យុវតី​វ័យ​ក្មេង​​ជម្នះ​រៀន​ខ្លួន​ឯង​នៅ​ផ្ទះ៣ឆ្នាំ រហូត​ក្លាយ​ជា​អ្នក Design ហ្គេម​លេច​ធ្លោ​ក្នុង​ស្រុក

  • 2015-12-18 16:57:20
  • ចំនួនមតិ 0 | ចំនួនចែករំលែក 0

ចន្លោះមិនឃើញ

វា​មិន​មែន​ងាយ​ស្រួល​ប៉ុន្មាន​ទេ ដែល​យុវតី​​វ័យ​ក្មេង​ម្នាក់​អាច​ចំណាយ​ពេល​រៀន​ជំនាញ Design នៅ​ផ្ទះ​ដោយ​ខ្លួន​ឯង​រហូត​ទទួល​បាន​ជោគជ័យ។

 

​ក្នុង​វ័យ ២០ ឆ្នាំ​ យុវតី​ស្រស់​សោភា រឿន ម៉ាលិះ បាន​តស៊ូ​រៀន​ជំនាញ Design នៅ​ផ្ទះ​ដោយ​ខ្លួន​ឯង​រយៈ​ពេល៣ឆ្នាំ​រហូត​ក្លាយ​ជា​អ្នក Design មួយ​រូប​ក្នុង​ក្រុម​បង្កើត​ហ្គេម​លេចធ្លោ​ក្នុង​ស្រុក Direxplay។

 

ជា​កូន​ស្រី​ទី៣ ក្នុង​គ្រួសារ​មាន​បង​ប្អូន​៤នាក់​សុទ្ធ​តែ​ស្រី ម៉ាលិះ​​បាន​សម្រេច​ចិត្ត​ជ្រើស​រើស​ជំនាញ Design បន្ថែម​លើ​ជំនាញ​សេដ្ឋកិច្ច​ព័ត៌មានវិទ្យា ​ក្រោយ​រៀន​ជំនាញ​នេះ​រយៈ​ពេល១ឆ្នាំ។

 

យុវតី រឿន ម៉ាលិះ អ្នក​ Design ក្នុង​ក្រុម​បង្កើត​ហ្គេម Direxplay  

 

ប្រវត្តិ​ការ​សិក្សា​និង​គ្រួសារ រឿន ម៉ាលិះ ​មាន​ដើម​កំណើត​នៅ​ខេត្ត​សៀមរាប និង​ជា​កូន​ស្រី​ទី៣ក្នុង​ចំណោម​បង​ប្អូន​ស្រី៤នាក់​ក្នុង​គ្រួសារ​ដែល​មាន​តែ​ឪពុក​​និង​លោក​ពូ​ជា​បន្ទុក​គ្រួសារ រីឯ​ម្ដាយ​បាន​ចែកឋាន​ពេល​ម៉ាលិះ​​អាយុ ១៣ឆ្នាំ។ ក្រោយ​ម្តាយ​ស្លាប់​​​បន្ទុក​គ្រួសារ​ត្រូវ​ធ្លាក់​លើ​ឪពុក​និង​លោក​ពូ។

 

ម៉ាលិះ​​ថា "ពូ​បាន​ដើរ​តួ​ជា​ម្តាយ​ផង​និង​ឪពុក​ផង។ គាត់​បាន​ផ្តល់​ពិភព​លោក​​នេះ​ឱ្យ​ពួក​ខ្ញុំ​បន្ទាប់​ពី​ម្តាយ​ចែក​ឋាន"។

 

កាល​កំពុង​រៀន​ថ្នាក់​ទី ១២ ម៉ាលិះ​​នៅ​ពុំ​ទាន់​ដឹង​ថា​ខ្លួន​នឹង​ចង់​​ធ្វើ​អ្វី​និង​រៀន​អ្វី​នោះ​ឡើយ​ពេល​ត្រូវ​ចូល​មហាវិទ្យាល័យ តែ​យុវតី​រូប​នេះ​បាន​ប្ដេជ្ញា​ចំពោះ​ខ្លួន​ឯង​និង​សន្យា​ចំពោះ​គ្រួសារ​ថា​នឹង​យក​អាហារូបករណ៍​ឱ្យ​បាន​ពេល​រៀន​ចប់​បាក់​ឌុប។

 

ក្រោយ​ពេល​ម៉ាលិះ​​រៀន​ចប់​បាក់ឌុប ស្ថានការណ៍​សេដ្ឋកិច្ច​ក្នុង​គ្រួសារ​ហាក់​យ៉ាប់យ៉ឺន តែ​ឪពុក​និង​ពូ​​នៅ​តែ​ប្រឹង​ជ្រោមជ្រែង​ផ្គត់ផ្គង់​ឱ្យ​យុវតី​មក​រៀន​នៅ​ភ្នំពេញ។

 

ដោយ​ការ​ប្រឹង​ប្រែង​រៀន​ខ្លួន​ឯង​ផង​រៀន​គួរ​នៅ​សាលា​ផង ទីបំផុត​ម៉ាលិះ​​ក៏​ទទួល​បាន​អាហារូបករណ៍​រៀន​នៅ​សាលា RULE សម្រាប់​មុខជំនាញ​សេដ្ឋកិច្ច​ព័ត៌មាន​វិទ្យា បន្ទាប់​ពី​ចប់​បាក់ឌុប។

 

ផ្លាស់​ប្តូរ​ទៅ​រៀន​ជំនាញ​ដែល​ខ្លួន​ស្រឡាញ់ ក្រោយ​រៀន​​ចូល​ដល់​ឆ្នាំ​ទី២ នៅ RULE ទើប​ម៉ាលិះ​​ដឹង​ថា​ជំនាញ​ដែល​ខ្លួន​ស្រឡាញ់ គឺ​ការ Design ទៅ​វិញ តែ​ដោយ​សារ​បាន​អាហារូបករណ៍​នៅ​សាលា RULE ទើប​យុវតី​រូប​នេះ​បន្ត​រៀន​ជំនាញ​សេដ្ឋកិច្ច​ព័ត៌មាន​វិទ្យា​រហូត​ដល់​ចប់​ជា​ស្ថាពរ​នៅ​ឆ្នាំ ២០១៥នេះ។ ក្រោយ​ដឹង​ថា​ខ្លួន​ចូល​ចិត្ត​ជំនាញ Design កាល​កំពុង​រៀន​នៅ​ឆ្នាំ​ទី២ ម៉ាលិះ​​ក៏​ចាប់​ផ្ដើម​ផ្ដោត​រៀន​ជំនាញ​នេះ​បន្ថែម​ដោយ​ខ្លួន​ឯង​នៅ​ផ្ទះ។

 

 

ទំនាក់ទំនង​ជាមួយ​មិត្តភ័ក្ដិ​ប្រែ​​មិន​សូវ​ល្អ​ពេល​ផ្ដោត​រៀន​ជំនាញ Design ខ្លាំង​នៅ​ផ្ទះ កូន​កំព្រា​ម្តាយ​រូប​នេះ ឆ្លៀត​រៀន​ជំនាញ Design នៅ​ផ្ទះ​ដោយ​ខ្លួន​ឯង​រយៈ​ពេល ៣ឆ្នាំ ដោយ​មិន​សូវ​បាន​ចេញ​ទៅ​ក្រៅ​ដើរ​លេង​ជាមួយ​មិត្តភ័ក្ដិ ព្រោះ​រវល់​ផ្ដោត​ខ្លាំង​លើ​ការ​រៀន​ផ្នែក Design ​នៅ​ផ្ទះ។

 

យុវតី​រូប​នេះ​ថា ដោយ​រវល់​តែ​​ផ្នែក Design នៅ​ផ្ទះ​ខ្លាំង​ហើយ​ក៏​គ្មាន​ពេល​សម្រាប់​មិត្តភ័ក្ដិ ទើប​ធ្វើ​ឱ្យ​ទំនាក់ទំនង​របស់​ម៉ាលិះ​​ជាមួយ​ពួកគេ​មិន​សូវ​ជា​ល្អ​ឡើយ។ ម៉ាលីស​ថា រូប​គេ​មាន​មិត្ត​ជិតស្និទ្ធ​ត្រឹម​ម្នាក់​ឬ​ពីរ​នាក់​ប៉ុណ្ណោះ​អំឡុង​ពេល​នោះ។

 

“ទំនាក់ទំនង​ប៉ះពាល់​បង សូម្បី​តែ​សង្សារ​ក៏​ខ្ញុំ​គ្មាន​ដែរ ព្រោះ​គ្មាន​ពេល​ឱ្យ​នរណា​ទេ"។ ម៉ាលិះ​​និយាយ​បណ្ដើរ​សើច​បណ្ដើរ។

 

ពិបាក​ជាង​ស្រួល​ពេល​រៀន​ជំនាញ Design នៅ​ផ្ទះ​ដោយ​ខ្លួន​ឯង ក្រោយ​សម្រេច​ចិត្ត​រៀន​ជំនាញ Design បន្ថែម​ដោយ​ខ្លួន​ឯង​នៅ​ផ្ទះ យុវតី​រូប​នេះ​និយាយ​ថា ការ​សិក្សា​ផ្នែក Design ដោយ​ខ្លួន​ឯង​នៅ​ផ្ទះ ពិត​ជា​លំបាក​ព្រោះ​គ្មាន​គ្រូ​ជួយ​ពន្យល់​ពេល​ឆ្ងល់​អ្វី​មួយ។ ជំនាញ​នេះ​ត្រូវ​ការ​អនុវត្ត​និង​មាន​ចំណុច​បច្ចេកទេស​ច្រើន ដូច្នេះ​វា​លំបាក​សម្រាប់​ការ​រៀន​ខ្លួន​ឯង​នៅ​ផ្ទះ។

 

“អូហ! ពិបាក​ខ្លាំង​មែនទែន​បង ព្រោះ​យើង​រៀន​នៅ​ផ្ទះ​នៅ​តែ​មុខ​កុំព្យូទ័រ ហើយ​ពេល​ឆ្ងល់​អ្វី​មួយ មាន​តែ​ឆែក​មើល​យូធូប​ឬ​សៀវភៅ​អី​ហ្នឹង។ អា​ស្រួល​វិញ​នោះ​គឺ​ថា ​ពេល​ឆ្ងល់​អ៊ីចឹង អាច​ស្វែង​រក​ព័ត៌មាន​បាន​ភា្លមៗ​លើ​អ៊ីនធឺណិត តែ​វា​មិន​ច្បាស់​ដូច​រៀន​ផ្ទាល់​ជាមួយ​គ្រូ​ទេ"។

 

យុវតី​មាន​ដើម​កំណើត​ពី​ខេត្ត​សៀមរាប​រូប​នេះ បន្ថែម​ថា ក្រៅ​ពី​យូធូប​និង​សៀវភៅ​ដែល​ជា​គ្រូ​ជំនួយ​ពេល​មាន​ចម្ងល់ នៅ​មាន​រៀម​ច្បង​ម្នាក់​នាក់​ក្នុង​ក្រុម Direxplay បាន​ជួយ​ពន្យល់​បន្ថែម​ទៅ​លើ​ជំនាញ Design ដែល​ខ្លួន​រៀន​នៅ​ផ្ទះ​ទាំង​លំបាកលំបិន​រយៈ​ពេល៣ឆ្នាំ​កន្លង​មក។

 

ហេតុ​តែ​ចង់​ចេះ​ជំនាញ Design នេះ ម៉ាលិះ​​ថា រូប​គេ​ចំណាយ​ពេល​មួយ​ថ្ងៃ​ពី១២ ទៅ ១៥ម៉ោង ដើម្បី រៀន ស្រាវជ្រាវ និង​អាន​សៀវភៅ​ណែនាំ​ទៅ​លើ​មុខងារ​វិជ្ជា​នេះ រហូត​សូម្បី​មិត្តភ័ក្ដិ​ក៏​ខ្សត់។ ​

 

ពិបាក​ខ្លាំង​ស្ទើរ​បោះ​បង់

 

ដោយ​សារ​ផ្នែក Design នេះ​ស្មុគស្មាញ​ពិបាក​រៀន​សម្រាប់ ម៉ាលិះ​ ទើប​ធ្វើ​ឱ្យ​អតីត​សិស្ស​មក​ពី​ខេត្ត​សៀមរាប​រូប​នេះ​ធ្លាប់​ចង់​បោះបង់​ការ​រៀន​ជំនាញ​នេះ​ចោល​ជា​ច្រើន​លើក​ច្រើន​សារ តែ​ដោយ​មាន​កម្លាំង​ជំរុញ​ខ្លាំង​ពី​បង​ស្រី និង​​​​អ្នក​ដឹក​នាំ​ក្រុម DirexPlay ​ឈ្មោះ​​ពិសិដ្ឋ​និង​ដោយ​សារ​ខ្លួន​ចូលចិត្ត​ការ​រចនា​នេះ​ផង ទើប​ម៉ាលិះ​​បន្ត​រៀន​ជំនាញ​នេះ​ដោយ​ការ​អត់ធ្មត់​រហូត​ក្លាយ​ជា​អ្នក​ជំនាញ Design ក្នុង​ក្រុម DirexPlay។

 

សម្រាប់​បច្ចុប្បន្ន​អ្វី​គ្រប់យ៉ាង​ប្រសើរ​សម្រាប់​យុវតី ទាំង​ការងារ​និង​ទំនាក់ទំនង​ជាមួយ​មិត្តភ័ក្ដិ។

 

គោល​បំណង​បង្កើត​ក្រុម DirexPlay

 

DirexPlay ជា​ក្រុម​បង្កើត​ហ្គេម​ដែល​ម៉ាលិះ​​និង​សមាជិក​៣នាក់​ទៀត​បង្កើត​ឡើង​ក្នុង​ឆ្នាំ ២០១៣ ក្នុង​គោល​បំណង​ផ្ដោត​ទៅ​លើ​ការ​បង្កើត​បច្ចេកវិទ្យា​ថ្មីៗ ជា​ពិសេស​គឺ​ហ្គេម​​លើ​ទូរសព្ទ ដើម្បី​ផ្ដល់​បទពិសោធន៍​ប្លែកៗ​ដល់​អ្នក​ប្រើប្រាស់​ទាំង​នៅ​កម្ពុជា​ក៏​ដូចជា​ទូទាំង​ពិភពលោក។ រាល់​សមិទ្ធផល​ដែល​ម៉ាលិះ​ ក៏​ដូចជា​សមាជិក​ក្នុង​ក្រុម​រួម​គ្នា​បង្កើត គឺ​ធ្វើ​យ៉ាង​ណា​អាច​ផ្សារ​ភ្ជាប់​វប្បធម៌​ខ្មែរ ដើម្បី​ឱ្យ​បរទេស​បាន​ស្គាល់​វប្បធម៌​ខ្មែរ​កាន់​តែ​ច្បាស់។

 

 

ក្រុម​ DirexPlay

 

សមិទ្ធផល​ធ្លាប់​បាន​បង្កើត​ក្នុង​ក្រុម DirexPlay កន្លង​មក

 

តួនាទី​ម៉ាលិះ​​ក្នុង​ក្រុម Direxplay គឺ​ជា​អ្នក​រចនា​រូបភាព​ Background ផ្សេងៗ​នៅ​ក្នុង​ហ្គេម។ សម្រាប់​ស្នាដៃ​ដែល​អ្នក​ Design វ័យ​ក្មេង​ស្រស់​ស្អាត​រូប​នេះ​បាន​បង្កើត​កន្លង​មក​ជាមួយ​មិត្ត​រួម​ក្រុម ៣នាក់​ទៀត​ក្នុង​ក្រុម Direxplay មានHungry Ob Ob, Sok and Sao's Adventureនិង Chasing Zombie ជា​ដើម ដែល​សុទ្ធ​តែ​ជា​ហ្គេម​កម្សាន្ត​មាន​លើ​​ប្រព័ន្ធ​ប្រតិបត្តិការ Android និង Windows Phone រី​ឯ​ iOS នឹង​មាន​នៅ​ពេល​ខាង​មុខ។

 

ក្នុង​ចំណោម​ហ្គេម​ទាំង​បី​របស់ DirexPlay ម៉ាលិះ​​ថា ហ្គេម Sok and Sao's Adventure ទទួល​ការ​ពេញ​និយម​ខ្លាំង​ជាង​គេ ដោយ​មាន​ចំនួន​ដោនឡូត​រហូត​ជិត ១០ម៉ឺន។ កន្លង​ទៅ​ហ្គេម​នេះ​ក៏​​មាន​សារព័ត៌មាន​បរទេស (Windows Phone Central) ធ្លាប់​បាន​ចុះ​ផ្សាយ​ផង​ដែរ ដោយ​សារ​ហ្គេម​នេះ​​​ល្អ​លេង។

 

គោល​បំណង​និង​មហិច្ឆតា​សម្រាប់​អនាគត

 

ត្បិត​បច្ចុប្បន្ន ម៉ាលិះ​ជា​អ្នក​ជំនាញ Design ហ្គេម​ក្នុង​ក្រុម DirexPlay តែ​ពេល​ពេល​អនាគត​អ្នក​រចនា ហ្គេម Sok and Sao's Adventure រូប​នេះ​ចង់​ក្លាយ​ជា​អ្នក​ជំនាញ​ផ្នែក Animation ដែល​អាច​ធ្វើ​ឱ្យ​រូបភាព​គ្មាន​ចលនា​នៅ​លើ​ក្រដាស​ បែរ​មាន​ជីវិត​និង​អារម្មណ៍​អាច​បង្កើត​ជា​សាច់​រឿង​មួយ​បាន។

 

បំណង​ធំ​របស់​ម៉ាលិះ​​គឹសង្ឃឹម​ថា​នឹង​អាច​បង្កើត​ភាពយន្ត Animation ឆ្លុះ​បញ្ចាំង​ពី​វប្បធម៌​ខ្មែរ​យក​ទៅ​បញ្ចាំង​នៅ​អឺរ៉ុប​នា​ពេល​អនាគត ដើម្បី​ជា​ផ្នែក​មួយ​ជួយ​ផ្សព្វផ្សាយ​វប្បធម៌​ខ្មែរ​កាន់​តែ​ទូលំទូលាយ។

 

ក្នុង​នាម​ជា​យុវតី​​បម្រើ​ផ្នែក​វិស័យ ICT មួយ​រូប ម៉ាលិះ​​ផ្ដាំផ្ញើ​ដល់​យុវជន​ជាពិសេស​យុវតី​ទាំង​អស់​ឱ្យ "ធ្វើ​អ្វី​ដែល​ខ្លួន​ស្រឡាញ់ និង​ស្រឡាញ់​អ្វី​ដែល​ខ្លួន​កំពុង​ធ្វើ" នោះ​ទើប​មាន​ន័យ៕

 

អាន៖ ចង់​ក្លាយ​ជា​អ្នកបង្កើត​ហ្គេម ហួយលីង សម្រេច​រៀន IT ដែល​នារី​ភាគច្រើន​មិន​ប្រាថ្នា

អាន៖ និស្សិត IT មក​ពី​ឧត្តរមានជ័យ ប្រឹង​ស្រាវជ្រាវ​​ដើម្បី​ជួយ​ពន្យល់មេរៀន​​មិត្តភ័ក្ដិ

អាន៖ Sabay Osja និង DirexPlay លេច​ធ្លោ​ខាង​អាជីវកម្ម​​​ផលិត​ហ្គេម​​កម្សាន្ត

 

អត្ថបទ៖ ប៉ែត ផាន់និត