រូវការព័ត៌មានទាំងនេះដើម្បីងាយស្រួលក្នុងការសម្រេចចិត្តទិញ។
ជំហានទី៣៖ វិភាគលើព័ត៌មានដែលប្រមូលបាន
នៅក្នុងដំណាក់កាលនេះអតិថិជន នឹងប្រមូលរាល់ព័ត៌មានដែលទទួលបានយកមកធ្វើការវិភាគយ៉ាងល្អិតល្អន់ និងជ្រើសរើសយកជម្រើសតែមួយគត់ ដែលគាត់គិតថា ជាជម្រើសដ៏ល្អ ដែលរាប់បញ្ចូលទាំងគុណភាពនៃទំនិញ ផ្លាកសញ្ញា ការវេចខ្ចប់ និងលទ្ធភាពក្នុងការប្រើប្រាស់(រយៈពេលក្នុងការប្រើប្រាស់)។
ជំហានទី៤៖ ការសម្រេចចិត្តទិញ
នេះជាដំណាក់កាលដែលអតិថិជន ធ្វើការសម្រេចចិត្តក្នុងការទិញទំនិញនោះតែម្ដង បន្ទាប់ពីគាត់បានសិក្សាយ៉ាងច្បាស់លាស់ទៅលើតម្រូវការ ការប្រមូលព័ត៌មានបានត្រឹមត្រូវ ការវិភាគព័ត៌មានយ៉ាងច្បាស់លាស់។
ជំហានទី៥៖ ការផ្ដល់ព័ត៌មានត្រឡប់ទៅវិញបន្ទាប់ពីប្រើប្រាស់រួច
នេះគឺជា ដំណាក់កាលចុងក្រោយដែលអ្នកធ្វើអាជីវកម្មគួរតែដឹង ជាធម្មតាបន្ទាប់ពីគាត់បានប្រើប្រាស់រួចអតិថិជននឹងផ្ដល់ព័ត៌មានត្រឡប់មកវិញ មកដល់ក្រុមហ៊ុន ប្រសិនបើអតិថិជនពេញចិត្តចំពោះផលិតផលនោះគាត់នឹងបង្ហាញពីការគាំទ្រដល់ក្រុមហ៊ុន។ ប៉ុន្តែប្រសិនអតិថិជនមិនពេញចិត្តចំពោះផលិតផលនោះទេ គាត់នឹងផ្ដល់ជាមតិយោបល់មកដល់ម្ចាស់អាជីវកម្មនោះវិញ ហើយអ្នកធ្វើអាជីវកម្មត្រូវតែទទួលយកនូវមតិទាំងនោះ មកធ្វើការអភិវឌ្ឍ ទំនិញ និងសេវាកម្មនោះឱ្យល្អប្រសើរ៕