កម្ពុជា និងអ៊ីស្រាអែល ពង្រីកកិច្ចសហប្រតិបត្តិការផ្នែកអប់រំ ​តាម​រយៈ​ការ​ផ្ដល់​​អាហារូបករណ៍​បច្ចេកវិទ្យា និង​ឱកាស​សិក្សា

  • 2025-03-08 01:15:00
  • ចំនួនមតិ 0 | ចំនួនចែករំលែក 0

ចន្លោះមិនឃើញ

ភ្នំពេញ ថ្ងៃទី៦ ខែមីនា ឆ្នាំ២០២៥ព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា និងរ​​ដ្ឋអ៊ីស្រាអ៊ែល បាន​រៀបចំពិធីចុះអនុស្សរណៈយោគយល់គ្នា (MoU) ជាផ្លូវការ ដើម្បីសហការគ្នាលើវិស័យអប់រំ យុវជន និងវប្បធម៌។ កិច្ចព្រមព្រៀងនេះត្រូវបានចុះហត្ថលេខាដោយ H.E. លោក​សាស្ត្រាចារ្យ ហង់ ជួន ណារ៉ុន ឧបនាយករដ្ឋមន្ត្រី រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡា និងឯកឧត្តម Orna Sagiv ឯកអគ្គរដ្ឋទូត​អ៊ីស្រាអែល​ប្រចាំកម្ពុជា។

MoU នេះបង្ហាញពីការពង្រឹងទំនាក់ទំនងទ្វេភាគី និងបើកផ្លូវសម្រាប់ការរីកចម្រើន និង​ការអភិវឌ្ឍន៍ទៅវិញទៅមក។

អស់រយៈពេលជាច្រើនឆ្នាំ និស្សិតកម្ពុជា​រាប់រយនាក់បានចូលរួមកម្មសិក្សា​ផ្នែក​កសិកម្ម​នៅ​ប្រទេស​អ៊ីស្រាអែល​ជារៀងរាល់ឆ្នាំ ដោយទទួលបានបទពិសោធន៍ដ៏មានតម្លៃ និង​បានរួម​ចំណែកក្នុងការអភិវឌ្ឍន៍វិស័យកសិកម្មរបស់កម្ពុជា។

ផ្អែកលើកិច្ចសហការដ៏ជោគជ័យនេះ អនុស្សរណៈយោគយល់គ្នាថ្មីនេះ បង្ហាញ​​ពីឱកាសសម្រាប់​និស្សិតកម្ពុជា តាមរយៈអាហារូបករណ៍មួយចំនួន ដើម្បី​ចូលរៀននៅ​សាកលវិទ្យាល័យ​​បច្ចេកវិទ្យាល្អ​បំផុតរបស់អ៊ីស្រាអែល ដែលល្បីល្បាញទូទាំងពិភពលោកសម្រាប់ឧត្តមភាព និងការ​ច្នៃប្រឌិត​របស់ពួកគេ។ គំនិតផ្តួចផ្តើមនេះមានគោលបំណងផ្តល់អំណាចដល់យុវជនកម្ពុជាដែលមានជំនាញ និងចំណេះដឹងជឿនលឿន រួមចំណែកដល់ការរីកចម្រើនផ្នែកបច្ចេកវិទ្យារបស់ប្រទេសជាតិ។

សភាពាណិជ្ជកម្មកម្ពុជា-អ៊ីស្រាអែល (CICC) ក្រោមការដឹកនាំរបស់ប្រធានរបស់ខ្លួន គឺលោក M. Moran Hadad ដើរ​តួយ៉ាងសំខាន់ក្នុងកិច្ចសហប្រតិបត្តិការនេះ។ ត្រូវ​បាន​បង្កើត​ឡើងដើម្បីបង្កើន​ទំនាក់​ទំនងសេដ្ឋកិច្ច និងបច្ចេកវិទ្យារវាងប្រជាជាតិទាំងពីរ CICC ប្តេជ្ញា​គាំទ្រ​គំនិត​ផ្តួចផ្តើម​នានាដែលជំរុញការអភិវឌ្ឍន៍របស់កម្ពុជា។ តាម​រយៈការសម្រប​សម្រួល​លទ្ធភាពទទួលបាន​ធនធានអប់រំ និង​ជំនាញរបស់អ៊ីស្រាអែល CICC ស្វែងរកការពង្រឹងទិដ្ឋភាពអប់រំរបស់ប្រទេសកម្ពុជា ដោយទាញចេញពីគំរូជោគជ័យរបស់អ៊ីស្រាអែល ដូចជាការធ្វើតេស្តឧត្តមភាព និង​វិធីសាស្រ្ត​បង្រៀន​ប្រកបដោយភាពច្នៃប្រឌិត។

ប្រព័ន្ធ​អប់រំប្រកបដោយអំណោយទានរបស់អ៊ីស្រាអែល

វិធីសាស្រ្តរបស់អ៊ីស្រាអែល​ក្នុងការកំណត់អត្តសញ្ញាណ និង​ការចិញ្ចឹមបីបាច់​សិស្ស​ដែលមាន​អំណោយទាន​ផ្តល់នូវការយល់​ដឹងដ៏មានតម្លៃសម្រាប់ការអភិវឌ្ឍន៍ការអប់រំ៖

ការ​កំណត់អត្តសញ្ញាណដំបូង៖ នៅដើមថ្នាក់ទី 2 អ៊ីស្រាអែល​អនុវត្ត​ដំណើរការជាប្រព័ន្ធ​ដើម្បីទទួលស្គាល់​សិស្សដែលមានអំណោយទាននៅវ័យក្មេង ដោយធានា​បាន​នូវអន្តរាគមន៍​អប់រំ​ទាន់ពេលវេលា និង​សមស្រប។

ទម្រង់​​កម្មវិធីចម្រុះ៖ ប្រទេសនេះផ្តល់ជូននូវរចនាសម្ព័ន្ធកម្មវិធីផ្សេងៗ រួមទាំងថ្នាក់ពិសេស​នៅ​ក្នុងសាលាធម្មតា និង​កម្មវិធីពង្រឹងរយៈពេលមួយថ្ងៃ ផ្តល់ជូនចំណង់ចំណូលចិត្ត និង​តម្រូវការ​សិក្សាផ្សេងៗគ្នា។

ការពង្រឹង​យ៉ាងទូលំទូលាយ៖ កម្មវិធីសិក្សាពង្រីកលើសពីមុខវិជ្ជាប្រពៃណី ដោយរួម​បញ្ចូល​ផ្នែកដូចជា មនុស្សយន្ត និងភាសាបរទេស លើកកម្ពស់ការអប់រំដែលមានលក្ខណៈទូលំទូលាយ។

កម្មវិធីឧត្តមភាព​នេះជួយអ៊ីស្រាអែលបង្កើតលក្ខខណ្ឌចាំបាច់សម្រាប់ការរីកចម្រើនផ្នែកបច្ចេកវិទ្យា និង​​ការច្នៃប្រឌិតរបស់ខ្លួន ហើយ​ជាសសរស្តម្ភសំខាន់​ក្នុងសមត្ថភាព​របស់ខ្លួនក្នុងការដើរតួនាទី​លេចធ្លោ​នៅក្នុង​វឌ្ឍនភាពបច្ចេកវិទ្យានៅលើដំណាក់កាលដ៏ធំបំផុត។

លោក M. Moran Hadad ប្រធាន CICC មានប្រសាសន៍ថា "តាមរយៈការប្រកាន់យកនូវយុទ្ធសាស្រ្តស្រដៀងគ្នានេះ កម្ពុជាអាចពង្រឹងប្រព័ន្ធអប់រំរបស់ខ្លួន គាំទ្រ​ដល់ការអភិវឌ្ឍយុវជនដែលមានទេពកោសល្យ រួមចំណែក​ដល់វឌ្ឍនភាពទូទៅរបស់ប្រទេស​ជាតិ និង​រៀបចំមូលដ្ឋាន​សម្រាប់តួនាទីនាពេលអនាគតរបស់​ខ្លួនជាមជ្ឈមណ្ឌលនវានុវត្តន៍ក្នុងតំបន់​" លោក M. Moran Hadad ប្រធាន CICC មានប្រសាសន៍ថា "យើងប្តេជ្ញាចិត្តយ៉ាង​ពេញទំហឹង​ចំពោះ​គោលដៅនោះ និង​កំពុងធ្វើការដោយមិន​​នឿយហត់ដើម្បីជួយ​ឱ្យព្រះរាជាណាចក្ររបស់យើង​បំពេញតាមការសន្យារបស់យើង»។

ភាព​ជា​ដៃគូនេះ ស្របតាមគោលដៅយុទ្ធសាស្ត្ររបស់កម្ពុជា ដើម្បីជំរុញប្រព័ន្ធអប់រំ និង​ការ​ចូលរួមរបស់យុវជន ដោយ​ត្រួសត្រាយផ្លូវ​សម្រាប់អនាគតកាន់តែរីកចម្រើន និង​ប្រកបដោយ​ថាមពល៕

Daro Ly