ជួប​ផលិតករ​វ័យ​ក្មេង​ ផលិត​ស្ប៉តពាណិជ្ជ​កម្ម​មួយ​ៗ ​តម្លៃ​រាប់​មុឺន​ដុល្លា​រ

  • 2017-11-14 00:00:00
  • ចំនួនមតិ

ចន្លោះមិនឃើញ

ការ​ផលិត​ស្ប៉តពាណិជ្ជ​កម្ម​កាន់​តែ​ខ្លី​កាន់​ថ្លៃ មានខ្លះតម្លៃ​រហូត​ដល់​រាប់​ម៉ឺន​ដុល្លា​ក៏​មាន​ វាអាស្រ័យទៅប្រសិទ្ធ​ភាព​នៃ​ការ​ផ្សព្វ​ផ្សាយ​នោះ​ធំ​ប៉ុណ្ណា​ រយៈ​ពេល​នៃ​ការ​ផលិត​ខ្លី​ ឬ​វែង​ និង​ភាព​ច្នៃ​ប្រឌិត​តាម​លទ្ធភាព​របស់​ក្រុម​ហ៊ុន​ សំខាន់​គឺ​ការ​គ្រប់​គ្រង​ការ​ផលិត​នោះ​ល្អ​កម្រិតណា នេះ​បើ​តាម​ការ​លើកឡើង​របស់​ផលិត​ករ​វ័យ​ ២៦​ឆ្នាំ​ លោក​ ជុំ​ សុធា​។

លោក​ ជុំ​ សុធា​

ផលិតករ​រូប​នេះ​បន្ត​ថា​ ៖ «ក្នុង​ការ​ផលិត​ស្ប៉តពាណិជ្ជ​កម្ម​ យើង​អាច​កំណត់​តម្លៃ​លើ​ទំហំ​ការងារ​នោះ​បាន​ អាស្រ័យ​លើ​ល្បឿន​ការងារ​ និង​គោល​ដៅ ​ថា​យើង​ចង់​បាន​អ្វី​ឲ្យ​ពិត​ប្រាកដ​»។ ហេតុ​នេះ​ហើយ​ការ​ផលិត​ស្ប៉តពាណិជ្ជ​កម្ម​ កាន់​តែ​ខ្លី​ គឺ​កាន់​តែ​ថ្លៃ​ និង​កាន់​តែ​ទាក់​ទាញ​។​

លោក​ ជុំ សុ​ធា បច្ចុប្បន្នជា​ផលិត​ករ​ អ្នក​ដឹក​នាំ​រឿង​ និង​ស្ប៉តពាណិជ្ជ​កម្ម​ឯក​រាជ្យ​ ឬ​ Freelancer តម្លៃ​ចាប់​ពី​ ១​ម៉ឺន​ ៥​ពាន់​ ដុល្លា​រ រហូត​ដល់​ ៦​ម៉ឺន​ដុល្លា​រ ហើយ​ក៏​ធ្លាប់​មាន​បទ​ពិសោធន៍​ធ្វើការ​ជាមួយ​ក្រុម​ការ​ងារ​ និង​តួ​សម្តែង​មក​ពី​បរទេស​ ដែល​សម្តែង​ក្នុង​ស្ប៉តពាណិជ្ជ​កម្ម​មួយ​ចំនួន​ ដូច​ជា​ក្រុម​ហ៊ុន​ តូ​យ៉ូ​តា អូ​តូ, ក្រុម​ហ៊ុន​ Samsung Cambodia ជា​ដើម​។ បច្ចុប្បន្ន​លោកទទួលការ​ផលិត​ស្ប៉តពាណិជ្ជ​កម្ម មិន​តិចជាង ៣​ក្រុម​ហ៊ុន​ទេ​ក្នុង​មួយ​ខែ​ៗ។

ស្ទូឌីយូផលិតស្ប៉តពាណិជ្ជកម្ម

ធ្វើការ​ងារ​ជាអ្នក​ផលិត​ស្ប៉តពាណិជ្ជ​កម្ម និង​អ្នក​ដឹក​នាំ​រឿង​ដ៏វ័យក្មេង​ ​ព្រម​ទាំង​ទទួល​បាន​ការ​គាំទ្រ​ទុក​ចិត្ត​ពី​ក្រុម​ហ៊ុន​បែប​នេះ​ លោក​ថា មិន​មែន​ផ្តើម​ធ្វើ​ការ​នេះ ​១​ឆ្នាំ​ ២​ឆ្នាំ​នោះ​ទេ​។ បើ​តាម​យុវជន​ដ៏​មាន​ទេព​កោសល្យ​រូប​នេះ ​បញ្ជាក់​ថា​ ៖ «មែន​ទែន​ទៅ​ខ្ញុំ​ផ្តើម​រៀន​ផង​ (explore) ធ្វើ​ការ​ផង​លើ​ការងារ​កុន​ ដូច​ជា​កាត់​ត​ និង​ Graphic Design តាំង​ពី​អាយុ​ ១៤​ឆ្នាំ​ ហើយ​ក្រោយ​មក​ក៏​បន្ត​ការ​ងារ​លើ​វិស័យ​នេះ​រហូត​មក​»។

សកម្មភាពផលិតស្ប៉តពាណិជ្ជកម្ម

លោក សុ​ធា បន្ត​ថា​ ៖ « ខ្ញុំ​តែង​តែ​ស្រលាញ់​ការងារ​ផលិត​នេះ​ខ្លាំង​ណាស់​!» ដែល​ពេល​ខ្លះ​ផលិតកររូបនេះចូល​ចិត្ត​នៅ​ស្ងាត់​ម្នាក់​ឯង​ និង​រៀន​កាត់​តវីដេអូ និងឌីហ្សាញរូបភាព​តែ​ម្នាក់​ឯង​ តាម​រយៈ​ការ​អាន​ និង​មើលរ​បៀប​ធ្វើ​ពី​ Youtube ជា​ដើម​ ប្រើរយៈ​ពេល​ជាង​ ៧​ម៉ោង នៅ​មុខ​កំព្យូ​ទ័រ​ជា​រៀង​រាល់​ថ្ងៃ​ តាំង​ពី​អាយុ ​១៤​ឆ្នាំ​មក​ម្ល៉េះ។ ដោយ​ស្នាដៃ​ ឌីហ្សាញ​របស់​លោក​ត្រូវ​បាន​គេ​ទទួល​ស្គាល់​ ផលិត​ករ​ ឬ​​សិល្បករ​ឌីជី​ថល​ម្នាក់​នេះ​ ទទួល​បាន​ការងារ​ផ្នែក​ Art Design និង Motion Graphic ថែមទាំងជា​អ្នក​កាត់​ត​អា​ជីពតាំង​ពីអាយុ​ក្រោម​ ២០ឆ្នាំ ឱ្យ​ក្រុម​ហ៊ុន​ល្បីៗ​ក្នុង​ស្រុក​ដូច​ជា ​ស្លឹក​រិក​ និង​ អង្គ​ការ​ BBC​ ACTION​ ជា​ដើម​ ពិសេស​លោក​តែង​ជួប​ និង​ធ្វើការ​យ៉ាង​ជិត​ស្និទ្ធជាមួយ​អ្នក​ដឹក​នាំរឿង​ជើង​ចាស់​ជា​ច្រើន​រូប។ ​

លោក ជុំ សុធា (រូបឆ្វេងដៃ)

បន្ទាប់​ពី​បញ្ចប់​វិទ្យា​ល័យ​ដោយ​ជោគ​ជ័យ​ ក្នុង​កម្រិត​និទេ្ទស​ B កាលពីឆ្នាំ ២០០៨ ដែល​មាន​និទ្ទេស A តែ ៣នាក់​នោះ សុធា អាច​ទទួល​បាន​អាហារ​រូបករណ៍​ជា​ច្រើន​តាម​តែ​ចង់​បាន​។ ហេតុតែស្រលាញ់​លើការ​ផលិត​ខ្សែ​ភាព​យន្ត​នេះ ​យុវ​ជនម្នា​ក់​នេះ​ត្រូវ​ឆ្លៀត​ពេល​រៀន​យប់​ នៅ​សា​លក​វិទ្យា​ល័យ UC និងសាកល​វិទ្យា​ជាតិ​គ្រប់​គ្រ​ង​ ខាង​ផ្នែ​ក​គ្រប់​គ្រង​ទី​ផ្សារ​ និង​ពាណិជ្ជ​កម្ម​ បូករួមទាំងធ្វើការ​ពេញ​មួយ​ថ្ងៃ​។

រូបភាពក្រៅឆាក

នៅឆ្នាំ​ ២០​១៣ អ្នក​កាត់​ត និង​សិល្បករ​ឌីជី​ថល ជុំ សុ​ធា ​ក៏​មាន​ឱកាស​ប្រឡង​ជាប់​អាហារ​រូប​ករណ៍​មួយ​ទៀត​នៅ​ Dongseo University ខាង​ផ្នែក​ផលិត​ និង​ដឹក​នាំ​រឿង​ នៃ​ Im Kwon Tack Department of Film art នៅ​ប្រទេស​កូរ៉េ​ខាង​ត្បូង​រយៈ​ពេល ៤ឆ្នាំ ដោយ​សារ​រូប​លោក​មាន​ ក្រេ​ឌីតឆ្នាំ​មូល​ដ្ឋាន​ ទើប​ត្រូវ​រៀន​ តែ៣​ឆ្នាំ​។

លោក សុធា ផលិត​ករ និង​អ្នក​ដឹក​នាំ​កុន​វ័យ​ក្មេង​ (រូបកណ្តាល)

ឆ្នាំ ២០១៦ សុធា ក៏​ត្រលប់​មក​កម្ពុជា​វិញ​ ជា​មួយសញ្ញា​ប័ត្រ​ Film Art ដែល​ផលិតករ​ក្នុង​ស្រុក​ជា​ច្រើន​មិន​ធ្លាប់​មាន​។ នេះ​ជា​មោទន​ភាព​មួយ​ដែល​ផលិត​ករ​ភាពយន្ត​ខ្មែរ​ទទួល​បាន​សញ្ញាប័ត្រ​ផលិត​ភាព​យន្ត​ ដែល​មាន​លក្ខណៈ​អន្តរ​ជាតិ​ពី​ប្រទេស​កូរ៉េ​ខាង​ត្បូង ​តែ​យ៉ាង​ណា​មិញ​ វា​មិន​មែន​ជា​ផ្លូវ​ដើរ​ដ៏​ងាយ​ស្រួល​ឡើយ​។

លោក ជុំ សុធា

យុវ​ជន​វ័យ​ ២៦ ឆ្នាំរូបនេះ​បាន​លើក​ឡើង​ថា​ ៖ « ខ្ញុំ​មាន​ពេល​តិច​ណាស់​ក្នុង​ការ​សម្រាក ជា​ទូទៅ​ដេក​បាន​ ៣ ឬ​ ៤​ម៉ោង​ប៉ុណ្ណោះ​ ហើយ​បើ​ដល់​ពេល​ធ្វើ​ Assignment វិញ ដេក​បាន​ ១​ម៉ោង​អី​ហ្នឹ​ង​ តាម​រថ​ភ្លើ​ង​ជា​ដើម​»។ សុធា​ បន្ត​ថា​ ចង់​ក្លាយ​ជា​ផលិត​ករ និង​អ្ន​ក​ដឹក​នាំ​ភាព​យន្ត​ ត្រូវ​ទ្រាំការលំបាក​បន្តិច​ហើយ​ បើ​មិន​ខំប្រឹ​ង​ទេ តែ​ខ្សោយ​ជាង​គេ ​នឹង​ត្រូវ​គេជាន់​យើង​មិនខាន។

តាមរយៈការផ្តល់បទសម្ភាសន៍ជាមួយ Sabay ថាតើ សុធា មានបំណងធ្វើអ្វីនៅថ្ងៃអនាគត ផលិតកររាងខ្ពស់សង្ហាម្នាក់នេះប្រាប់យ៉ាងខ្លីថា ៖ «ខ្ញុំនឹងផលិតខ្សែភាពយន្តសម្រាប់ខ្មែរ»។ តែមិនទាន់ឆាប់ៗនោះទេ ព្រោះរូបលោក យល់ថា សម្ថភាព និងធនធានមិនទាន់ដល់ ដោយយល់ឃើញថា បើចង់ផលិតខ្សែភាពយន្តឱ្យមានគុណភាព ត្រូវមានដើមទុនផលិតមិនក្រោយ ១០ ទៅ ២០ ម៉ឺនដុល្លានោះទេ៕

ចុចអាន៖

-កម្មវិធី​ទូរ​ទស្សន៍បែប​ជីវិត​ពិតថ្មី​មួយ​ អាច​ធ្វើ​ឱ្យ​អ្នក​ទស្សនា​ស្រក់​ទឹក​ភ្នែក​ដោយ​មិន​ដឹង​ខ្លួន​

-៣ ចំណុច ផលិត​ភាព​យន្តឲ្យជោគជ័យ​របស់​ផលិតករ​ជប៉ុន​

-អស្ចា​រ្យ! រឿង​ខ្លី​របស់និស្សិតពេទ្យទទួលបានជយលាភីលេខ ១​ និងធ្វើ​ឲ្យ​រដ្ឋ​មន្ត្រី​ក្រសួង​ព័ត៌មាន​ស្រៀវ​ខ្លួន​​


អត្ថបទ៖ Sunny