តាម​ពិត​ ​RAV4s​ ​ជា​ម៉ូដែល​ ​Toyota​ ​រួម​ដៃ​ផលិត​ជា​មួយ​ ​Tesla

  • 2017-10-06 04:14:50
  • ចំនួនមតិ 0 | ចំនួនចែករំលែក 0

ចន្លោះមិនឃើញ

​ជំនាន់​ដំបូង​ ​Toyota RAV4 EV​ ​ត្រូវ​បាន​ដាក់​ជួល​នៅ​សហរដ្ឋអាមេរិក​ចាប់​ពី​ឆ្នាំ​ ​១៩៩៧​ ​ដល់​ឆ្នាំ​ ២០០៣ ហើយ​តាម​សំណើ​របស់​អ្នក​ជួល​ជាច្រើន​ ​រថយន្ត​ជាច្រើន​គ្រឿង​បាន​លក់​ បន្ទាប់​ពី​រថយន្ត​បាន​ឈប់​ផលិត​។ ចំនួន​សរុប​ ១,៤៨៤ គ្រឿង​ត្រូវ​បាន​ជួល​ និង​លក់​ក្នុង​រដ្ឋ​កាលីហ្វញ៉ា​ ដើម្បី​បំពេញ​អាណត្តិ​ CARB របស់​រដ្ឋ​សម្រាប់​រថយន្ត​ Zero-emission (មិន​បំភាយ​កាកសំណល់​ផលិត​បំពុល​ដល់​បរិស្ថាន​)។ ត្រឹម​ពាក់​កណ្ដាល​ឆ្នាំ​ ២០១២ មាន​ស្ទើរ​តែ​ ៥០០ គ្រឿង​នៅ​បន្ត​ប្រើប្រាស់​។

នៅ​ខែ​ឧសភា​ ឆ្នាំ​ ២០១០ ក្រុមហ៊ុន​ Toyota បាន​ចាប់ផ្ដើម​សហការ​ជាមួយ​នឹង​ក្រុមហ៊ុន​ Tesla Motors ដើម្បី​បង្កើត​រថយន្ត​អគ្គិសនី​។ ក្រុមហ៊ុន​ Toyota បាន​យល់ព្រម​ទិញ​នូវ​ភាគហ៊ុន​ធម្មតា​របស់​ក្រុមហ៊ុន​ Tesla ចំនួន​ ៥០ លាន​ដុល្លារ​ ជា​បន្តបន្ទាប់​ដើម្បី​ផ្ដល់​ជូន​ជា​សាធារណៈ​ទៅ​តាម​គម្រោង​របស់​ក្រុមហ៊ុន​ Tesla។ ក្រុមហ៊ុន​ Toyota ដោយ​មាន​ជំនួយ​ពី​ក្រុមហ៊ុន​ Tesla បាន​បង្កើត​នូវ​ RAV4s (រថយន្ត​ Phase Zero) សម្រាប់​កម្មវិធី​សាកល្បង​ និង​វាយតម្លៃ​ ដែល​បាន​ដំណើរការ​រហូត​ដល់​ឆ្នាំ​ ២០១១។ ថ្ម​ដែកអុកស៊ីត​ Lithium និង​ សមាសភាគ​ Powertrain ត្រូវ​បាន​ផ្គត់ផ្គង់​ដោយ​ក្រុមហ៊ុន​ Tesla Motors។ ៤ ឆ្នាំ​ក្រោយ​មក​ ក្រុមហ៊ុន​ Toyota ដោយ​រួម​ជាមួយ​នឹង​ក្រុមហ៊ុន​ Daimler បាន​ចាប់ផ្ដើម​ដក​តំណែង​ខ្លួន​ក្នុង​ក្រុមហ៊ុន​ Tesla។ ក្រុមហ៊ុន​ Toyota និង​ Daimler បាន​បង្កើត​ច្រើន​ជាង​ ១ ពាន់​លាន​ដុល្លារ​ពី​ការ​វិនិយោគ​។

Toyota RAV4 EV Concept បាន​ចេញ​ក្នុង​ខែ​កញ្ញា​ ឆ្នាំ​ ២០១២។ RAV4 EV បាន​ដំឡើង​នៅ​រោងចក្រ​របស់​ Toyota ក្នុង​ Woodstock ខេត្ត Ontario ជាមួយ​នឹង​ជំនាន់​ប្រើ​សាំង​ធម្មតា​។ ក្រុមហ៊ុន​ Tesla បាន​បង្កើត​នូវ​ Electric powertrain នៅ​រោងចក្រ​ខ្លួន​នៅ​ Tesla Factory ក្នុង​ Fremont រដ្ឋ​កាលីហ្វញ៉ា​ បន្ទាប់​មក​ដឹក​ជញ្ជូន​ទៅ​ប្រទេស​កាណាដា​។ RAV4 EV បាន​លក់​តែ​ក្នុង​រដ្ឋ​កាលីហ្វញ៉ា​ ដោយ​ចាប់ផ្ដើម​ពី​ San Francisco Bay Area, Los Angeles/Orange County និង​ San Diego។

RAV4 EV Concept

គំរូ​នៃ​ Toyota iQ EV (Scion iQ EV ក្នុង​សហរដ្ឋអាមេរិក​) បាន​បង្ហាញ​នៅ​កម្មវិធី​ Geneva Motor Show ឆ្នាំ​ ២០១១។ Scion iQ EV មាន​ភាព​ជោគជ័យ​លើ​ FT-EVII ជា​រថយន្ត​អគ្គិសនី​ ដែល​មាន​ តួ​ Toyota iQ ជា​មូលដ្ឋាន​។ ក្រុមហ៊ុន​ Toyota បាន​ផលិត​បី​ជំនាន់​នៃ​គោល​គំនិត​ រថយន្ត​ FT-EV ហើយ​ iQ EV ជា​ការ​ផលិត​នៃ​គោលគំនិត​ទាំង​នោះ​ ​ដែល​បញ្ចូល​នូវ​ភាព​ខ្លាំង​នៃ​បច្ចេកវិទ្យា​ ​និង​ការ​រចនា​លើ​ម៉ូដែល​ទាំង​បី​។ ផ្នែក​ខាងក្រៅ​នៃ​ការ​ផលិត​អាស្រ័យ​លើ​គោលគំនិត​ ​FT-EV III​ ​ដែល​បាន​បង្ហាញ​នៅ​កម្មវិធី​ ​Tokyo Motor Show​ ​ឆ្នាំ​ ​២០១១។

សហរដ្ឋអាមេរិក​ដំណើរការ​រថយន្ត​ Scion iQ EV ដែល​បាន​ប្រកាស​សម្រាប់​ឆ្នាំ​ ២០១២ ហើយ​យោង​ទៅ​លើ​ក្រុមហ៊ុន​ Toyota ការ​ចេញ​ដំបូង​របស់​ iQ EV មិន​ទាន់​មាន​សម្រាប់​អតិថិជន​ប្រើប្រាស់​ផ្ទាល់​ខ្លួន​នោះ​ទេ​ ដែល​ក្រុមហ៊ុន​ផលិត​រថយន្ត​បាន​សម្រេចចិត្ត​ផ្ដោត​លើ​អតិថិជន​ Fleet និង​កម្មវិធី​ចែករំលែក​រថយន្ត​។ iQ EV​ ត្រូវ​បាន​កំណត់​ការ​ផលិត​នៅ​រោងចក្រ​ Takaoka របស់​ក្រុមហ៊ុន​ Toyota ក្នុង​ទីក្រុង​ Toyota ដែល​ចាប់ផ្ដើម​នៅ​ខែ​សីហា​ ឆ្នាំ​ ២០១២ ហើយ​ការ​ផលិត​ដំបូង​មាន​គម្រោង​ត្រឹម​ ៦០០ គ្រឿង​ ដោយ​ ៤០០ គ្រឿង​សម្រាប់​ប្រទេស​ជប៉ុន​, ១០០ គ្រឿង​សម្រាប់​សហរដ្ឋអាមេរិក​ និង​ ១០០ គ្រឿង​ទៀត​សម្រាប់​អឺរ៉ុប​។

Scion iQ EV

ខែ​កញ្ញា​ ឆ្នាំ​ ២០១២ ក្រុមហ៊ុន​ Toyota បាន​ប្រកាស​ថា​ដោយសារ​ការ​ព្រួយបារម្ភ​របស់​អតិថិជន​អំពី​ចម្ងាយ​ចរ​ និង​ពេលវេលា​សាក​ថ្ម​ ការ​ផលិត​នៃ​ Scion iQ (Toyota eQ ក្នុង​ប្រទេស​ជប៉ុន​) បាន​កំណត់​ត្រឹម​តែ​ ១០០ គ្រឿង​សម្រាប់​ Fleet ពិសេស​ដែល​ប្រើប្រាស់​ក្នុង​ប្រទេស​ជប៉ុន​ និង​សហរដ្ឋអាមេរិក​តែ​ប៉ុណ្ណោះ​។

iQ EV/eQ ត្រូវ​បាន​កំណត់​ការ​ចេញ​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​ទាំង​ពីរ​ក្នុង​ខែ​ធ្នូ​ ឆ្នាំ​ ២០១២។ រថយន្ត​ iQ EVs ៣០ គ្រឿង​ដំបូង​បាន​ចែកចាយ​ក្នុង​សហរដ្ឋអាមេរិក​ ទៅ​កាន់​សកលវិទ្យាល័យ​កាលីហ្វញ៉ា​ ទីក្រុង​ Irvine នៅ​ខែ​មីនា​ ឆ្នាំ​២០១៣ សម្រាប់​ការ​ប្រើប្រាស់​ជា​រថយន្ត​ចែករំលែក​ Fleet ក្នុង​កម្មវិធី​ Zero Emission Vehicle-Network Enabled Transport (ZEV-NET)។ តាំង​ពី​ឆ្នាំ​ ២០០១ កម្មវិធី​ ZEV-NET បាន​បម្រើ​តម្រូវ​ការ​ដឹកជញ្ជូន​នៃ​សមាគម​ Irvine ជាមួយ​នឹង​រថយន្ត​អគ្គិសនី​សុទ្ធ​សម្រាប់​ចម្ងាយ​មធ្យម​ពី​ស្ថានីយ​រថភ្លើង​ Irvine ទៅ​ដល់​បរិវេណ​ UC និង​ការិយាល័យ​ជំនួញ​ក្នុង​ស្រុក​ផង​ដែរ​។

លើស​ពី​នេះ​ ក្រុមហ៊ុន​ Toyota បាន​ប្រកាស​ពី​ការ​ងាក​ចេញ​ពី​រថយន្ត​អគ្គិសនី​ពេញលេញ​។ អនុប្រធាន​ក្រុមហ៊ុន​លោក​ Takeshi Uchiyamada បាន​និយាយ​ថា​ សមត្ថភាព​ចរន្ត​នៃ​រថយន្ត​អគ្គិសនី​មិន​អាច​បំពេញ​តម្រូវ​របស់​សង្គម​បាន​ទេ​ ទាំង​ចម្ងាយ​ដែល​រថយន្ត​អាច​ធ្វើ​ដំណើរ​បាន​ ឬ​តម្លៃ​ ឬ​រយៈពេល​នៃ​ការ​សាក​ថ្ម​។ ការ​សង្កត់​ធ្ងន់​របស់​ក្រុមហ៊ុន​ Toyota នឹង​ផ្ដោត​ជា​សំខាន់​ម្ដង​ទៅ​លើ​គោលគំនិត​កូន​កាត់​ ហើយ​ម៉ូដែល​កូនកាត់​ថ្មី​ Gas-electric ចំនួន​ ២១ គ្រឿង​ បាន​កំណត់​សម្រាប់​ទីផ្សារ​ត្រឹម​ឆ្នាំ​ ២០១៥។

គម្រោង​របស់​ក្រុមហ៊ុន​ Toyota បាន​ហៅថា​ Ha:mo (Harmonious Mobility Network) កំពុង​ប្រើប្រាស់​ Toyota i-Road ជា​រថយន្ត​អគ្គិសនី​សុទ្ធ​ ដែល​រួម​បញ្ចូល​នូវ​សក្ដានុពល​ទាំង​រថយន្ត​ និង​ម៉ូតូ​។ គម្រោង​កំពុង​ដំណើរការ​ក្នុង​ទីក្រុង​ Grenoble ប្រទេស​បារាំង​, ទីក្រុង​ Toyota ប្រទេស​ជប៉ុន​ និង​ទីក្រុង​ Tokyo ប្រទេស​ជប៉ុន​ផង​ដែរ​។

Hydrogen fuel-cell

នៅ​ឆ្នាំ​ ២០០២ ក្រុមហ៊ុន​ Toyota បាន​ចាប់ផ្ដើម​កម្មវិធី​អភិវឌ្ឍន៍​ និង​សាកល្បង​លើ​ Toyota FCHV ដែល​ជា​រថយន្ត​ Hybrid hydrogen fuel cell ដោយ​ផ្អែក​លើ​ Toyota Highlander ក្នុង​ការ​ផលិត​ SUV។ ក្រុមហ៊ុន​ Toyota ក៏​បាន​បង្កើត​រថយន្តក្រុង​ FCHV ដោយ​ផ្អែក​លើ​រថយន្ត​ក្រុង​លក្ខណៈ​ Low-floor របស់​ Hino Blue Ribbon City។

ក្រុមហ៊ុន​ Toyota បាន​បង្កើត​នូវ​គំរូ​មួយ​ចំនួន​នៃ​ FCHV តាំង​ពី​ឆ្នាំ​ ១៩៩៧ រួមមាន​ Toyota FCHV-1, FCHV-2, FCHV-3, FCHV-4 និង​ Toyota FCHV-adv។ គោលគំនិត​រថយន្ត​ Toyota FCV-R fuel cell បាន​បង្ហាញ​នៅ​កម្មវិធី​ Tokyo Motor Show ឆ្នាំ​ ២០១១។ រថយន្ត​ FCV-R sedan មាន​កៅអី​ ៤ ហើយ​មាន​នូវ​ Fuel cell stack រួមមាន​ ធុង​អ៊ីដ្រូហ្សែន​ដែល​មាន​សំពាធ​ខ្ពស់​ ៧០ MPa ដែល​អាច​ចែកចាយ​បាន​ចម្ងាយ​ ៧០០ គីឡូម៉ែត្រ​ ក្រោម​ការ​សាកល្បង​នូវ​វដ្ដ​ JC08 ដោយ​ជប៉ុន​។ ក្រុមហ៊ុន​ Toyota បាន​និយាយ​ថា​ រថយន្ត​មាន​គម្រោង​ដំណើរការ​ក្នុង​ឆ្នាំ​ ២០១៥។

ក្នុង​ខែ​សីហា​ ឆ្នាំ​ ២០១២ ក្រុមហ៊ុន​ Toyota បាន​ប្រកាស​គម្រោង​ខ្លួន​ ដើម្បី​ចាប់ផ្ដើម​លក់​រាយ​នូវ​រថយន្ត​ Hydrogen fuel-cell sedan ក្នុង​រដ្ឋ​កាលីហ្វញ៉ា​ នៅ​ឆ្នាំ​ ២០១៥។ ក្រុមហ៊ុន​ Toyota រំពឹង​ថា​នឹង​មាន​ភាព​ឈាន​មុខ​គេ​ក្នុង​បច្ចេកវិទ្យា​នេះ​។ គំរូ​រថយន្ត​ Hydrogen fuel cell ដំបូង​របស់​ខ្លួន​បាន​តាំង​បង្ហាញ​នៅ​ខែ​វិច្ឆិកា​ ក្នុង​កម្មវិធី​ Tokyo Motor Show ឆ្នាំ​ ២០១៣ ហើយ​ក្នុង​សហរដ្ឋអាមេរិក​នៅ​ខែ​មករា​ ក្នុង​កម្មវិធី​ Consumer Electronics Show ឆ្នាំ​ ២០១៤។

រថយន្ត​ ​Hydrogen fuel-cell ដំបូង​របស់​ក្រុមហ៊ុន​ Toyota បាន​ដាក់​លក់​ជា​លក្ខណៈ​ពាណិជ្ជកម្ម​។ Toyota Mirai បាន​បង្ហាញ​នៅ​ខែ​វិច្ឆិកា​ ឆ្នាំ​ ២០១៤ នៅ​កម្មវិធី​ Los Angeles Auto Show។ ក្នុង​ខែ​មករា​ ឆ្នាំ​ ២០១៥ វា​បាន​បង្ហាញ​ថា​ការ​ផលិត​នៃ​រថយន្ត​ ​Mirai fuel cell នឹង​បង្កើន​ពី​ ៧០០ គ្រឿង​ក្នុង​ឆ្នាំ​ ២០១៥ ទៅ​ប្រមាណ​ជា​ ២,០០០ គ្រឿង​ក្នុង​ឆ្នាំ​ ២០១៦ និង​ ៣,០០០ ក្នុង​ឆ្នាំ​ ២០១៧។ ការ​លក់​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​ជប៉ុន​បាន​ចាប់ផ្ដើម​នៅ​ថ្ងៃ​ទី​ ១៥ ខែ​ធ្នូ​ ឆ្នាំ​ ២០១៤។​ រដ្ឋាភិបាល​ជប៉ុន​មាន​គម្រោង​គាំទ្រ​ដល់​ការ​ធ្វើ​ពាណិជ្ជកម្ម​នៃ​រថយន្ត​ Fuel-cell នូវ​ប្រាក់​ឧបត្ថម្ភ​ប្រហែល​ ​១៩,៦០០ ដុល្លារ។

ការ​លក់​រាយ​នៅ​ក្នុង​សហរដ្ឋអាមេរិក​បាន​ចាប់ផ្ដើម​ក្នុង​ខែ​សីហា​ ឆ្នាំ​ ​២០១៥​ ​មុន​មាន​ការ​លើក​ទឹកចិត្ត​ពី​រដ្ឋាភិបាល​។ Mirai មាន​តែ​នៅ​រដ្ឋ​កាលីហ្វញ៉ា​ប៉ុណ្ណោះ​។ ទីផ្សារ​ចេញ​ក្នុង​អឺរ៉ុប​បាន​កំណត់​នៅ​ខែ​កញ្ញា​ ឆ្នាំ​ ២០១៥ ហើយ​ដំបូង​ឡើយ​មាន​តែ​នៅ​ចក្រភពអង់គ្លេស​, អាល្លឺម៉ង់​ និង​ដាណឺម៉ាក​ ហើយ​បន្ទាប់​គឺ​ប្រទេស​ដទៃ​ទៀត​ក្នុង​ឆ្នាំ​ ២០១៧។ ក្នុង​ឆ្នាំ​ ២០១៥ ក្រុមហ៊ុន​ Toyota បាន​ចេញ​នូវ​ប៉ាតង់​ចំនួន​ ៥,៦០០ សម្រាប់​ការ​ប្រើប្រាស់​ដោយ​ឥត​គិត​ថ្លៃ​រហូត​ដល់​ឆ្នាំ​ ២០២០ ដែល​សង្ឃឹម​ថា​នឹង​ជួយ​ផ្សព្វផ្សាយ​ការ​អភិវឌ្ឍន៍​ទូទាំង​ពិភពលោក​នៃ​បច្ចេកវិទ្យា​ Hydrogen fuel-cell។

រថយន្ត

ត្រឹម​ឆ្នាំ​ ២០០៩ ក្រុមហ៊ុន​ Toyota បាន​ចុះ​បញ្ជី​ជា​ផ្លូវការ​ម៉ូដែល​ខុស​គ្នា​ប្រមាណ​ ៧០ ប្រភេទ​ដែល​បាន​លក់​ក្រោម​ឈ្មោះ​ម៉ាក​របស់​ខ្លួន​ ​រួមមាន​ sedans, coupes, vans, trucks, hybrids និង​ crossovers។ ម៉ូដែល​ជាច្រើន​នៃ​ម៉ូដែល​ទាំង​នេះ​បាន​ផលិត​ជា​ រថយន្ត​អ្នក​ដំណើរ​ Sedans ដែល​មាន​ចាប់​ពី​រថយន្ត​ Subcompact Toyota Yaris និង​ Compact Corolla ទៅ​ Camry ទំហំ​កណ្ដាល​ និង​ Avalon ទំហំ​ពេញ​។ រថយន្ត​រួមមាន​ Previa/Estima, Sienna និង​ផ្សេងៗ​ទៀត​។ រថយន្ត​តូច​មួយ​ចំនួន​ដូចជា​ xB និង​ tC ​ត្រូវ​បាន​លក់​ក្រោម​ Brand Scion។

Toyota-C-HR​ ​ឆ្នាំ ២០១៨ ជារថយន្តប្រភេទ Crossovers

SUVs និង​ crossovers

ក្រុមហ៊ុន​ Toyota crossovers មាន​ចាប់​ពី​ Compact Matrix និង​ RAV4 ទៅ​ Venza ទំហំ​កណ្ដាល​ និង​ Kluger ឬ​ Highlander។ ក្រុមហ៊ុន​ Toyota SUVs មាន​ចាប់​ពី​ 4Runner ទំហំ​កណ្ដាល​ ទៅ​ Land Cruiser ទំហំ​ពេញ​។ SUVs ដទៃ​ទៀត​រួមមាន​ Prado, FJ Cruiser, Fortuner និង Sequoia៕

ទទួល​បាន​ព័ត៌មាន​ថ្មីៗ គន្លឹះ​មាន​ប្រយោជន៍​រួម​ទាំង​ចំណេះដឹង​ផ្សេង​ៗ​ពី​បច្ចេកវិទ្យា កុំភ្លេចចុច Like Page Sabay News Technology...

ចុចអានបន្ត ៖

ប្រភព៖ en.m.wikipedia.org   ប្រែសម្រួល ​៖ ប៊ុន ធឿន