ហេតុផល​ចម្បងអ្វី​ខ្លះ​ នៅ​ពី​ក្រោយ​ការ​​​វាយតម្លៃ​​ការងារ​បុគ្គលិក​?

  • 2017-07-17 04:00:13
  • ចំនួនមតិ 0 | ចំនួនចែករំលែក 0

ចន្លោះមិនឃើញ

ការវាយតម្លៃការងារ ​គឺជា​ផ្នែក​មួយ​ដ៏សំខាន់ ​ក្នុង​ការ​វាស់ស្ទង់​​ពី​កម្រិត​សមត្ថភាព​ ឆន្ទៈ ឥរិយាបថ និង​ប្រសិទ្ធិ​ភាព​ការងារ​របស់​បុគ្គលិក​។ យ៉ាង​ណា​មិញ​​ការ​វាយ​តម្លៃ​ការងារ ត្រូវ​ឈរ​លើ​គោលការណ៍​​មួយ​ច្បាស់​​លាស់ បើ​មិន​ដូច្នេះ​ទេ អាច​ធ្វើ​ឲ្យ​ប៉ះពាល់​ដល់​ទំនុកទុកចិត្ត​​ និង​សតិ​អារម្មណ៍​បុគ្គលិក។ ដើម្បី​ជ្រាប​ច្បាស់​ថា តើ​​ការវាយតម្លៃការងារ​បុគ្គលិក​មានសារៈសំខាន់​យ៉ាង​ណា សូម​ប្រិយមិត្ត​តាមដាន​​​កិច្ច​សម្ភាស​រវាង……និង​លោក ឡេង សេងឡន ជំនួយ​ការ​ប្រធាន​នាយក​ប្រតិបត្តិ នៃ​គ្រឹះស្ថាន​មីក្រូហិរញ្ញវត្ថុ ព្រីនស៍ ហ្វាយនែន ភីអិលស៊ី (Prince Finance Plc )ដូចតទៅ៖

លោក ឡេង សេងឡន

**១) តើការវាយតម្លៃ​ការងារ​បុគ្គលិក​មាន​ភាពចាំបាច់​អ្វីខ្លះ?**

លោក ឡេង សេងឡន៖ ការវាយ​តម្លៃ​ការងារ​របស់​បុគ្គលិក គឺជាការ​ងារ​មួយ​​ក្នុងចំណោ​មការទទួល​ខុ​សត្រូវ​ស្នូល​របស់​ថ្នាក់​ដឹក​នាំ​ នៃ​គ្រឹះស្ថាន​នានា​ មិន​ថា​ឯកជន​ ឬ​រដ្ឋ​នោះ​ទេ។ ជាទូទៅ​មាន​ការ​លើក​ឡើង​ថា ហេតុ​អ្វី​​បាន​ជា​យើង​ត្រូវ​ធ្វើ​វា? វា​គឺជាឧបករណ៍​នៃ​ការដឹក​នាំ​ការងារ​ ដែល​បុគ្គលិក​មួយរូបៗ ធ្វើ​ការងារ​នៅ​ក្រោម​យើងតែងរំពឹង​ថា ថ្នាក់​គ្រប់គ្រង​នឹង​អនុវត្ត​​​ការងារ​វាយតម្លៃ​មួយ​ ដែល​ធ្វើ​ឲ្យ​ពួក​គាត់​ទទួល​យក​បាន​ ព្រោះ​វាតំណាង​ឲ្យការ​សម្រេ​ចចិត្ត​សំខាន់ៗ របស់​ថ្នាក់ដឹក​នាំ​មាន​ដូចជាការ​ផ្តល់​នូវ​ប្រាក់រង្វាន់​លើក​ទឹកចិត្ត បំណាច់​ឆ្នាំ​ ការ​តម្លើង​តួនាទី​ ការ​តំម្លើង​ប្រាក់​បៀវត្ស​​ប្រចាំ​ឆ្នាំ​​ជាដើម។ អញ្ចឹង​យើង​​ក្រឡេក​ទៅ​វិញ​ថា ​ការ​វាយតម្លៃ​មួយ​ ដែល​មិន​បានរៀបចំ​ត្រឹមត្រូវ​​វា​នឹងប៉ះពាល់​ដល់​ស្មារតី​របស់​បុគ្គលិក​ទាំងអស់​គ្នា​។ អ៊ីចឹង​ការរៀបចំ​វាយតម្លៃ​មួយ​មិន​បាន​ច្បាស់​លាស់ ដែលធ្វើ​ឲ្យ​​បុគ្គលិក​មួយ​រូប​ៗ​មិន​អាច​ទទួល​យក​បាន​អ្នក​ខ្លះ​គាត់​បាន​ច្រើន​ជាង​អ្វី​ដែល​គាត់​គួរទទួល​បាន​ អ្នក​ខ្លះ​គាត់​បាន​តិច​ជាងអ្វី​ដែល​គាត់​គួរ​ទទួល​បាន​​វាធ្វើ​ឲ្យ​បរិស្ថាន​ការងារ​របស់​គ្រឹះស្ថាន​ទាំងមូល​ហ្នឹង​មាន​​ការធ្លាក់ចុះ​។ អញ្ចឹង​ប្រសិទ្ធភាព​ និង​លទ្ធផល​នៃ​ការងារ​របស់​បុគ្គលិក​គ្រប់​រូប​នឹង​ធ្លាក់ចុះ​តាម​ហ្នឹង​ដែរ។

២) តើ​ការវាយតម្លៃ​បុគ្គលិក​ត្រូវ​ឈរ​លើ​​គោលការណ៍​ប៉ុន្មាន​ចំណុច? អ្នក​ណាជាអ្នក​ចូលរួម​វាយតម្លៃ?

លោក ឡេង សេងឡន៖ ជាទូទៅ​​ការងារ​វាយតម្លៃ​បុគ្គលិក ខ្ញុំ​នឹងជឿ​ថា ថ្នាក់​ដឹក​​នាំ​មួយ​រូបៗ​មាន​​គំនិត និង​គោល​ការណ៍​មិន​ខុស​ពីគ្នា​នោះ​ទេ សំខាន់​ស្ថិត​នៅ​លើ​ការអនុវត្ត​ជាក់ស្តែង។ ដូច្នេះ​គោល​ការនៃ​ការវាយតម្លៃ​បុគ្គលិកសំខាន់ៗ​មានពីរ​ ទី​១ ពាក់​ព័ន្ធ​ថា តើ​កត្តាអ្វី​ខ្លះដែល​យើង​យកមក​ប្រើ ដើម្បីវាយតម្លៃ​បុគ្គលិក។ ពាក់ព័ន្ធទៅ​នឹងកត្តា​ ដែលយើង​យក​មក​វាយតម្លៃ​បុគ្គលិក​ ចំពោះ​ខ្ញុំ​ជាថ្មី​ម្តងទៀត​ដូ​ចតែគ្នាទេ។ ដូច​ថ្នាក់​ដឹក​នាំ​​ផ្សេងៗ​លទ្ធផល​ការងារ​រំពឹង​ទុក​​ ដែល​បុគ្គលិក​គាត់​អនុវត្ត​បាន​ធៀប​ ​ជាមួយ​នឹងផែន​ការ។​​ ទី​២​ គឺសមត្ថភាព​របស់​គាត់​ អ៊ីចឹងក្នុង​សមត្ថភាព​វាតែងតែមានពីរកត្តា គឺសមត្ថភាព​បច្ចេកទេស​ការងារ​គាត់​ និង​សមត្ថភាព​ផ្នែក​ទន់ (soft skill) ក្នុងការដែល​គាត់​មាន​ភាពអំណត់​ ម្ចាស់​ការលើ​ការងា​រ​ តស៊ូ ស្មារតី​មុះមុត​។ ទាំងអស់​ហ្នឹង​ហើយ ​ដែល​យើង​ព្យាយាមបញ្ចូលទៅ​ក្នុង​រង្វាស់​កត្តានៃ​ការវិនិច្ឆ័យ​ វាស់វែង​ពីលទ្ធ​ផល​ការងារ​​ក៏ដូចជាសមត្ថភាព​របស់គាត់។​ ចំណុច​មួយ​ទៀត​ ទាក់ទងនឹង​ដំណើរការ​នៃ​ការវាយតម្លៃ​វិញ​ស្តង់ វា​មិន​ខុស​ពីគ្នាប៉ុន្មានទេ។ យើងចាប់​ពីការរៀបចំផែន​ការ លទ្ធផល​ការងារ​រំពឹងពីបុគ្គលិកមួយរូបៗ​ហ្នឹងមានអ្វី​ខ្លះ​? តើយើងចង់​វាស់​វែងទៅ​លើ​សមត្ថភាពគាត់​ហ្នឹងវាស់វែង​យ៉ាងដូចម្តេច? អ៊ីចឹងបន្ទាប់ពីយើង​រៀបចំ​ផែន​ការជាទូទៅ​ អាច​ថាមាន​ពីរ​ទៀត​ តើយើងវាស់ពីក្រោម​ឡើង​លើ​ ឬ​ពី​លើ​មក​ក្រោម​។ អញ្ចឹងផែន​ការជាទូទៅ​វាស់វែង​ពីខាងលើ​មក​ខាង​ក្រោម​។​ នៅពេលដែល​យើង​សម្រេចបាន​ផែន​ការ ដែល​មាន​ការ​យល់​ស្រប​ពីបុគ្គលិកផ្ទាល់ ថ្នាក់​ដឹក​​នាំ​ផ្ទាល់របស់គាត់​ ព្រមទាំងថ្នាក់​គ្រប់គ្រងទាំង​មូលរបស់​គ្រឹះស្ថាន​ ដំណាក់​កាល​មួយ​ទៀត ​គឺយើង​ចាប់​ផ្តើមវាស់វែង​នូវ​ការអនុវត្ត​បាន​ប្រៀបធៀបទៅនឹង​ផែនការ​ ដែល​យើង​យល់​ស្រប​គ្នា​។ ជាទូទៅ​ការវាស់វែង​ និង​វាយតម្លៃ​លទ្ធផល​ការងារ​បុគ្គលិក​ គឺមាន​បី​​ក្រុម​​ ទី​១ បុគ្គលិក​ខ្លួនឯងផ្ទាល់ ដែល​ជាកម្មវត្ថុ​នៃ​ការវាយ​តម្លៃ​ ទី២ អ្នក​គ្រប់គ្រងផ្ទាល់​ ទី​៣​ សមាជិកអចិន្រ្តៃយ៍​ ដែល​​តំណាងឲ្យ​អគ្គនាយកដ្ឋាន​ធនធានមនុស្ស​ មិន​ថា​ បុគ្គលិក​ក្នុងតួនាទីណាទេ គាត់​តែងតែ​ចូលរួម​ក្នុងការវាយតម្លៃ ដើម្បីធានាបាន​នូវតម្លាភាព​ ភាព​ទទួល​យក​បាន​របស់​បុគ្គលិក​មួយរូបៗ​ ពីព្រោះយើង​​ដឹង​ហើយថា ការវាយតម្លៃ​របស់​បុគ្គលិក​ផ្ទាល់​​ពេល​ខ្លះតែងយល់​ថាខ្លួន​ឯង​បំពេញការងារ​បាន​ល្អ​ ខណៈពេល​ដែលថ្នាក់​​គ្រប់គ្រងរបស់​គាត់​គិត​ថា មិន​ទាន់ពេញចិត្ត​នៅឡើយ។ អញ្ចឹង​ប្រាកដ​ជាមានការ​សម្របសម្រួល​ពីផ្នែកធនធានមនុស្ស​​ តើមាន​ចំណុច​កន្លែងណាមួយ​​ ដែល​ធ្វើ​ឲ្យមាន​គម្លាត​នៃ​ការវាយតម្លៃ​បុគ្គលិក​ក៏ដូចជា​ថ្នាក់​គ្រប់​គ្រងរបស់​គាត់​ហ្នឹងឯង។

៣) តើ​ការវាយតម្លៃ​បុគ្គលិក​ជួយ​អ្វី​ខ្លះ​ដល់​ប្រតិបត្តិការការងារ​ប្រចាំថ្ងៃ?​ ឬសតិអារម្មណ៍ដែរឬទេ​?

លោក ឡេង សេងឡន៖ ជាទូទៅ​​បើនិយាយ​ឲ្យ​ស្រួល​ស្តាប់​ យើង​ខ្លួន​ឯង​បើទោះ​ថា មិន​មែន​​ជាការវាស់វែង​វាយតម្លៃ​ការរងារ​ ក៏​យើងមិន​ចង់​ប្រឈមការពិត​ដែរ​មិន​អញ្ចឹង! មិន​ខុស​អី​ពីថា ​ប្រសិន​ជាអត់​មាន​ការវាស់​វែង​ខ្ញុំ​បំពេញ​ការងារ​ល្អ​មិន​ល្អ​គឺ​ អត់​មាន​អ្នក​ណាដឹង​ ប៉ុន្តែ​ប្រសិនខ្ញុំ​បំពេញការងារ​​មិន​ល្អ​​ ដោយ​សារ​សមត្ថភាព​ខ្ញុំ​ខ្វះ​ អ៊ីចឹងការវាយតម្លៃ​នឹង​ឆ្លុះ​បញ្ចាំ​ងថា យើង​មិន​ទាន់​បំពេញការងារ​បាន​ល្អ​ទេ​។ អញ្ចឹងធម្មតា​យើង​​ដឹង​ថា យើង​បំពេញការងារ​មិន​ល្អ​។ ប្រៀបដូចជាយើង​ឈឺ​​មិន​ចង់​ទៅ​ពេទ្យ​​ ដើម្បី​មិន​ឲ្យពេទ្យ​ដឹង​ថា យើង​ឈឺ​យ៉ាងដូច្នេះដែរ។ ​ការវាយ​តម្លៃ​ គឺជាយន្តការមួយ​ជំរុញ​ឲ្យ​យើងទាំងអស់​គ្នា​ មិន​ថា មន្រ្តីធម្មតា​ ឬ​ថ្នាក់​ដឹក​នាំទេ​ ឲ្យ​គាត់ដឹងថា​ លទ្ធផល​ការងាររបស់​គាត់​ប្រៀបធៀប​នឹងលទ្ធផល​រំពឹង​ទុក​​របស់​គាត់​ដល់​កម្រិតណា? ហើយ​បើសិនជាលទ្ធផល​ការងារ​របស់​គាត់​នៅមាន​កម្រិត​នៅឡើយ​ អាច​មកពីសមត្ថភាពរបស់​គាត់​ដែលមិនទាន់​មានសមត្ថភាព​​គ្រប់គ្រាន់​​ក្នុងការបំពេញ​កិច្ច​ការងារ​ហ្នឹង។ ​ចឹងយើង​អា​ចរៀបចំបណ្តុះ​បណ្តាលគាត់ ដើម្បី​ឲ្យគាត់​មានសមត្ថភាពគ្រប់គ្រាន់​​បង្កើត​នូវលទ្ធផល​ការងារ​ ដែល​យើង​រំពឹងទុក​ខ្ពស់​ពីអ្វីដែល​គាត់​អាច​បង្កើត​មក​បច្ចុប្បន្ន។​​ ការប៉ះពាល់​សតិអារម្មណ៍ពិតជាប៉ះពាល់​​ជាពិសេស​ពីដំបូង​ បានន័យ​ថានៅពេល​​គ្រឹះស្ថាន​​ចាប់​ផ្តើម​ប្រតិបត្តិការមក​អត់​វាស់​វែង​ជាក់ស្តែងទេ យើង​ផ្តោតតែបុគ្គលិកមួយរូបៗ​ខំ​​ធ្វើ​កិច្ច​ការងារឲ្យ​បាន​ច្រើន​ ឲ្យ​បានអស់​ពីកម្លាំង​កាយ​ចិត្ត​។ ​បានន័យ​ថាអត់មាន​ការវាស់​វែងមួយ​ ប៉ុន្តែដល់​ដំណាក់​កាល​មួយ​​យើងទាមទារ​ឲ្យមានការ​វាស់​វែង​​នូវ​លទ្ធផល​ការងារ​ និង​សមត្ថភាព​មួយ​ច្បាស់​លាស់។ ចឹង​ក្នុង​ដំណាក់​កាល​ហ្នឹងហើយ​ដែល​​គាត់ត្រូវ​ធ្វើ​ក្នុងបរិបទមួយ​ពីការ​ខិតខំធ្វើ​ឲ្យ​បា​ន​ច្រើន​បំផុត​ ទៅ​ជាធ្វើ​កិច្ច​ការណា​​ត្រូវ​បាន​កំណត់​ជាមួយ​​គ្នា​​ជាស្រេច​។ អញ្ចឹង​​មិន​មែន​មានន័យ​ថា ធ្វើ​ច្រើន​ដឹង​តែ​លទ្ធផល​​ការងារ​យើង​ហ្នឹង​ចូលរួម​ចំណែក​អភិវឌ្ឍន៍​គ្រឹះស្ថាន​យើង​​ដូច​ពីមុននោះទេ។ គាត់​ត្រូវ​តែ​ទទួល​ស្គាល់មួយ​ផ្នែកថា កិច្ចការងារមួយ​ចំនួន​ដែល​គាត់​ធ្វើ​ពីមុន​មក​​អាច​នឹងត្រូវ​គេ​ប្រាប់​ថា ឈប់ធ្វើ​សិន​​ ប៉ុន្តែគាត់​ត្រូវ​ប្តូរទៅ​ធ្វើ​កិច្ចការងារ​ផ្សេង ដែល​គ្រឹះស្ថាន​ក៏ដូច​ជា​គណៈគ្រប់គ្រងយល់​ថា ការបំពេញ​កិច្ច​ការងារ​ថ្មី​នឹងចូលរួម​ចំណែក​អភិវឌ្ឍន៍​គ្រឹះស្ថាន​យើង​បាន​ល្អជាងមុន​។ ស្មារតី​យើង​បើយើង​ថាខំមិនចាំ​បាច់វាស់វែង ខំដោយ​យើ​ង​ចង់​ធ្វើ​រៀង​ៗ​ខ្លួន​ប្រាកដជាស្រួល​។ អញ្ចឹង​ស្មារតី​មួយ​ទទួ​លយក​ការពិត​ ប្រឈម​មុខចំពោះការពិត​​ ទាមទារថា​គាត់​ខ្វះសមត្ថភាព​មែន​ ត្រូវ​តែពង្រឹងសមត្ថភាព​ និង​បំពេញ​កិច្ចការថ្មី​ឲ្យ​បាន​ល្អ​។​      អញ្ចឹងធម្មតា​ទេ​​យើងត្រូវមាន​ភាព​បត់បែន​ចិត្ត​យើងធ្វើ​ការផ្លាស់ប្តូរ​ពីអ្វី​ដែលយើង​ចង់​ ទៅជាអ្វីដែល​យើង​ត្រូវ​តែ​ធ្វើ​ ចាំ​បាច់ត្រូវតែធ្វើ ក្រោមការកំណត់​នៅក្នុងផែន​ការ​ដែ​ល​យើងធ្វើ​ជាមួយ​​គ្នា​។

៤) ជាទូទៅ​​ការវាយតម្លៃ​ការងារ​ ត្រូវ​ធ្វើ​ឡើង​រយៈពេល​ប៉ុន្មានដង​ក្នុង​មួយ​ឆ្នាំ​?

លោក ឡេង សេងឡន៖ ការវាយតម្លៃ​នៅទីណាក៏ដូចទីណាដែរ គឺវាយតម្លៃ​ប្រចាំ​ឆ្នាំ​ ប៉ុន្តែ​ខ្ញុំ​ជឿថា វិសាលភាព និង​វដ្ត​នៃ​ការវាយតម្លៃ​អាច​នឹងខុសគ្នា ពីគ្រឹះស្ថានមួយ​ទៅ​គ្រឹះស្ថានមួយ​ ខ្ញុំ​លើក​ឧទាហរណ៍​ដូចនៅទីនេះអ៊ីចឹង ការវាយតម្លៃ គឺយើងអនុវត្ត​ផែន​ការរយៈពេល​មួយ​ឆ្នាំ​។ ប៉ុន្តែ​ការវាយតម្លៃ​ទៅ​លើការវិវឌ្ឍនៃការអភិវឌ្ឍន៍​ការងារ​​ គឺយើង​នឹងព្យាយាម​ធ្វើ​ជារៀងរាល់​ខែ។ អញ្ចឹងទោះបីថា ផែនការ​នៃ​លទ្ធផ​ល​ការងារ​រំពឹងទុក​​​កំណត់​ក្នុង​រយៈពេល​​មួ​យ​ឆ្នាំ​ក៏ដោយ​ មាន​គោលដៅ​មួយ​ គឺធ្វើ​ការវាស់វែង​ការអនុវត្ត​ការងារជារៀងរាល់​ខែ។ អញ្ចឹងរយៈពេល​មួ​យ​ឆ្ នាំ​គាត់​សម្រេចបានលទ្ធផល​​ការងារល្អ​​ អាច​ថា​មួយខែ​ដំបូង ពីរ​ខែ​ដំបូង បីខែដំបូង គាត់​សម្រេ​ច​បាន​លទ្ធផ​ល​ ដែលយើង​រំពឹងទុក​ ក្នុងរយៈពេល​មួយ​ឆ្នាំ​​ បញ្ជាក់ថា គាត់​មានសមត្ថភាព​ជាបុគ្គលិក​មួយ​រូប ដែលមានលទ្ធផល​ការងារ​ខ្ពស់។ គាត់​អា​ច​នឹងមាន​ឱកាសទទួល​បាន​ការតម្លើង​ប្រាក់បៀរវត្ស ឬមួយ​ក៏កែសម្រួល​ការទទួ​លខុសត្រូវរបស់​គាត់ ​កាន់​តែ​ខ្ពស់ជាងមុន​។ អ៊ីចឹង​ខ្ញុំ​ជឿ​ថាការវាយតម្លៃ​ជាប្រចាំ​ ដែល​គ្រឹះស្ថាន​យើងមានបំណង​នឹងអនុវត្ត​ហ្នឹង​ នឹងធ្វើ​ជាគំរូមួយសម្រាប់​ឲ្យ​បុគ្គលិកទាំងអស់​មានអារម្មណ៍​ថា រាល់​អ្វីដែល​គាត់​ធ្វើ​ នឹងត្រូវ​បានគេពិនិត្យ​ និងវាយតម្លៃ​ជាប្រចាំ រាល់​ចន្លោះខ្វះខាត​នឹងត្រូវ​ណែនាំ​ផ្ទាល់​ ឬតាមរយៈការបណ្តុះ​បណ្តាល ដើម្បីកែលម្អវា។ ដូច្នេះការវាយតម្លៃ​មិន​មែនត្រូវបានធ្វើ​ឡើង​ ដើម្បីបង្រ្គប់​កិច្ចនោះទេ។ ​អញ្ចឹងការសម្ភាសន៍​នេះ គឺចំនឹងកាលៈទេសៈ ដែល​ខាង​ព្រីនស៍ ហ្វាយនែន ភីអិលស៊ី ​នឹងផ្លាស់ប្តូរ​បរិបទ​ថ្មីពីរតែម្តង ពីមុន​​ម្នាក់​ៗ​ធ្វើ​​ការងារ​ផ្អែក​លើ​ស្មារតី​ថាខំឲ្យ​បានច្រើនតាមដែលអាចធ្វើទៅ​បាន ​មក​បរិបទដែល​បុគ្គលិក​គួរតែបំពេញ​កិច្ច​ការ ទៅតាមការកំណត់​ទុក​ជាមុន​។ ​រាល់​ការខ្វះ​ខាត​ដោយ​សមត្ថភាព​ ឬឧបសគ្គនានា​​នឹងត្រូវ​បានដោះស្រាយ​ដោយគណៈគ្រប់គ្រង ដើម្បីឲ្យ​ពួកគាត់​ដឹងច្បាស់​ថា ការងារ​របស់​គាត់​មិ​នមែនធ្វើ​ហើយ​មិន​ដឹងថា វាយតម្លៃហើយចូលរួមអភិវឌ្ឍន៍​គ្រឹះស្ថាន​ដល់​ក​ម្រិត​ណានោះទេ។

៥) ការងារ​ប្រភេទ​ណាខ្លះ​ ដែល​ចាំ​បាច់​ត្រូវ​វាយតម្លៃ​ចំពោះ​បុគ្គលិក​ជាប្រចាំ?

លោក ឡេង សេងឡន៖ ​ខ្ញុំ​ជឿ​ថា​ ការងារ​បែបណា​ក៏​ដោយ​ចាំ​បាច់​ត្រូវ​វាយតម្លៃ​ទាំងអស់​ គ្រាន់តែ​ស្ថិត​នៅ​ក្រោម​ទម្រង់ផ្សេងៗ​គ្នា​​។ តាម​ពិត​ទោះជាអ្នក​បម្រើការងារតាម​ផ្ទះ​ក៏ទទួល​បានការវាយតម្លៃ​ដែរ គ្រាន់តែ​​មិន​ស្ថិត​ក្រោម​ទម្រង់​ស្តង់ដារ ដែល​គេហៅ​ថា ការវាយតម្លៃ​តាមទស្សនៈរបស់​អ្នក​ជំនាញធនធានមនុស្ស ​ឬក៏ជំនាញ​ផ្នែកវាយតម្លៃបុគ្គលិក​តែប៉ុណ្ណោះឯង។ អ៊ីចឹងខ្ញុំ​ជឿថា ការវាយតម្លៃ​តែងតែមាន​ក្នុងទម្រង់សាមញ្ញ​ ដែលពួកគាត់អនុវត្ត ហើយ​ពួកគាត់​ស្ទើតែ​អនុវត្ត​មិន​ដឹង​ខ្លួន​​ មិន​ខុសអីបុគ្គលិក​ខ្លះ​គាត់ចាកចេញទៅ​​គាត់​មិនអស់​ចិត្តថា មិន​ដឹងវាយតម្លៃ​យ៉ាង​ម៉េច? តាមពិត​គ្រឹះស្ថានបាន​វាយតម្លៃ​រួចហើយ គ្រាន់តែ​ថា​មិន​បានចេញ​មក​ជាលក្ខណៈ​​ផ្លូវការ​មួយ​ វាយតម្លៃ​ទៅ​លើ​អ្វី​ ព្រោះថាមនុស្ស​យើង​ម្នាក់ៗមាន​ការវិនិច្ឆ័យ​​ក្នុង​ចិត្ត​​ផ្អែក​ទៅ​លើ​កត្តាផ្សេងៗ​។ ​ចឹង​ហើយ​បានការវាយតម្លៃ​ជាទូទៅ ​ទោះបីជាយ៉ាងណា​​ ក៏វាមាន​ក្នុងទម្រង់​មួយ​បែបសាមញ្ញដែរ។ ការវាយតម្លៃ​ច្រើន​ធ្វើ​ទៅ​លើ​បុគ្គលិកផ្នែក​លក់ ព្រោះការសម្រេចបាន​ការងារ​គាត់​ ឬ​មិន​បាន​​គឺមាន​ការចូលរួម​ចំណែក​ ទៅដល់​កម្រិត​នៃ​ការសម្រេចបានលទ្ធផល ​រួម​របស់​គ្រឹះស្ថាន​ ពិសេស​លទ្ធផល​អាជីវកម្ម​ហ្នឹងឯង។   ចំណែក​បុគ្គលិក​ក្នុងតួនាទីផ្សេងៗ ដូចជាខាងធនធានមនុស្ស ព័ត៌មានវិទ្យា និងហិរញ្ញវត្ថុជាដើម​ តាមពិត​ពួកគាត់​ក៏គួរមានការវាយតម្លៃ​ជាប្រចាំ​ដូច​គ្នា​​ គ្រាន់តែ​ថាជាទូទៅការអនុវត្ត​ពិត​ជាមាន​ការលំបាក​​ ដោយ​សារតែ​កត្តាលទ្ធផល​ការងារ​ ដែលយើងរំពឹងទុកពីតួនាទី​ ក្នុងមុខងា​រជាអ្នក​គាំទ្រ​ហ្នឹង ប្រាកដជាមាន​ភាព​លំបាក។ អញ្ចឹង​​ហើយ​បាន​​កន្លងមក​​ក្នុងតួនាទី​បុគ្គលិក​ជាអ្ន​កគាំទ្រមាន​ការលំបាក​ ឬ​ក៏​មិន​មាន​ការវាយតម្លៃ​មួយលម្អិត​ដិត​ដល់​ដូចជាបុគ្គលិក​ផ្នែក​លក់។ ប៉ុន្តែ​ទោះ​យ៉ាង​គ្រឹះស្ថាន​យើង​នឹងធ្វើ​ការវាយតម្លៃ​សម្រាប់​បុគ្គលិក​គ្រប់​រូបតែម្តង។

៦) ការវាយតម្លៃការងារភាគច្រើន ធ្វើឡើងចំពោះសហគ្រាស និងក្រុមហ៊ុន។ តើអាជីវកម្មគ្រួសារ គួរតែមាន ការវាយតម្លៃការងារបុគ្គលិកកម្មករទេ?

លោក ឡេង សេងឡន៖​ បាទ !! តាមពិត​ទៅ​ការវាយតម្លៃ​ស្ថិត​នៅ​លើ​ទម្រង់ និង​វិសាលភាព​នៃ​ការវាយតម្លៃ​។ ក្រុមហ៊ុនលក្ខណៈគ្រួសារ​ ក៏​គាត់​មាន​ការវាយតម្លៃ​ដែរ ​គ្រាន់តែ​​វាមានលក្ខណៈសាមញ្ញ។ គាត់​មិន​បានកំណត់​ជាគោល​ដៅអ្វី​ ដែល​បុគ្គលិក​គួរ​តែ​សម្រេច​បានទេ​។ ប៉ុន្តែ​ប្រាកដ​ថា ក្នុងស្មារតី​ខំធ្វើ​ការចំពោះ​មុខ​ប្រកបដោយភាពទទួលខុសត្រូវ​។ ​អ៊ីចឹង​ប្រាក​ដ​ជាគាត់​មាន​​ គ្រាន់​តែ​គាត់​មិន​បញ្ចេញ​មក​ជាលក្ខណៈផ្លូវការ​។ ​មួយ​វិញ​ទៀត​ ការរៀបចំដំណើរការ ​នៃ​ការវាយតម្លៃ​មាន​ភាពស្មុគ​ស្មាញ ​វាទាមទារ​ឲ្យមាន​ប្រព័ន្ធគាំទ្រ​មួយ​ ដែល​យើង​អា​ចយក​មក​អនុវត្ត​​នូវ​ការ​វាយតម្លៃ​នេះ​បាន​។ អ៊ីចឹងពួកគាត់​ក៏​មិនមានធនធាន​ មិនថាធនធានមនុស្ស​ ឬ​ក៏​ប្រព័ន្ធមួយ ​ដើម្បី​គាំទ្រ​នូវការវាយតម្លៃ​របស់​គាត់​ទេ​។ ទោះយ៉ាង​ណាពេល​ខ្លះ​ការវាយតម្លៃ​គ្រាន់តែ​ប្រើប្រព័ន្ធ​ មិន​ប្រាកដថា វាយតម្លៃ​មក​បុគ្គលិក​គ្រប់រូបសុទ្ធតែ​សប្បាយចិត្ត​នោះទេ​។ អញ្ចឹង​កន្លែងខ្លះ​ដែល​គិត​មើល​ទៅ​គាត់​មានប្រព័ន្ធការងារ​មួ​យ​ច្បាស់​លាស់​។ ប៉ុន្តែ​សុក្រិត្យ​ភាព​នៃការវាយតម្លៃអាចទាប​ជាងអាជីវកម្ម​ដែលមានលក្ខណៈគ្រួសារ​។ លក្ខណៈ​គ្រួសារ​ការវាយតម្លៃ​គាត់​ស្ទើរតែ​ពិចារណារាល់​កត្តា​ទាំងអស់​ ព្រោះ​គាត់​បានស្គាល់​បុគ្គលិក​អស់​ហើយ​។ អ៊ីចឹងការវាយតម្លៃ​របស់​គាត់ ​គឺសាមញ្ញបំផុត​ ហើយ​បុគ្គលិក​មួយរូបៗស្ទើតែ​អាច​ទទួល​យក​បាន។   សរុបមក​វិញ​ បើគ្មានការវាយតម្លៃ​​ត្រឹមត្រូវទេ​​ ថ្នាក់​គ្រប់គ្រង​ប្រាកដ​ជាប្រឈម​មុខទៅ​នឹងចម្ងល់ មិន​​ឈប់​មិ​នឈររបស់​បុគ្គលិក​មួយរូបៗ​។ ទោះបីគាត់​មិ​ន​បានបញ្ចេញមក​ខាង​ក្រៅ​ជាពាក្យ​សម្ដី ​​ក៏គាត់​បញ្ចេញ​មក​តាមរយៈអារម្មណ៍របស់គាត់​ ដែល​នឹង​បង្ហាញ​ ហើយ​ខ្ញុំ​ជឿថា ថ្នាក់​គ្រប់​គ្រងក៏ត្រូវប្រឈម​ទៅ​នឹងការពិត​មួយ​ហ្នឹងដែរ៕

អត្ថបទ៖ សុផល

អត្ថបទថ្មី