​វ័យ​ក្មេង​សោះ​ !​​​ រៀន​អនុបណ្ឌិត​​នៅ​ជប៉ុន ​ប្រាប់​​គន្លឹះ​ទទួល​បាន​​អាហារូបករណ៍​​​​​​

  • 2014-09-15 16:30:25
  • ចំនួនមតិ 0 | ចំនួនចែករំលែក 0

ចន្លោះមិនឃើញ


ក្នុង​ចំណោម​កូន​​ខ្មែរ​ជា​ច្រើន​​នាក់​ទៀត​ ដែល​​កំពុង​សិក្សា​នៅ​ប្រទេស​ជប៉ុន​ តាម​រយៈ​កម្មវិធី​អាហារូបករណ៍​មួយ ដែល​មាន​ឈ្មោះ​ថា​ MONBUKAGAKUSHO scholarship short cut: MEXT កញ្ញា​ ឌី វុទ្ធារ៉ា ​គឺ​ជា​បេក្ខជន​អនុបណ្ឌិត​មួយ​រូប កំពុង​សិក្សា​លើ​ជំនាញ​ ព្រៃ​ឈើ​​នៅ​សាកលវិទ្យាល័យ​​គ្យូស៊ូ ​នៃ​ទីក្រុង ​Fukuoka ​ប្រទេស​ជប៉ុន​​​ ។​ កញ្ញា​បាន​រៀប​រាប់​ថា​​ ដើម​ឡើយ​​​មិន​មែន​ជា​សិស្ស​ពូកែ​ផ្ដាច់​គេ​​​នោះទេ​។ ប៉ុន្តែ​ មាន​​​ហេតុ​ផល​មួយ​ចំនួន​ ដែល​​នាំ​​ឲ្យ​កញ្ញា​អាច​​ដណ្ដើម​​បាន​ អាហារូបករណ៍​សិក្សា​​ថ្នាក់​​អនុបណ្ឌិត​នៅ​​ប្រទេស​ជប៉ុន។

សូមចុចអាន៖ កែវ​ភ្នែក​មជ្ឈដ្ឋាន​ផ្សេង​ៗ​លើ​គេហទំព័រ Sabay

 

ជា​កូន​ទោល​ ​នៅ​ក្នុង​គ្រួសារ​មួយ​ ក្នុង​រាជ​ធានី​ភ្នំពេញ​ ដែល​មាន​​ម្ដាយ​ជា​វេជ្ជបណ្ឌិត ឪពុក​ជា​នាយ​ទាហាន​ កញ្ញា បាន​ស្វះ​ស្វែង​ដាក់​អាហារូបករណ៍​ទៅ​បន្ត​ការ​សិក្សា​នៅ​ប្រទេស​ជប៉ុន​ កាល​​ពី​ឆ្នាំ​២០១៣​​ បន្ទាប់​​​​ពី​ចប់​​បរិញ្ញាបត្រ​ផ្នែក​បរិស្ថាន​នៅ​សាកលវិទ្យាល័យ​ភូមិន្ទ​ភ្នំពេញ​។ ​កញ្ញា​ទទួល​បាន​ព័ត៌មាន​​ដំបូង​ពី​មិត្តភ័ក្ដិ​ ដាក់​ពាក្យ​សុំ​​អាហារូបករណ៍​​ ដោយ​មិន​តម្រូវ​​​ឲ្យ​មាន​​បទ​​ពិសោធន៍​ការងារ​ និង​ ពិន្ទុ​ភាសា​អង់គ្លេស​ TOFLE និង​ IELT អ្វី​ទាំង​អស់។ ​ក្រោយ​​មក​​រង់​ចាំ​ប្រលង​តេស្ត​ភាសា អង់គ្លេស​ និង ​ភាសា​ជប៉ុន​ជា​ជំហាន​​ដំបូង។ ​

 

ឆ្លង​ផុត​​វគ្គ​តេស្ត​​ភាសា​អង់គ្លេស​ដោយ​​ជោគជ័យ​ កញ្ញា​ ត្រូវ​សរសេរ​គម្រោង​ស្រាវ​​ជ្រាវ​ រួច​ហើយ​ត្រូវ​​សម្ភាស​ផ្ទាល់​មាត់​ និង​ ចុង​ក្រោយ​ត្រូវ​រក​សាលា​នៅ​​​​ប្រទេស​ជប៉ុន​ ដើម្បី​ទទួល​លិខិត​អនុញ្ញាត​។ ដូច្នេះ​អ្វី​ ដែល​ត្រូវ​ត្រៀម​ខ្លួន​​នោះ​ ​គឺ​​ភាសា​ ព្រោះ​ភាសា​​​ គឺជា​ កត្តា​ចាំ​​បាច់​បំផុត​ ដែល​អាច​ឲ្យ​យើង​ឆ្លង​ផុត​វគ្គ​ទី​១​។ ក្នុង​នោះ​​​​ទាំង​ភាសា អង់គ្លេស​ និង​​ ភាសា​ជប៉ុន​។ ចំណេះ​ដឹង​ខាង​​ភាសា​ជប៉ុន​​​គឺ​ចាំ​បាច់​ដូច​ភាសា​អង់គ្លេស​ដែរ ទាំង​ការ​សិក្សា​ និង​ការ​រស់​នៅ​​ប្រចាំ​ថ្ងៃ​។ ម្យ៉ាង​​​​គម្រោង​ស្រាវ​ជ្រាវ​​ត្រូវ​យល់​ឲ្យ​បាន​ច្បាស់​ ព្រោះ​ថា​​ នៅ​ពេល​ ដែល​សម្ភាស​ផ្ទាល់​​មាត់​ ​គណៈកម្មាធិការ​នឹង​ផ្ដោត​ខ្លាំង​ទាក់ទង​នឹង​គម្រោង​ ស្រាវ​ជ្រាវ របស់​យើង​​ ដោយ​​លើក​យក​ចំណុច​​ខ្សោយ​​ ​រួច​ឲ្យ​​រក​វិធីសាស្ត្រ​ដោះ​ស្រាយ​។

សូមចុចអាន៖ ធ្លាប់​ប្រើ​ស្រោម​អនាម័យ​​គ្រើម​អត់? ល្បី​ថា​ ស្រោម​ប្រភេទ​នេះ​ប្រឈម​គ្រោះ​ថ្នាក់​ច្រើន

 

យុវតី​វ័យ ២៦ ឆ្នាំ​រូប​នេះ ​បាន​បន្ថែម​​ទៀត​ថា​ ​​ការ​មាន​ទំនាក់​ទំនង​ល្អ​​ និង​ការ​ស្គាល់​សិស្ស​ច្បង​ ដែល​​ធ្លាប់​​​បាន​អាហារូបករណ៍​សិក្សា​នៅ​ប្រទេស​ជប៉ុន​​​ឬ​ប្រទេស​ដទៃ​គឺ​ជា​​ចំណុច​ចាំ​​បាច់​បំផុត​​​​ ព្រោះ​យើង​​នឹង​អាច​សួរ​​អ្នក​ទាំង​នោះ​​នូវ​បទ​ពិសោធន៍​​សំខាន់​ៗ​ជា​ច្រើន​​​​។ ការ​ត្រៀម​ទុក​ជា​មុន​នូវ​គម្រោង​ស្រាវ​ជ្រាវ​​ថ្នាក់​អនុបណ្ឌិត​​គួរ​ចាប់​​ផ្ដើម​​ ក្នុង​រយៈ​ពេល​កន្លះ​ឆ្នាំ​ ឬ​មួយ​ឆ្នាំ​។ បន្ថែម​លើ​​នេះ​​ការ​​ស្លៀក​ពាក់​សមរម្យ​ពេល​ធ្វើ​សម្ភាស​។ ​ការ​យល់​ពី​ចំណុច​សំខាន់​​នៃ​គម្រោង​ស្រាវ​ជ្រាវ​​ ចំណេះ​ដឹង​ពី​ប្រទេស​ជប៉ុន​ និង​មូល​ហេតុ​ដែល​យើង​គិត​ថា​ ប្រទេស​ជប៉ុន​ជា​ប្រទេស​អាច​ផ្ដល់​ចំណេះ​ដឹង​ ពាក់​ព័ន្ធ​នឹង​អ្វី​ដែល​យើង​ចង់​សិក្សា​។

 

​ការ​រំពឹង​​ទទួល​បាន​ចំណេះ​ដឹង​ ​និង ​បទពិសោធន៍​ថ្មីៗ​ និង​ ល្អ​ៗ​ដើម្បី​អភិវឌ្ឍន៍​ខ្លួន​នៅ​ពេល​អនាគត​​ និង​ការ​រស់​នៅ​ប្រចាំ​ថ្ងៃ​ ​ក៏​ដូច​ជា​ក្នុង​ការងារ​ ​គឺ​ជា​​កត្តា​សំខាន់​​ បំផុត​ ដែល​​​ជំរុញ​ឲ្យ​កញ្ញា ឌី វុទ្ធារ៉ា ​​ ប្រលង​យក​អាហារូបករណ៍​ទៅ​សិក្សា​​នៅ​ប្រទេស​ជប៉ុន ​ពិសេស​ការ​​ជ្រើស​រើស​ជំនាញ​​​ផ្នែក​ព្រៃ​ឈើ​ ដែល​ជា​​​ប្រធាន​បទ​​ពិភព​លោក​ចាប់​អារម្មណ៍​​ ​ទាក់ទង​នឹង​ការ​ប្រែប្រួល​អាកាស​ធាតុ។ ​ដូច្នេះ​ ការ​ដែល​​កម្ពុជា​​មាន​​ធនធាន​មនុស្ស​ ផ្នែក​នេះ​នឹង​​អាច​ទទួល​បាន​ផល​ប្រយោជន៍​នៅ​ពេល​អនាគត​។

 

​ឆ្នាំ​ក្រោយ​ វុទ្ធារ៉ា​​ នឹង​ត្រូវ​​​បញ្ចប់​ការ​សិក្សា​​​ថ្នាក់​អនុបណ្ឌិត​នៅ​ប្រទេស​ជប៉ុន​​​ ដែល​​មាន​​រយៈ ពេល​ជាង​២ ឆ្នាំ​កន្លះ​។ កញ្ញា​​ បាន​រៀប​រាប់​ថា ​ការ​ស្នាក់​នៅ​ប្រទេស​ជប៉ុន​​មិន​មាន​​ការ​លំបាក​ប៉ុន្មាន​​ទេ​។ ទីនោះ​មាន​​សុវត្ថិភាព​ និង​បរិស្ថាន​ល្អ​ តែ​​មុខ​ទំនិញ​​ថ្លៃ​បន្តិច​​។

សូមចុចអាន៖ ​​អ្នក​ឧកញ៉ា​ គិត​ ម៉េង ត្រៀម​សម្ពោធ​​វិទ្យុ​ចុងឆ្នាំនេះ

 

ការ​​សិក្សា​នៅ​ប្រទេស​ជប៉ុន​មាន​ភាព​ងាយ​ស្រួល​ ទាំង​​ឯកសារ​ ​សម្ភារៈ​សិក្សា​។​ ដូច្នេះ​ការ​​សិក្សា​អាច​ទទួល​បាន​ជោគជ័យ​ច្រើន​​​។ យ៉ាង​ណា​ក៏​ដោយ​ កញ្ញា វុទ្ធារ៉ា​​ បាន​រៀប​រាប់​ពី​ការ​លំបាក​ ក្នុង​ការ​ទទួល​បាន​ព័ត៌មាន​​ ដោយ​សារ​យើង​​មិន​ចេះ​ភាសា​ជប៉ុន។ ​រាល់​ស្លាក​សញ្ញា​ផេ្សង​ៗ គឺ​សុទ្ធ​តែ​សរសេរ​ជា​ភាសា​ជប៉ុន។ ប៉ុន្តែ​​យ៉ាង​ណា​​ក៏​ដោយ​ កញ្ញា នៅ​តែ​​អាច​សម្រប​ខ្លួន តាម​រយៈ​ការ​​​ព្យាយាម​ខ្ពស់​ ក្នុង​ការ​ក្រេប​ជញ្ជក់​​ចំណេះ​ដឹង​​ ដើម្បី​​ជាតិ​​មាតុ​ភូមិ​ ព្រោះ​ថា ​​ទី​នោះ​​មិន​មែន​មាន​តែ​និស្សិត​មក​ពី​កម្ពុជា​នោះ​ទេ​​​គឺ​មាន​​និស្សិត​​មក​ពី​បណ្ដា​ប្រទេស​ផេ្សង​​ៗ​ទៀត​កុំ​ឲ្យ​ជាតិ​សាសន៍​ដទៃ​មើល​ងាយ​​ខ្មែរ​។

 

យ៉ាង​ណា​ក៏​ដោយ​មុន​​ទទួល​បាន​អាហារូបករណ៍​ទៅ​សិក្សា​នៅ​ប្រទេស​ជប៉ុន​ កញ្ញា​​ក៏​ធ្លាប់​បរាជ័យ​ ​ការ​​​​ប្រលង​យក​អាហារូបករណ៍​នៅ​ប្រទេស​អូស្ត្រាលី​ផង​ដែរ។ កញ្ញា​​​បាន​បន្ថែម​ថា​ នេះ​គឺ​ជា​មេរៀន​មួយ​ ដែល​នាំ​​ឲ្យ​យើង​ឆ្ពោះ​ទៅ​សម្រេច​ជោគជ័យ​។ ​ទៅ​ថ្ងៃ​អនាគត​ កញ្ញា វុទ្ធារ៉ា​​ មាន​បំណង​បម្រើ​ការងារ​នៅ​​​ផ្នែក​ការពារ​ធនធាន​​ព្រៃ​ឈើ​ នៅ​អង្គការ​ក្រៅ​រដ្ឋាភិបាល ឬ​​ប្រលង​ចូល​​​ក្របខ័ណ្ឌ​​នៅ​រដ្ឋបាល​​ព្រៃ​ឈើ។

​កញ្ញា​ វុទ្ធារ៉ា​​​ បាន​ផ្តាំ​​ផ្ញើ​ដល់​យុវជន​​ជំនាន់​ក្រោយ​ថា​ ​ ប្រសិន​ចង់​ដាក់​អាហារូបករណ៍​ទៅ​ប្រទេស​ណា ​គួរ​តែ​សួរ​នាំ​ពី​សិស្ស​ច្បង​មុនៗ​ ព្រោះ​ពួក​គាត់​អាច​ផ្ដល់​ជា​បទពិសោធន៍​ល្អ​ៗ​ និង​ត្រូវ​ប្រឹង​ប្រែង​រៀន​ភាសា ​និង​ ជំនាញ​ខ្លួន​​ចង់​បាន​​អាហារូបករណ៍​៕

 

សូមចុចអាន៖ មែន​ក៏​អី!​ ធ្វើ​បុណ្យ​ជា​មួយ​គ្នា ស្រលាញ់​គ្នា​?​

អត្ថបទ៖ មៃ សុខលីម រូបថត៖ facebook Dy Vutheara