រឿង​រ៉ាវ​ ៤ ​យ៉ាង​មិន​គួរ​និយាយ​ពេល​ទើប​ចាប់​ផ្ដើម​ការងារ​ថ្មី

  • 2015-03-13 16:57:41
  • ចំនួនមតិ 0 | ចំនួនចែករំលែក 0

ចន្លោះមិនឃើញ

នៅ​ពេល​ចាប់​ផ្ដើម​ការងារ​នៅ​កន្លែង​ថ្មី ប្រៀប​ដូច​ជា​ត្រូវ​ចូល​ក្នុង​សង្គម​ថ្មី​មួយ ដែល​ត្រូវ​កសាង​ទំនាក់​ទំនង​ជាមួយ​បុគ្គលិក​ថ្មី​ផង​ដែរ។ ពេល​ខ្លះ​ការ​និយាយ​ជួយ​ឲ្យ​មាន​ការ​ប្រាស្រ័យ​ល្អ តែ​ជួន​កាល​វា​បែរ​ជា​​មិន​បាន​ជួយ​ឲ្យ​អ្នក​ល្អ​ប្រសើរ​ទេ តែ​ថែម​ទាំង​ធ្វើ​ឲ្យ​អ្នក​រឹត​យ៉ាប់​កាន់​តែ​ខ្លាំង​ហើយ​ពិបាក​សម្រប​ខ្លួន​ជាង​មុន​ទៀត។

 

អ្នក​បណ្ដុះ​បណ្ដាល​ផ្នែក​ជំនាញ​ការងារ​ និង ​សិក្សា​នៅ​អង្គការ​ស្នាម​ញញឹម​ថ្មី អ្នក​ស្រី ឡេង សុ​ជា​តា បាន​ផ្ដល់​ជា​មតិ​យោបល់​សំខាន់ៗ​តាម​រយៈ​ Sabay អំពី​ចំណុច​ដែល​មិន​គប្បី​និយាយ​នៅ​ពេល​ផ្លាស់​ប្ដូរ​ទៅ​កន្លែង​ការងារ​ថ្មី​ដូច​ខាង​ក្រោម៖

 

រូបតំណាង

 

និយាយ​ដើម​ឬ​ការ​សំងាត់​របស់​ក្រុម​ហ៊ុន

 

មនុស្ស​ដែល​ធ្វើ​ការ​ជាមួយ​គ្នា​តែ​ង​ចង់​ដឹង​ពី​គ្នា​បន្តិច​បន្តួច​ពិសេស​រឿង​អតីតកាល​ និង​ ដំណើរ​ដើម​ហេតុ​ដែល​ជំរុញ​ឲ្យ​​ផ្លាស់​ប្ដូរ​ការងារ។ តែ​បុគ្គលិក​ឆ្លាត​មិន​គួរ​និយាយ​ដើម​រឿង​មិន​ល្អ​របស់​មេ ឬ​ការ​សំងាត់​ផ្សេង​ៗ​របស់​អតីត​ក្រុម​ហ៊ុន​ឡើយ។ វា​មិន​បាន​ធ្វើ​ឲ្យ​គេ​ចូលចិត្ត​បុគ្គលិក​បែប​នេះ​ទេ ផ្ទុយ​ទៅ​វិញ​ធ្វើ​ឲ្យ​គេ​គិត​អាក្រក់​លើ​អ្នក​ទៅ​វិញ។

 

បើក​បង្ហាញ​ឲ្យ​បុគ្គលិក​ឯ​ទៀត​ដឹង​គ្រប់​យ៉ាង

 

បើ​​គិត​ថា​ ការ​និយាយ​រឿង​គ្រប់​យ៉ាង​ពាក់​ព័ន្ធ​នឹង​ជីវិត សូម្បី​តែ​ទម្លាប់​អាក្រក់​និង​រឿង​អាម៉ាស់​ផ្សេង​ៗ​របស់​ខ្លួន​ឲ្យ​គេ​ស្ដាប់​ដោយ​សង្ឃឹម​ថា ​ទង្វើ​បែប​នេះ​នឹង​បង្កើត​មិត្ត​បាន ព្រោះ​គិត​ថា​នឹង​ធ្វើ​ឲ្យ​គេ​យល់​ថា​អ្នក​ជា​មនុស្ស​ត្រង់​ទៅ​ត្រង់​មក ឥត​លាក់​លៀម គួរ​ឲ្យ​រាប់អាន បើ​បែប​ហ្នឹង​អ្នក​គិត​ខុស​ហើយ។

 

ធ្វើ​ខ្លួន​មិន​សម​នឹង​អ្វី​ដែល​និយាយ

 

នៅ​កន្លែង​ថ្មី គេ​មិន​ដឹង​ថា ​ពី​មុន​អ្នក​ជា​អ្នកណា អស្ចារ្យ​ប៉ុណ្ណា មក​ពី​ណា ដូច្នេះ​ អារម្មណ៍ ​និង ​ការ​សំដែង​ចេញ​ពី​ក្រសែ​ភ្នែក​ដែល​គេ​សម្លឹង​មក​ គឺ​ស្ថិត​នៅ​កណ្ដាល។ បើ​អ្នក​ធ្វើ​ឬក​សេដ្ឋី​ជ្រុល​ពេក​អាច​នឹង​ត្រូវ​គេ​ស្អប់ ធ្វើ​ខ្លួន​សាមញ្ញ​ៗ​ជ្រុល​ពេក​គេ​ថា ​អ្នក​ធ្វើ​ខ្លួន​មិន​សម​នឹង​អ្វី​ដែល​និយាយ ដោយ​គេ​អាច​គិត​ថា​ ម្នាក់​ហ្នឹង​កុហក​ទេ​ដឹង អត់​ឃើញ​មាន​អ្វី​ល្អ​ដូច​សំដី​សោះ។

 

រូបតំណាង

 

និយាយ​ច្រើន​ហួស​ហេតុ

 

ពាក្យ​សំដី​ឆ្លុះ​បញ្ចាំង​ឲ្យ​ឃើញ​ពី​ចរិត​មនុស្ស។ បើ​អ្នក​ជា​មនុស្ស​ពូកែ​និយាយ អ្នក​នឹង​ត្រូវ​គេ​ចាប់​បាន​ត្រង់​ចំណុច​នោះ។ កំឡុង​ពេល​ដែល​​កំពុង​និយាយ មនុស្ស​មួយ​ចំនួន​អាច​នឹង​កំពុង​មើល​និង​គិត​ស្វែង​យល់​ពី​អ្នក។ អ្នក​ខ្លះ​អាច​គិត​ថា ម្នាក់​នេះ​ចរិត​បែប​នេះ​តើ ឬ​អ្វី​ផ្សេង​ៗ។ ស៊ូ​នៅ​ស្ងាត់ និយាយ​តាម​ការ​គួរ ហើយ​ទុក​ឲ្យ​អ្នក​ឯ​ទៀត​មក​ស្រមៃ​ដោយ​ខ្លួន​ឯង​ថា អ្នក​ប្រហែល​ល្អ​បែប​នេះ​បែប​នោះ​វិញ ប្រសើរ​ជាង។

 

អ្នក​បណ្ដុះ​បណ្ដាល​ដដែល​នេះ​បាន​បន្ថែម​ថា ការ​និយាយ​ការ​ពិត​ពាក់​ព័ន្ធ​នឹង​ខ្លួន​ទាល់​តែ​អស់​គ្មាន​សល់ ចាត់​ទុក​ថា ​ជា​ការ​និយាយ​ដែល​គ្មាន​ប្រយោជន៍ ព្រោះ​និយាយ​ទៅ​មាន​តែ​ធ្វើ​ឲ្យ​ពិបាក​សម្រប​ខ្លួន​ប៉ុណ្ណោះ៕

 

សូមអាន៖   ៨​ចំណុច កុំ​ដាក់ជា​ដាច់​ខាត​ពេល​សរសេរCV

 

 

អត្ថបទ៖ លឹម សុ​នា