Facebook និង YouTube ព្រួតដៃគ្នាបំបែកឆ្នាំងបាយ អ្នករកលុយតាមអ៊ីនធឺណិត
- 2018-01-29 01:40:49
- ចំនួនមតិ 0 | ចំនួនចែករំលែក 0
Facebook និង YouTube ព្រួតដៃគ្នាបំបែកឆ្នាំងបាយ អ្នករកលុយតាមអ៊ីនធឺណិត
ចន្លោះមិនឃើញ
មានមនុស្សមិនតិចទេដែលបានយក Facebook ឬ YouTube ធ្វើជាឆ្នាំងបាយរបស់ខ្លួន ដោយសារបណ្ដាញទាំងពីរនេះជាប្រភពចំណូលដ៏ធំមួយ។ ប៉ុន្តែមួយរយៈចុងក្រោយនេះបណ្ដាញយក្សទាំងពីរ បានធ្វើការកែប្រែមួយចំនួនដែលប្រៀបដូចជាផ្កាប់ឆ្នាំងបាយអ្នករកលុយតាមអ៊ីនធឺណិត។
១. Facebook
Facebook បានសាកល្បងការបំបែក News Feed ជាពីរកាលពីអំឡុងចុងខែតុលា ឆ្នាំ ២០១៧ កន្លងទៅដោយបានធ្វើការពិសោធន៍លើប្រទេសតូចៗចំនួន ៦ ក្នុងនោះមានទាំងកម្ពុជាផងដែរ។
News Feed ដែលត្រូវបានបំបែកជាពីរនេះមាន News Feed ធម្មតាសម្រាប់បង្ហាញព័ត៌មានទាក់ទងនឹងមិត្តភ័ក្ដិ, ក្រុមគ្រួសារ និង Group និង Explore Feed ដែលជាទីតាំងបង្ហាញ Post របស់ Page ទាំងឡាយ ដែលអ្នកប្រើប្រាស់បានចុច Like។
ការផ្លាស់ប្ដូរនេះបានបង្ខំឲ្យម្ចាស់ Page ទាំងឡាយមិនថាជាអ្នកធ្វើជំនួញ, តារា ឬ អ្នកសារព័ត៌មាន ត្រូវចាយលុយលើការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មប្រសិនបើចង់ឲ្យ Post របស់ខ្លួនបង្ហាញនៅលើ News Feed ដែលផ្ដោតលើមិត្តភ័ក្ដិ និងក្រុមគ្រួសារ។
ក្នុងដំណាក់កាលសាកល្បងមានការត្អូញត្អែរពី Page ជាច្រើនថាធ្លាក់ចុះចំនួន Like លើ Post របស់ខ្លួន ដោយបង្ខំឲ្យ Page ធំៗត្រូវចាយលុយលើការផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម។ ត្បិតថាបែបនេះមែន ប៉ុន្តែ Facebook គិតថាការសាកល្បងនេះប្រព្រឹត្តទៅដោយជោគជ័យ ជាលទ្ធផលនាំឲ្យមានការបំបែក News Feed ជាផ្លូវការសម្រាប់អ្នកប្រើ Facebook ជុំវិញពិភពលោក ដែល Facebook បានប្រកាសចេញដំណឹងនេះនៅដើមខែមករា កន្លងទៅ។
ក្រោយពីប្រកាសដំណឹងនេះភ្លាម Mark Zuckerberg ដែលជាស្ថាបនិកក្រុមហ៊ុន បានធ្លាក់ចុះទ្រព្យសម្បត្តិរបស់ខ្លួនប្រមាណជា ៣,៣ ពាន់លានដុល្លារត្រឹមរយៈពេលតែ ១ ថ្ងៃប៉ុណ្ណោះ។
២. YouTube
នៅថ្ងៃទី ១៧ ខែមករា YouTube បានប្រកាសអំពីច្បាប់ថ្មីសម្រាប់គណនី YouTube ដែលចង់រកលុយពីប្រព័ន្ធរបស់ខ្លួន ដោយតម្រូវឲ្យគណនីទាំងឡាយត្រូវមានចំនួនទស្សនា ៤០០០ ម៉ោង និងមានSubscriber ចំនួន ១ ០០០ នាក់ សម្រាប់រយៈពេល ១២ ខែចុងក្រោយ។
ច្បាប់ថ្មីនេះនឹងមានប្រសិទ្ធភាពនៅថ្ងៃទី ២០ ខែកុម្ភៈខាងមុខ ហើយគណនីណាដែលមិនមានពីរចំណុចខាងលើនឹងត្រូវធ្វើការផ្អាកការ Monetize (ការអនុញ្ញាតឲ្យរកលុយ) ភ្លាម។
បន្ថែមពីនេះ YouTube ក៏បានកែសម្រួលលើកម្មវិធី Ad Revenue-Sharing ហើយធ្វើឲ្យការសុំចូលរួមកម្មវិធីនេះកាន់តែពិបាកជាងមុន។ ការផ្លាស់ប្ដូរមួយទៀតលើ YouTube គឺការរឹតបន្តឹងបន្ថែមលើកម្មវិធី "Google Preferred” ដែលជាកម្មវិធីរកលុយដ៏សំខាន់មួយរបស់អ្នកបង្កើតវីដេអូលើ YouTube។
ការរឹតបន្តឹងនោះគឺរាល់វីដេអូដែលស្ថិតក្នុងកម្មវិធី "Google Preferred” រួមជាមួយវីដេអូរាប់ពាន់ដែលបាន Upload កន្លងមក នឹងត្រូវឆ្លងកាត់ការត្រួតពិនិត្យពីមនុស្សផ្ទាល់ មិនពឹងផ្អែកលើប្រព័ន្ធកុំព្យូទ័រដូចមុន។ ការផ្លាស់ប្ដូរនេះមិនហាមឲ្យមានការបង្ហោះវីដេអូដែលមិនសមរម្យលើ YouTube នោះទេ ប៉ុន្តែនឹងធ្វើឲ្យម្ចាស់វីដេអូ ពិបាករកលុយពីវីដេអូដែលគេបង្ហោះនោះ។
ត្បិតថាច្បាប់ថ្មីនេះនឹងប៉ះពាល់ដល់គណនីតូចៗមួយចំនួន ប៉ុន្តែ ៩៩% នៃគណនីដែលប៉ះពាល់ទាំងនោះរកចំណូលបានតិចជាង ១០០ ដុល្លារកាលពីឆ្នាំមុន ហើយមាន ៩០% រកចំណូលបានតិចជាង ២,៥ ដុល្លារនៅខែមុន៕