ព្រីម ភ្លឿន កូន​ខ្មែរ​ធំ​នៅ កាណាដា តែ​មិន​ទៅ​ណា​​​​ស៊ូ​​ផ្ដល់​​ដង្ហើម​ដល់​សិល្បៈ​បូរាណ​ខ្មែរ ​​

  • 2015-03-26 16:13:54
  • ចំនួនមតិ 0 | ចំនួនចែករំលែក 0

ចន្លោះមិនឃើញ

​​១៩៧៩ ​យន្តហោះ​​​​បាន​​នាំ​ប្រជា​​ពលរដ្ឋ​ខ្មែរ​ជា​​ច្រើន រួម​​ទាំង​​ប្ដី​ប្រពន្ធ​មួយ​គូ​មាន​​​កូន​ប្រុស​អាយុ​​​៣​​ឆ្នាំ​ម្នាក់ ចាក​​ចេញ​ពី​​ជំរំ​ជន​​​​ភ្លៀស​ខ្លួន​​​ក្នុង​ដី​ថៃ​ ឆ្ពោះ​ទៅ​ កាណាដា គេច​ពី​របប​វាល​ពិឃាដ​ខ្មែរ​ក្រហម​​។ ១៩​​ឆ្នាំ​​​ក្រោយ​មក​​​ កុមារ​ ព្រីម ភ្លឿន ​ធំ​ពេញ​​រូប​រាង ​បែរ​ជា​បាន​ចាក​ចេញ​ពី​ប្រទេស​ស៊ីវីល័យ ​​ត្រលប់​មក​ប្រទេស​កំណើត​​វិញ។ បន្តបន្ទាប់​ទៀត​​លោក ភ្លឿន បាន​ចូល​កាន់​តួ​នាទី​កំពូល​នៅ​អង្គការ​សិល្បៈខ្មែរ​អមតៈ​​ ដែល​នាំ​មុខ​លើ​ការ​ថែ​រក្សា និង​ផ្សព្វផ្សាយ​សិល្បៈ​បូរាណ​ខ្មែរ ក្នុង​សម័យ​​​កាល​សិល្បៈ​សម័យ​បរទេស​ទន្ទ្រាន​គ្រប់​ទិសទី និង​មាន​លោក អាន ចនផន ជា​ស្ថាបនិក។

 

បញ្ចប់​​ការ​សិក្សា​ គ្រប់គ្រង់ នៅ​កាណាដា មក​​ខ្មែរ​តែ​ម្នាក់​ឯង​បើក​ សណ្ឋាគារ

 

បញ្ចប់​​ការ​សិក្សា​ផ្នែក​គ្រប់គ្រង​​នៅ​សាកលវិទ្យាល័យ Université du Québec à Montréal និង​ចេះ​ឆ្អិន​ភាសា​បារាំង​ ​អង់គ្លេស​​ ភ្លឿន បាន​ធ្វើ​ដំណើរ​តែ​ឯង​ មក​ប្រទេស​កំណើត​​ក្នុង​ឆ្នាំ​១៩៩៨ ដើម្បី​ចាត់​ចែង​បើក​សណ្ឋាគារ​​នៅ​ សៀម​រាប ដែល​ជា​ស្រុក​​កំណើត​​​មុន​សម័យ​​ខ្មែរ​ក្រហម​ និង​ជម្លៀស​​ទៅ កាណាដា​​។

 

គម្រោង​មក​​កម្ពុជា​តែ​១​ឆ្នាំ តែ​ទី​បំផុត​លង់​ស្នេហ៍​​​ទៅ​ កាណាដា វិញ​លែង​រួច

 

ភ្លឿង មាន​​គម្រោង​ថា​​នឹង​នៅ​​កម្ពុជា តែ​មួយ​ឆ្នាំ​ប៉ុណ្ណោះ គឺ​ចាំ​ឲ្យ​តែ​សណ្ឋាគារ​ដើរ​ស្រួប​បួល នឹង​វិល​ទៅ​​​​បន្ត​ការ​សិក្សា​ MBA ​នៅ កាណាដា ទឹក​ដី​ ដែល​​​បាន​ចំណាយ​ពេល​ធំធាត់​រហូត​ពេញ​វ័យ និង​ឃើញ​សព្វ​វប្បធម៌​​ជឿន​លឿន​​​។ ប៉ុន្តែ​ប៉ុន្មាន​ខែ​ប៉ុណ្ណោះ គម្រោង​ការ​​​ស្នាក់​នៅ​១​ឆ្នាំ​ត្រូវ​​​​ផាត់​ចោល ដោយ​សារ​អ្វី​ៗ​​​គ្រប់​យ៉ាង​​​នៅ​កម្ពុជា របៀប​ប្រជាជន​រស់​​នៅ វប្បធម៌​របស់​ខ្មែរ បាន​វេញ​​​​ឆាបឆក់​អារម្មណ៍​ឲ្យ​ស្រលាញ់​មិន​​​​ចង់​ទៅ​​ណា​ចោល​កម្ពុជា​​ឡើយ បើ​ទោះ​ជា​​​បុរស​និយាយ​ខ្មែរ​​ច្បាស់​តែ​​ជាប់​តុង​បរទេស​តិចៗ​​រួប​នេះ មិន​ធ្លាប់​មាន​អនុស្សាវរីយ៍​នៅ​ទី​នេះ​ឡើយ ក្រៅ​តែ​​​ពេល​វេលា​ជា​ទារក​និង​កុមារភាព​ដ៏​តូច​៣​ឆ្នាំ ​​​ក្នុង​សម័យ​​អត់​ឃ្លាន​របស់​ប្រជាជន​ខ្មែរ ​កាល​ពី​ជាង​២០​ឆ្នាំ​មុន។

 

បង្កើត​ការងារ​ និង​​ផ្សព្វផ្សាយ​​ផលិតផល​សិល្បៈ​ខ្មែរ ដែល​មក​ដល់​បច្ចុប្បន្ន​មាន​ចំណូល​លក់​១៥​លាន​ដុល្លារ​​ក្នុង​មួយ​​ឆ្នាំ​

 

​ក្នុង​ឆ្នាំ​១៩៩៨​​​នោះ​ដែរ​ លោក ព្រីម ភ្លឿន រួម​ជាមួយ​​​ ស្ថាបនិក​ខ្មែរ​និង​បរទេស​បួន​ប្រាំ​នាក់​ទៀត បាន​​បង្កើត​គម្រោង​លក្ខណៈ​អង្គការ​មួយ​​ឈ្មោះ​ថា ​សិប្បកម្ម​អង្គរ ​​បណ្ដុះបណ្ដាល​កូន​ខ្មែរ​ផ្នែក​សិប្បកម្ម​ចម្លាក់ នៅ​ខេត្ត​សៀម​រាប​។ អង្គការ​​​​ធ្វើការ​​លើ​ការ ផលិត​និង​​លក់​​សម្ភារៈ​សិល្បៈ​ខ្មែរ​ដូច​ជា​​​ ចម្លាក់​ថ្ម ឈើ​​​​ការងារ​​​​នេះ មាន​ទិសដៅ​លើក​​​​កម្ពស់​​​​សិល្បៈ​ចម្លាក់​ខ្មែរ ​បណ្ដុះ​យុវជន​​​​ឲ្យ​ចេះ​ជំនាញ​សិប្បកម្ម និង​ជំរុញ​ការ​លក់​​ផលិត​ផល​សិល្បៈ​ខ្មែរ​​។ ​ក្រោយ​ដាច់​​ជំនួយ​មូលនិធិ​​ពី​អឺរ៉ុប​​​​នៅ​ឆ្នាំ​​​២០០១ ​អង្គការ​នោះ​បាន​ប្ដូរ​​ទៅ​ជា​ ក្រុមហ៊ុន​​ វិញ​ដើម្បី​បន្ត​និរន្តរភាព​​ការ​ងារ ដែល​មាន​ឈ្មោះ​ថា Artisans Angkor។ ​Artisans Angkor ​ដំបូង​​​ឡើយ​​មាន​បុគ្គលិក​ជាង​៥០​នាក់ និង​មាន​​ចំណូល​ប្រចាំ​ឆ្នាំ​​ត្រឹម​ខ្ទង់​​​ម៉ឺន​ដុល្លារ​ប៉ុណ្ណោះ​​ តែ​បច្ចុប្បន្ន​​ក្រុមហ៊ុន​ចម្រុះ​​នេះ បាន​​​រីក​ចម្រើន​មាន​បុគ្គលិក​​ប្រមាណ​​១​ពាន់​៥​រយ​នាក់ និង​ចំណូល​ប្រចាំ​ឆ្នាំ​ជាង​១០​លាន​ដុល្លារ។

 

 

បោះ​បង់​មុខ​​តំណែង​កំពូល​នៅ Artisans Angkor ​ព្រោះ​ចង់​បង្កើត​ការងារ​ថ្មី​ជួយ​សង្គម

 

​១០​ឆ្នាំ​នៅ Artisans Angkor លោក ភ្លឿន​ បាន​​​​កាន់​កាប់​មុខ​តំណែង​ធំ​ៗ​ ដូច​​ប្រធាន​​ទី​ផ្សារ និង​ឡើង​ជា​អគ្គនាយក​រង​​។ ប៉ុន្តែ​នៅ​ឆ្នាំ​​​២០០៧​លោក​ ក៏​សម្រេច​ចិត្ត​​ដាក់​ពាក្យ​ឈប់​ពី​ការងារ​ គឺ​១​ឆ្នាំ​មុន​ពេល​ឈប់​ ដើម្បី​ឲ្យ​ក្រុមហ៊ុន​ត្រៀម​​រួច​រាល់​។ ​១០​ឆ្នាំ​ វា​​​ច្រើន​ល្មម​ឲ្យ​ស្គាល់​និង​​​ចេះ​ការងារ​ដែល​ឆ្លង​កាត់ ហើយ​​លោក​រំពឹង​ថា​នឹង​​​​​អាច​ចាប់​ផ្ដើម​ការងារ​​​​ថ្មី ​​ដែល​អាច​ជួយ​ដល់​សង្គម​បាន​ច្រើន​ជាង​នេះ​ទៀត។

 

បង្កើត​ឲ្យ​មាន​ការ​សម្ដែង​ «ទី​ដំរី​យំ​​» ល្ខោន​អូប៉េរ៉ា ខ្មែរ​ដ៏​ធំ​​​​និង​​ដំបូង​បំផុត​​​

 

មិន​ទាន់​ដឹង​ថា​នឹង​ត្រូវ​ធ្វើ​អ្វី​ទៀត​ នៅ​ឆ្នាំ​២០០៨ លោក​បាន​ចូល​រួម​ការងារ​ជាមួយ​ អង្គការ​សិល្បៈ​ខ្មែរ​អមតៈ បើក​ឲ្យ​មាន​​ការ​សម្ដែង​​ទម្រង់​​សិល្បៈ​ខ្មែរ​ថ្មី​ដ៏​ដំបូង​​ គឺ​អូប៉េរ៉ា​មាន​ចំណង​ជើង​ថា​ «ទី​ដំរី​យំ​»។ ទី​ដំរី​យំ ​ទម្រង់​សិល្បៈ​បែប​ថ្មី​របស់​ខ្មែរ​ ដែល​សម្ដែង​៦​ដង​នៅ ភ្នំពេញ ទទួល​ការ​គាំទ្រ ​រហូត​សាល​​​សម្ដែង​ ភ្ញៀវ​ទិញ​សំបុត្រ​ចូល​ណែន​ៗ​គ្មាន​សល់​កន្លែង ពិសេស​បរទេស​។

 

លោក ព្រីម ភ្លឿន ក្នុង​ការិយាល័យ​របស់​លោក

ទី​ដំរី​យំ

ជា​ទម្រង់​ល្ខោន​​​អូប៉េរ៉ា ​បែប​ខ្មែរ​ ដែល​រាល់​ការ​​និយាយ​របស់​តួ​អង្គ​​ស្ដែង​ដោយ​ចម្រៀង​​រៀប​រាប់​​។ ល្ខោន​១​ម៉ោង​កន្លះ​នេះ បាន​និយាយ​ពី​តួអង្គ​បរទេស​ម្នាក់​បាន​តាម​​ពួក​ម៉ាក​មក​សាង​ផ្នួស​នៅ​ស្រុក​ខ្មែរ ហើយ​បាន​ជំពាក់​ស្នេហ៍​​លើ​តារា​ស្រី​ល្បី​និង​ស្អាត​សោភា​ម្នាក់​គ្រា​ដែល​និមន្ត​ទៅ​​សូត្រ​ធម៌​បុណ្យ​ឡើង​ផ្ទះ​នាង​។ ​សង្ឃ​នោះ​បាន​ផ្សឹក​ ប៉ុន្តែ​មាន​រឿង​រ៉ាវ​ជា​ច្រើន​បាន​កើត​ឡើង ដោយ​សារ​ស្នេហា​​នោះ រហូត​ធ្វើ​ឲ្យ​មិត្តភ័ក្តិ​ដែល​នាំ​សង្ឃ​នោះ​មក​កម្ពុជា ស្លាប់​ដោយ​សារ​គេ​បាញ់​​នឹង​កាំភ្លើង​​។​ ​ឆ្លង​កាត់​រឿង​រ៉ាវ​​ជា​ច្រើន ទី​បំផុត​ព្រះសង្ឃ​នោះ​ក៏​វិល​សាង​ផ្នួស​វិញ។

 

ស្រលាញ់​សិល្បៈ​ខ្មែរ ព្រោះ​មិន​​ធ្លាប់​​​ឃើញ​​

 

ធំ​​​ឡើង​លើ​ទឹក​ដី កាណាដា ​​លោក​មិន​ដែល​ឃើញ​ថា​សិល្បៈ​​ និង​វប្បធម៌​ខ្មែរ​មាន​របៀប​បែប​ម៉េច​នោះ​ទេ​​ ហើយ​វា​ជា​​ដើម​ចម​ដែល​ធ្វើ​​ឲ្យ​លោក​​ស្រលាញ់​​សិល្បៈ​នៅ​​ពេល​បាន​ស្គាល់​ បាន​ឃើញ។ លោក​ថា​​ធំ​នៅ​ក្រៅ​ស្រុក​ គឺ​មិន​​​ដែល​ឃើញ​ឡើយ ហើយ​​សូម្បី​​​​ប្រជាជន​​ខ្មែរ​​​​ក្នុង​ស្រុក​ខ្លះ​ក៏​​​​មិន​ស្គាល់​​វប្បធម៌ និង​សិល្បៈ​ខ្លួន​ឯង​ផង គឺ​ជា​រឿង​កួរ​ឲ្យ​​​​សោក​ស្ដាយ។ ​នៅ​សម័យ​ខ្មែរ​​ក្រហម​​ ​អ្នក​សិល្បៈ​ប្រមាណ​៨០% ​បាន​ស្លាប់​បាត់​បង់​ជីវិត ហើយ​​ឆ្លង​កាត់​ការ​ជ្រាវ​​​​សិល្បៈ​ខ្មែរ​យូរ​ៗ លោក ភ្លឿន ក៏​​កាន់​តែ​ស្រលាញ់​​សិល្បៈ​ និង​ចង់​ធ្វើ​ការ​​ងារ​ដែល​លើក​ស្ទួយ​សិល្បៈ​ កោះ​កកាយ​​សិល្បៈ​ខ្មែរ​ ឲ្យ​គេ​ឯង​បាន​ស្គាល់​។ ​រហូត​ឆ្នាំ​២០០៩ ភ្លឿន បាន​​​ជាប់​មុខ​តំណែង នាយក​ប្រតិបត្តិការ​​​នៅ​អង្គការ​ សិល្បៈខ្មែរ​អមតៈ ដែល​ជា​អង្គការ​ ​នាំ​មុខ​លើ​​ការ​​​ថែ​រក្សា​សិល្បៈ​​ខ្មែរ​ ច្រើន​ទម្រង់​​។

 

 

 

បង្កើត​ប្រវត្តិសាស្ត្រសិល្បៈ​ខ្មែរ​គ្រប់​ទម្រង់​​​​​នៅ ទីក្រុង​ញូវយ៉ក

 

ក្រុម របាំ​ព្រះ​រាជ​ទ្រព្យ​ខ្មែរ​ បាន​បង្ហាញ​ខ្លួន​នៅ​ ញ៉ូវយ៉ក​ចុង​ក្រោយ​បង្អស់​​ឆ្នាំ​​១៩៧១ ហើយ​ទី​បំផុត​​ របាំ​ដែល​ជាប់​បញ្ជី​ យូណេស្កូ និង​បន្សល់​តាំង​ពី​រាប់​​សតវត្ស​​កន្លង​មក​របស់​​បុព្វបុរស​ខ្មែរ​បាន​​ទៅ​ដល់​​​​ដែន​ដី​មហា​អំណាច​សា​ជាថ្មី​​​គឺ​នៅ​ Time Square នៅ​​ឆ្នាំ​ ​២០១៣។ នោះ​គឺ​ដំណើរ​​ឆ្ពោះ​ទៅ​​មហោស្រព​សិល្បៈ​ខ្មែរ​នៅ​អាមេរិក Season of Cambodia ដែល​មាន​ក្រុម​សិល្បៈ​គ្រប់​ទម្រង់ មាន​ទាំង​ ភ្លេង​បូរាណ​​ របាំ គំនូរ សិល្បៈ​សម័យ គឺ​ទាំង​ផ្នែក​បូរាណ​ និង​សម័យ ចំនួន​១២៥​នាក់។ វា​​ជា​គម្រោង​​ផ្សព្វផ្សាយ​​សិល្បៈ​ខ្មែរ ធំ​បំផុត​ របស់​​​អង្គការ​សិល្បៈ​ខ្មែរ​អមតៈ ​នៅ​នាយ​សមុទ្រ​​។ ​

 

ក្រុម​របាំ​ព្រះ រាជ​ទ្រព្យ​ខ្មែរ នៅ Time Square ទីក្រុង​ញូវយ៉ក ឆ្នាំ​ ១៩៧១

របាំ​ព្រះ រាជ​ទ្រព្យ​ខ្មែរ លេច​មុខ​ជា​ថ្មី​នៅ Time Square ក្នុង​ឆ្នាំ​២០១៣

គម្រោង​ផ្លែផ្កា

 

ជា​ក្បាល​ម៉ាស៊ីន​អង្គការ​​លោក ភ្លឿន ក៏​កំពុង​ដឹក​នាំ​គម្រោង​សិល្បៈ​ខ្មែរ​ធំ​ៗ​​ដើម្បី​បង្ហាញ​សិល្បៈ​ខ្មែរ​ទៅ​សាធារណជន ​​គឺ​គម្រោង​ ផ្លែផ្កា​ នៅ​ភ្នំពេញ​ និង សៀម​រាប ដែល​ចាប់​ផ្ដើម​៣​ឆ្នាំ​មក​ហើយ​​​ និង​បន្ត​ដូច​ភ្លៀង​​រលឹម​​។ ​គម្រោង​ផ្លែផ្កា នៅ​ភ្នំពេញ បាន​បើក​ការ​​​សម្ដែង​សិល្បៈ​ខ្មែរ យីកេ​រឿង​បុរាណ ល្ខោន​និយាយ​ជា​លក្ខណៈ​សម័យ និង​របាំ​ប្រជា​ប្រិយ ដែល​សម្ដែង​ជា​ប្រចាំ​ពី​​ច័ន្ទ​​ដល់​សៅរ៍​​ម៉ោង​៧​ដល់​៨​យប់​។ ឯ​ ផ្លែផ្កា នៅ​សៀម​រាប មាន​ការ​សម្ដែង​ល្ខោន​ស្បែក​ធំ នៅវត្ត​បូណ៌ ក្រុង​សៀម​រាប​។

 

សំឡេង​អង្គរ កកាយ ឧបករណ៍​សិល្បៈ​ខ្មែរ ​ដែល​បាត់​បង់​តាំង​ពី​សម័យ​អង្គរ  

 

​សំឡេង​អង្គរ​ ​ជា​គម្រោង​ស្រាវ​ជ្រាយ​​ឧបករណ៍​សិល្បៈ​សម័យ​ អង្គរ។​ គម្រោង​នេះ​បាន​កកាយ​ និង​បង្កើត​ឡើង​វិញ នូវ​ឧបករណ៍​តាំង​ពី​សម័យ​អង្គរ​ដែល​បាត់​បង់ បាន​ជាង​៤០​ឧបករណ៍ ដូច​ជា​ពិណ​ខ្មែរ​ជា​ដើម ​​ដែល​បាន​បាត់​​ខ្លួន​​​យ៉ាង​យូរ​ និង​បន្ត​ធ្វើ​ការងារ​ជីកកាយ​​ឧបករណ៍​ផ្សេង​ៗ​​​​បន្ត​ទៀត​​។

 

សិល្បៈ​បូរាណ​ខ្មែរ ចាប់​​កម្រើក​​រស់រាន​

 

បុរស ដែល​បាន​ការ​ប្រពន្ធ​​នៅ​សៀម​រាប កាល​២០១១ និង​មក​ដល់​ឥឡូវ​មាន​កូន​ប្រុស​ស្រី​៤​នាក់​ ថា​សិល្បៈ​ខ្មែរ ចាប់​មាន​ប្រិយភាព​ឡើង​វិញ​បន្តិច​ក្នុង​ស្រទាប់​សង្គម​ខ្មែរ​។ លោក​ថា​​ពី​មុន​អ្នក​សិល្បៈ​បូរាណ​រក​បាន​ចំណូល​តិច​តួច​ណាស់​ពី​ការងារ​នេះ ដោយ​សារ​​​​សិល្បៈ​សម័យ​ទន្ទ្រាន​យក​ទីផ្សារ​គ្រប់​ទី​​ តែ​រយៈ​ពេល​ចុង​ក្រោយ​ស្ថានភាព​បាន​ប្រសើរ​ឡើង។ លោក​ថា​ប្រជាជន​​ចាប់​ផ្ដើម​ឲ្យ​តម្លៃ​លើ​សិល្បៈ​បូរាណ​។ សិល្បៈ​បូរាណ​កាន់​តែ​​មាន​​ការ​គាំទ្រ ហើយ​ថ្ងៃមុខ​អ្នក​សិល្បៈ​បុរាណ​នឹង​អាច​ពឹង​អាស្រ័យជីវភាព​​លើ​ជំនាញ​នេះ​បាន។​ លោក​លើក​យក​ថា​​​អ្នក​មាន​​ប្រាក់​ល្មម​ៗ​គេ​បែរ​​មក​គាំទ្រ​ ដូច​ជា​មង្គល​​ការ​កូន ឬ​មាន​កម្មវិធី​ គេ​រៀប​ឲ្យ​មាន​ការ​សម្ដែង​សិល្បៈ​ របាំ ជា​ដើម​​​​​។ ជំហាន​បន្ត​ដើម្បី​ឲ្យ​​ សិល្បៈ បូរាណ​​មាន​ស្ថានភាព​ល្អ គឺ​ត្រូវ​តែ​មាន​​​​ការ​អភិវឌ្ឍន៍​រក​អ្វី​ដែល​ថ្មី​ៗ និង​អភិរក្ស​​​ទម្រង់​ដើម​​ផង​​។

 

 

សោក​ស្ដាយ បរទេស​ បែរ​ជា​គាំទ្រ​សិល្បៈខ្មែរ ជាង​​ខ្មែរ​ជា​ម្ចាស់​ទៅ​វិញ

 

រាល់​ការ​សម្ដែង​ សិល្បៈ​បូរាណ​ខ្មែរ គឺ​សម្បូរ​ដោយ​ជន​បរទេស​​គាំទ្រ តែ​បែ​ជា​​​យុវជន​ខ្មែរ​មួយ​ចំនួន​ធំ​​មិន​ខ្វល់ខ្វាយ​។  លោក​ថា​មាន​តែ​​ខ្មែរ​ទេ​ដែល​នៅ​សេស​សល់​ ទម្រង់​សិល្បៈ​បូរាណ​​ច្រើន ហើយ​យុវជន​ជា​ផ្នែក​សំខាន់​ ក្នុង​ការ​​ថែ​រក្សា​វប្បធម៌ សិល្បៈ​ខ្មែរ​មិន​ឲ្យ​សាប​សូន្យ​​។ «​គឺ​មិន​មែន​ថា​មិន​ឲ្យ​ទទួល​យក​វប្បធម៌​ សិល្បៈ​សម័យ​បរទេស​ទេ តែ​យើង​ត្រូវ​ដឹង​ ត្រូវ​ច្បាស់​ពី​សិល្បៈ​ខ្មែរ គឺ​យើង​ត្រូវ​តែ​មាន​គ្រឹះ​សិល្បៈ​ខ្មែរ​យើង​​​ អីចឹង​សិល្បៈ​បរទេស​មិន​អាច​បុក​ផ្ដួល​យើង​ទេ។​ នរណា​ក៏​ចូល​ចិត្ត ខ្ញុំ​​ក៏​ចូល​ចិត្ត​រាំ​បា​ផឹក​ស្រា តែ​យើង​ត្រូវ​ដឹង​​ពី​​​អ្វី​ដែល​​យើង​មាន​​»។ លោក​ពន្យល់។

 

 

 

គោល​បំណង បណ្ដុះ​គំនិត​​ប្រើ​សិល្បៈ​ខ្មែរ​ដើម្បី​​រក​ស៊ី​

 

អ្វី​ដែល​ ភ្លឿន នឹង​ធ្វើ​ជា​បន្ត​បន្ទប់​​​តាម​រយៈ​បេសកកម្ម​របស់​​អង្គការ សិល្បៈ​ខ្មែរ​អមតៈ គឺ​ការ​បណ្ដុះ​​ឲ្យ​មាន​​គំនិត​​ប្រកប​រប​រក​លុយ​ដោយ​ប្រើ​សិល្បៈ​ខ្មែរ។ គឺ​សិល្បៈ​នឹង​ក្លាយ​ជា​​ស្នូល​សេដ្ឋកិច្ច​គ្រួសារ លើស​ពី​ការ​ដើម្បី​តែ​កម្សាន្ត។ គោល​ដៅ​ធំ​គឺ​អង្គការ​នឹង​មាន​គម្រោង​សហការ​ជាមួយ​ក្រសួង​អប់រំ​និង​កីឡា បើក​ឲ្យ​មាន​មជ្ឈមណ្ឌល​សិល្បៈ​តាម​សាលា​រដ្ឋ​ទៀត​ផង។

 

 

ជួប អ្នក​លើក​ទង់ជាតិ​ខ្មែរ ​នៅ​ WTO

 

អត្ថបទ៖​ ប៉ែន​ សុផាន់ណា​

អត្ថបទថ្មី